Screenshot: Channel 4
BRITANSKA televizija Channel 4 mjesecima je radila na ekskluzivnoj reportaži o kontroverznoj informatičkoj tvrtki Cambridge Analytica koja se bavi analizom podataka i koja je odigrala važnu ulogu u kampanji za Brexit i predizbornoj kampanji aktualnog američkog predsjednika Donalda Trumpa.
Prilog otkriva da se Cambridge Analytica u svojem radu koristi brojnim upitnim metodama manipulacije javnim mnijenjem, što uključuje i korištenje podataka korisnika Facebooka bez njihova znanja, te špijuniranje i kompromitiranje političkih protukandidata svojih klijenata pomoću bivših britanskih špijuna i ukrajinskih prostitutki.
U prvom dijelu reportaže Channel 4, u kojoj se mogu vidjeti i tajne snimke u međuvremenu smijenjenog direktora Cambridge Analytice Alexandera Nixa, i zviždač Christopher Wylie otkrio je da je njegova bivša tvrtka ukrala privatne podatke čak 50 milijuna Facebook korisnika. U drugom dijelu Channel 4 poslao je reportera u tvrtku koji se lažno predstavio kao politički operativac iz Šri Lanke koji radi za političara iz te zemlje.
Reportaža Channel 4 je doista vrhunski primjer istraživačkog novinarstva, u što ćete se i uvjeriti kad je pogledate.