Foto: FAH
SVE JE očitije kako je vrlo glasna i napadačka, a neutemeljena kritika usmjerena izravno i na osobe koje su sudjelovale u kreiranju prijedloga kurikularne reforme, zapravo agresivna borba za političku moć desnih radikala, pri čemu su u cijelosti zanemarena dječja prava i dobrobit djece, rečeno je u utorak na konferenciji za novinare Platforme 112 na temu "Rodna ideologija - Baba Roga za plašenje roditelja i djece".
"Ta mala i izuzetno moćna skupina uspjela je prestrašiti sastavljače kurikuluma. Ni s time nisu zadovoljni već i dalje agresivno napadaju i to pojedine osobe i institucije s neuvjerljivim argumentima", kazala je Sarnavka.
Ne bi se, poručila je, smjelo dozvoliti da djeca u školi ne dobiju kvalitetnu cjelokupnu informaciju. "Ključno u demokratskim društvima je to da se svakoj osobi omogući pravo na kvalitetan izbor, a kako bismo mogli kvalitetno izabrati moramo imati cjelovite i kvalitetne, a ne polovične informacije. Izbaciti kategoriju roda - jer je to nova Baba Roga - je nedopustivo", naglasila je.
Treba napraviti iskorak
Udruge poručuju da je cjelovita kurikularna reforma dobar odgovor na potrebu unapređenja obrazovnog sustava i modernizacije obrazovanja, no upozoravaju da taj iskorak nije napravljen u području intimnih veza, seksualnosti i rodne ravnopravnosti.
Nataša Bijelić iz CESI-ja istaknula je da je seksualnost u kurikulumima minimalno zastupljena i to na veoma konzervativan način, dok je naglasak stavljen na "odgovorno spolno ponašanje", "spolno prenosive bolesti" ili "upotrebu zaštite". Ovakav jednodimenzionalan pristup, naglašava, isključuje druge dimenzije seksualnosti kao što je psihološka i socio-kulturna te zanemaruje bitne aspekte kao što su vrijednosti, stavovi, osjećaji te važne vještine - komunikaciju i donošenje odluke.
"Očigledno je da je prešućivanje ovih tema u kurikulumu posljedica popuštanja tim isključivim radikalno konzervativnim udrugama i političkim strankama koje koriste svoj trenutni politički utjecaj", ustvrdila je.
Bijelić je ocijenila da "čak i pretjerani kompromisi u izradi kurikuluma, vidljivi u izbjegavanju spominjanja termina 'rod' i dalje ne uspijevaju zadovoljiti te radikalne krugove i konzervativni prijedlog kurikuluma koji proglašavaju previše liberalnim".
Ne može se, ističe, govoriti o liberalnom kurikulumu kad se izbjegava sam termin 'rod' koji je, kaže, važan za kritičku analizu neravnopravnosti i diskriminacije i gdje se seksualnost marginalizira.
"Obrazovna reforma ne smije se temeljiti na kompromisima koji idu na štetu djece i mladih, već škola mora biti mjesto znanja, informiranja te upoznavanja i prihvaćanja različitosti", poručila je. Pri tome, dodala je Bijelić, nitko ne dovodi u pitanje pravo i slobodu izbora osobe na postupanje u skladu s vlastitim vrijednostima niti pravo i dužnost roditelja da djecu odgajaju sukladno svojim vrijednostima.