Plenković smijenio čovjeka koji je za tragediju prozvao upravu Jadrolinije

Foto: Ivo Čagalj (Pixsell), Index

ZLATKO KOŠTA, potpisnik nacrta završnog izvješća o provedenoj upravnoj istrazi za nesreću na brodu Lastovo, u kojoj je poginulo troje pomoraca, a po kojem su glavni krivci za nesreću uprava Jadrolinije te Hrvatski registar brodova (HRB), odlukom vlade, a na prijedlog ministra Olega Butkovića, smijenjen je kao član Upravnog vijeća Hrvatskog registra brodova.

>>Imamo dokument iz istrage. "Šef Jadrolinije je odgovoran za nesreću broda Lastovo"

>> Istraga kaže da nije kriva samo Jadrolinija, nego i HRB. Što je to uopće?

Naime, odlukom vlade, a na prijedlog ministra Butkovića, Siniši Orliću i Heleni Rukelj produžen je mandat u Upravnom vijeću HRB-a, dok je umjesto Košte kao stručnjak za sigurnost plovidbe imenovan Mario Kovač. 

Bez obrazloženja zašto Košta više nije član Upravnog vijeća HRB-a

S obzirom na to da, po zakonu, prijedlog o imenovanjima u Upravno vijeće HRB-a daje ministar mora, prometa i infrastrukture, upitali smo ministra Butkovića koji su razlozi da Košte više nema u Upravnom vijeću HRB-a.

"Imenovanje novih članova Upravnog vijeća Hrvatskog registra brodova provedeno je po isteku mandata dosadašnjeg Upravnog vijeća", odgovorili su iz Ministarstva bez obrazloženja zašto su u Upravnom vijeću ostali Rukelj i Orlić, kojima je također istekao mandat, a Košta nije. 

Orlić i Rukelj ostaju, Košte više nema

Podsjetimo, u nacrtu završnog izvješća o provedenoj upravnoj istrazi za nesreću na brodu Lastovo, koji je procurio u javnost početkom listopada prošle godine, naglašava se kako su jednaki krivci za nesreću broda Lastovo uprava Jadrolinije te HRB. 

Istraga i dalje traje

Isto tako, u tom dokumentu predlaže se da se upravo HRB-u zbog niza nepravilnosti oduzmu ovlasti. U tom dokumentu zaključuje se i kako je "potrebno razmotriti dodatne aktivnosti u nadzoru HRB-a, koje mogu uključivati i potpuno ili djelomično oduzimanje ovlasti za statutarnu certifikaciju pomorskih objekata RH". 

Na nacrt koji je procurio u javnost odmah su reagirali iz Jadrolinije, nezadovoljni što Nacrt tereti njihovog šefa. Isto tako naglasili su u posebnom priopćenju da taj dokument predstavlja i udar na HRB, koji bi na međunarodnom brodarskom tržištu mogao ugroziti i otežati poslovanje svih hrvatskih brodara kojima je ISM dokumentaciju izdao HRB. 

U listopadu prošle godine na izvješće o rezultatima istrage te posebno medijske napise kako se štiti šefa uprave Jadrolinije Davida Soptu, reagirao je i ministar Butković. 

"Istraga još uvijek traje i kada ona bude gotova, odnosno kada budemo imali konačno izvješće i službeno izvješće Ministarstva, onda ćemo o tome razgovarati", rekao je početkom listopada prošle godine Butković. No, rezultata istrage i dalje nema, iako je bilo rečeno kako će sve biti gotovo do kraja godine. 

"Javnost zaslužuje odgovore"

U Ministarstvu za sada ne otkrivaju kada bi konačno izvješće trebalo biti gotovo, no u odgovoru koji smo dobili naglašava se kako je "sastav Povjerenstva koje radi na istrazi isti od trenutka pokretanja istrage". 

U nesreći, koja se dogodila početkom kolovoza prošle godine, ulazna rampa trajekta Lastovo u Malom Lošinju pala je na pomorce: 58-godišnjeg vođu stroja iz Vinišća Boška Kostovića te kormilare, 38-godišnjeg Marka Topića iz Solina i 54-godišnjeg Denisa Šarića iz Zadra.

Izvješćem koje je procurilo u javnost bili su nezadovoljni i ministar Butković i Jadrolinija

"Javnost zaslužuje odgovore, posebice obitelji poginulih, njihove kolege. U potpunosti je izostala reakcija nadležnih, a da stvar bude gora, od toga trenutka tragedije na Lastovu pa do danas svjedočili smo brojnim nezgodama s trajektima: padovima rampa, nasukavanjima, spornim nabavkama i sl. Svašta smo mi vidjeli tijekom ovog ljeta i jeseni, samo nigdje nismo vidjeli odgovornost", ističe u razgovoru za Index zastupnica i aktualna gradonačelnica Grada Supetra Ivana Marković.

Da se nikada ne ponovi

Ova gradonačelnica naglašava kako je Sopta već odavno trebao biti smijenjen jer je nesposobnošću, kako kaže, demolirao brodarsku flotu, ali i tvrtku čijem vođenju nije dorastao.

"Javnost zaslužuje odgovore, prije svega obitelji nesretno poginulih pomoraca, jer ovo nije nešto što tek može samo proći. I radi posada i mornara koji žive i rade na trajektima. Odgovorni su ključni da se ovakva tragedija koja se desila na Lastovu nikada ne bi ponovila. Jasni, precizni i brzi, bez zataškavanja. A sa stanjem koje danas imamo, u to nismo sigurni", zaključuje Marković u razgovoru za Index. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.