Ovo je glavna cesta u zagrebačkom naselju Rudeš, čiji su se stanovnici obratili Indexu nakon što su, kako kažu, opetovano Gradu i mjesnom odboru slali upite i molbe da se ulica rekonstruira. Najveći je problem, kažu, što ulica nema pločnik i na dijelovima je nepregledna, zbog čega su, tvrde, njihova djeca ugrožena.
"Ovom nam cestom djeca idu svaki dan u školu. Gdje god da se okrenete, ne možete naći niti jedan put koji ima nogostup. Ne postoji niti jedan put koji je siguran za pješake, pogotovo za djecu, a česte su i prometne nesreće", govori nam jedna od stanovnica, dok pokazuje na cestu bez rubnika i s mnogim stupovima te nepreglednim zavojima.
"Čovjek je ovdje na kraju podigao zid, umjesto da gradu da 70 centimetara za nogostup"
"Djeca idu biciklom, mame voze kolica, ima dosta invalida. Za njih je ova ulica posebno nesigurna. Bilo je situacija da je auto završio u dvorištu, čovjek je ovdje na kraju podigao zid, umjesto da se možda dogovorio s Gradom i dao im 70 centimetra zemlje da se prometna situacija riješi", priča nam druga stanarka, pokazujući na betonsku ogradu koja se proteže do samog ruba ceste i zaklanja pogled pješacima i automobilima.
"Par kuća koje su na toj krivini bi vjerojatno riješili sve probleme da uvuku svoje ograde za pola metra ili metar i svi bi bili sretni. No, čini se da ni grad ni stanari tih kuća nemaju previše sluha za rješavanje problema. A problem je sigurnost naše djece", rekao nam je treći stanovnik ulice.
Žale se da im uspornici uništavaju aute
Većina ulice nema nikakav pločnik, a tamo gdje on i postoji, nije izveden na višem nivou od kolnika pa pločnik kao takav apsolutno nije siguran, žale se stanari. Osim na pločnik, žale se i na uspornike.
"Susjedna Jablanska ulica ima one pametne uspornike koji ti ne razbiju auto, a Anina ima one groteskne gumene brježuljke koji se svake zime raskomadaju i iz kojih vire šipke i čekaju gumu za probušit. Iza tih brežuljaka su obično rupe u asfaltu tako da kad prednji kraj automobila pređe brežuljak, obavezno se zadere u asfalt", priča naš sugovornik.
Nezadovoljni su jer su, kako tvrde, već nekoliko puta pisali Gradu i mjesnom odboru, a prisustvovali su i sastanku na kojem se vijećalo o rekonstrukciji. "Mjesni je odbor na kraju usvojio rješenje da se Anina ulica pretvori u jednosmjernu i da se drugi trak preusmjeri u paralelnu Jezersku. No, to je jako uska ulica i tamošnji stanovnici na to nisu pristali, čak su organizirali svojevrsni prosvjed. Mjesni je odbor za to rješenje naručio i platio projekt, koji im je propao i na tome je sve stalo", tvrde stanari.
Grad: Predložili smo dva rješenja
No iz Grada odgovaraju da situacija nije toliko jednostavna. Kažu da je Gradski ured za obnovu, izgradnju, prostorno uređenje, graditeljstvo i komunalne poslove na poziv Gradske četvrti Trešnjevka-sjever na sastanku održanom 6. lipnja 2023. predstavio dvije mogućnosti uređenja Anine ulice.
"Prva opcija bila je rekonstrukcija prometnice prema GUP-om definiranom koridoru u širini od 12 metara s obostranim nogostupima. Priprema realizacija zahvata u navedenom obimu zbog velikog broja složenih imovinsko-pravnih odnosa, kao i obaveze rekonstrukcije i izgradnje većeg dijela komunalne infrastrukture trajala bi 4-5 godina.
Druga opcija bila je uređenje ulice kroz izvanredno održavanje u postojećoj širini s izvedbom nogostupa s južne strane, što podrazumijeva da bi dio ulice u središnjem, najužem, dijelu postao jednosmjeran.
Predstavnici mjesnog odbora odlučili su se za drugu opciju uređenja u smislu izvanrednog održavanja, odnosno uređenja Anine ulice u postojećem koridoru kako bi se što prije osigurao koridor za sigurno kretanje pješaka.
Na temelju navedenog, nadležni Ured je pokrenuo aktivnosti za realizaciju odabranog rješenja, odnosno naručena je izrada projektno-tehničke dokumentacije za izvanredno održavanje Anine ulice, od Rudeške ulice na zapadu do propusta kod Ulice Dragutina Golika na istoku, u dužini od 850 metara. Projektom je bilo predviđeno uređenje kolnika, nogostupa, oborinske odvodnje, javne rasvjete te horizontalne i vertikalne prometne signalizacije i opreme", odgovaraju iz Grada.
Na kraju odabrano rješenje za koje će trebati četiri do pet godina
"Tijekom razrade projekta, organizirana je građanska inicijativa pod nazivom "Sigurne ulice za siguran Rudeš" te je Gradskoj četvrti Trešnjevka - sjever podnesena peticija da se odustane od predloženog projektantskog rješenja uređenja Anine ulice kako je ranije navedeno, jer nisu suglasni s izmijenjenom regulacijom prometa kojom bi se dio Anine ulice koristio samo za jednosmjeran promet, čime bi se promet Jezerskom ulicom povećao.
O navedenoj peticiji nadležni gradski ured obaviješten je dopisom, odnosno zaključkom s 36. sjednice Gradske četvrti Trešnjevka-sjever iz ožujka ove godine. U navedenom zaključku se traži odustajanje od projekta izvanrednog održavanja i pokretanje izrade novog projekta rekonstrukcije Anine ulice u punom koridoru.
Na temelju dostavljenog zaključka, okončana je izrada projekta izvanrednog održavanja te je pokrenut postupak za izradu idejnog projekta za ishođenje lokacijske dozvole za rekonstrukciju Anine ulice u punom GUP-om definiranom koridoru", poručuju iz Grada.