Čitatelj Indexa s juga Hrvatske javio nam se s problemom koji ga je snašao prilikom dolaska u Zagreb na zdravstveni pregled. Prilikom plaćanja parkinga, po svom priznanju, krivo je upisao registracijsku oznaku unajmljenog automobila, odnosno slovo ''O'' na kraju registarske oznake zamijenio je brojkom nula.
U Zagreb je, kaže, došao na ozbiljan liječnički pregled, a kako kaže, cjelokupni stres kumovao je takvoj omašci te se stoga i obratio Zagrebačkom holdingu, kojemu je poslao screenshot poruke o plaćenom parkingu, kao i dnevnu kartu. Kazao nam je da ga je odgovor Holdinga u najmanju ruku iznenadio.
Nakon što su u odgovoru istaknuli kako vide da je parking zaista plaćen te kako je došlo do takve banalne greške, iz Holdinga su mu poručili da se javi njihovom računovodstvu kako bi mu vratili 1.60 eura, odnosno iznos koji je uplatio kada je upisao jednu krivu znamenku registracijske oznake. Dnevnu kartu, napomenuli su, neće stornirati.
"Iskreno se nadam da je odgovor Holdinga neka vrsta neslane šale"
"Izdana mi je dnevna parkirališna karta u 18:16, a parking sam platio mobitelom u 17:51, za što imam potvrdu koju sam i priložio u prigovoru koji sam poslao Holdingu. S obzirom na to da je riječ o vozilu rent-a-cara, zamolio sam ih da mi u odgovoru na prigovor naznače poništavanje karte kako bih izbjegao nepotrebne dodatne troškove", kazao nam je čitatelj koji je na njihov prvi odgovor zatražio da revidiraju takvu odluku.
"Iskreno se nadam da je Vaš odgovor neka vrsta neslane šale s obzirom na to da je potpuno evidentno da se radi o nenamjernoj pogreški. Dakle, da sumiram, vozilo kojim sam upravljao nije bilo moje već od rent-a-cara i stoga nisam bio ni naviknut upisivanju te registarske oznake. Vjerojatno vam je poznato da su to stvari koje ljudi većinom rade automatizmom.
Uz dužno poštovanje, u Zagreb dolazim zdravstvenim razlogom iz Dubrovnika i igrom slučaja u trenutku kada ste mi napisali kaznu, bio sam na pregledu u obližnjoj klinici. S obzirom na psihičko stanje u tom trenutku čudi me da sam se uopće sjetio platiti parking! Nije mi do 13 eura, ali ne dam da me muzete jer novac ne nalazim na grani nego za njega radim. Novce Vam uplatiti neću da se popnete na čičimak pa slobodno možete računati da se za ovo vidimo na sudu ako ne preispitate odluku koju je očito donio netko bez dva zrna soli u glavi i poništite tu dnevnu kartu", stoji u njegovom odgovoru Holdingu.
Unatoč objašnjenjima, Holding odbija stornirati 13.30 eura. Čitatelj najavljuje tužbu
Iz Holdinga ne posustaju te u kasnijim odgovorima nastavljaju citirati odredbe Odluke Grada Zagreba sukladno kojoj naplaćuju parking.
"S obzirom na pogrešan unos registarske oznake kontrolor nije mogao naći u evidenciji vozilo gore navedenih registarskih oznaka, niti pratiti vrijeme zadržavanja na parkiralištu i poštivanje vremenskog ograničenja. Iz navedenog je vidljivo kako je dnevna parkirališna karta uredno ispostavljena, te Vas molimo da istu uplatite. Međutim, iako nismo u mogućnosti stornirati izdanu dnevnu parkirališnu kartu, Podružnica će izvršiti povrat iznosa pogrešne uplate", kazali su mu iz Holdinga.
Iz Holdinga su na upit Indexa pak kazali kako kontrolori javnih parkirališta kontrolu naplate parkiranja obavljaju pomoću uređaja za kontrolu parkiranja, skeniranjem registarske oznake vozila, te da nakon skeniranja registarske oznake, a prije izdavanja dnevne parkirališne karte, provjeravaju točnost očitane registracije.
"Sukladno Odluci o organizaciji i načinu naplate parkiranja, kontrolori javnih parkirališta u obvezi su svim vozilima koje zateknu bez valjane parkirališne karte ili općenito bez parkirališne karte, na parkiralištima pod naplatom, izdati dnevnu parkirališnu kartu. Kontrolori ne ispostavljaju kazne već dnevne parkirališne karte.
Ukoliko korisnik izvrši kupnju parkirališne karte s upisom neispravne registarske oznake, uređaj za kontrolu parkiranja nije u mogućnosti kupljenu kartu povezati s vozilom koje se kontrolira. Iz navedenog razloga, u konkretnom slučaju, korisniku je izdana dnevna parkirališna karta te mu je po zaprimljenom prigovoru izvršen povrat sredstava za kartu s neispravno navedenom registarskom oznakom vozila, koju je prethodno platio", zaključuju u svom odgovoru.
"Veselim se upravnom postupku"
U međuvremenu se naš čitatelj u nekoliko navrata ponovno žalio Holdingu, no uvijek je dobio isti odgovor te im na koncu poručio da će zbog ovoga na sud. Kaže da nije stvar u novcu, nego u nerazumijevanju i nesusretljivosti Holdingove birokracije.
"Stvarno mi nije do 13 eura, ali tolika količina nerazumijevanja me naljutila sasvim dovoljno da pođem na sud i riskiram sve moguće troškove. Ako ovo nije situacija za reklamaciju, onda ne znam što jest. Ovakvo ponašanje nije normalno i neće me nitko za*ebavati. Taman posla, kad trčim između zdravstvenih pretraga u Zagrebu, da se još moram zamarati time što sam umjesto 'O' upisao '0'.
Veselim se upravnom postupku kako bih ih naučio da zakon, osim slova, poznaje i duh, a kad dođe do razmjene sredstava (plaćanje mobitelom), namjera postupanja je neosporna. Njihovo uporno odbijanje da se ova dnevna karta jednostavno stornira me samo dovelo do toga da sam spreman riskirati puno više ako to znači da će i oni izgubiti puno više", kazao nam je čitatelj.