Pošta kasni, korisnike zovu da sami preuzmu pakete. "Mislila sam da se zezaju"

Foto: Patrik Macek/PIXSELL

IZGUBLJENE pošiljke, dostava koja kasni mjesecima, poštari koji ne ostavljaju ceduljicu i zauzeta linija korisničke službe samo su dio problema na koje se žale korisnici Hrvatske pošte. Da stvari ne funkcioniraju u ovoj državnoj firmi, pokazali su i zaposlenici štrajkom. No, s njima se ne slažu odgovorni za ove probleme.

Odvjetnik: Poziv je poštom stigao nakon održanog ročišta

Društvene mreže prepune su negativnih iskustava građana, a svoje je s Indexom podijelio odvjetnik Nino Ćosić. Zbog ozbiljne manjkavosti u brzini, učinkovitosti i pouzdanosti dostave kaže da se svakodnevno susreće s preprekama u profesionalnom radu. 

"Brojni su slučajevi u kojima pošiljke, čak i one označene kao prioritetne, kasne danima, a ponekad i tjednima. U pravnom svijetu, gdje svaki rok ima zakonsku težinu, kašnjenje može uzrokovati ozbiljne posljedice - od ugroženih prava klijenata do nemogućnosti pravovremenog postupanja prema sudovima i institucijama. 

Već nekoliko puta mi je kasnio poziv za ročište koje bi se održalo, a ja bih tek nakon toga zaprimio poštu o njemu. Istina je da postoji e-komunikacija, ali dosta se stvari i dalje šalje isključivo poštom jer mnoge institucije ne rade u e-komunikaciji i osuđen sam na loše poštanske usluge", žali se odvjetnik Ćosić. 

Posljednje probleme je imao s pošiljkom koju je iz Zagreba slao za Karlovac. 

"Slao sam pošiljku u Karlovac, koji je udaljen cca 40 kilometara, i ona je putovala 15 dana. Uz to, natrag sam povratnicu koju je osoba potpisala 20.9.2024. zaprimio 7.12.2024. godine. Dakle, čekao sam dva i pol mjeseca da vidim je li netko zaprimio poštu koju sam poslao.

Osim kašnjenja, često se suočavamo s gubitkom pošiljaka ili nemogućnošću njihovog praćenja, čak i kada koristimo dodatno plaćene usluge praćenja. Usporedimo li to s praksama u drugim europskim zemljama, gdje pošta radi s velikom brzinom i profesionalnošću, jasno je da Hrvatska zaostaje i na ovom polju", smatra Ćosić. 

"Zvali su me da dođem po paket za koji sam platila dostavu"

Niz loših iskustava s Poštom Splićanki Tei nastavio se bizarnim pozivom u kojem su je tražili da po svoj paket dođe u poslovnicu iako je za njega platila dostavu. 

"Dobila sam poruku na mobitel da je paket preuzet, odnosno da je predan Pošti. Nakon toga me je nazvala žena koja mi je rekla da je paket u Hercegovačkoj i da ga mogu doći preuzeti. Bila sam zbunjena onime što mi govori. 

Rekla sam joj da sam platila dostavu i da želim da mi se paket dostavi na adresu. Nije mi palo na pamet sjesti u auto i voziti do njih kako bih preuzela paket. Ona je na to iznenađena rekla da može i tako, ali da ne zna onda koliko ću ga čekati. Paket je stigao za dva dana. 

Na prvi poziv sam mislila da se netko zeza ili da je to izolirani slučaj. Nakon par dana sam za drugi paket koji sam čekala ponovno dobila isti poziv. Ne razumijem poantu. Zašto bi im netko plaćao dostavu i onda o svom trošku došao preuzeti paket?" pita se Tea. 

Pošta: Sve će biti uručeno u propisanom roku

Ako pitamo Hrvatsku poštu, ovi problemi nisu pravilo, već iznimka. S obzirom na nezadovoljstvo radnika koje su iskazali štrajkom i povećanje posla zbog blagdana, pitali smo ih hoće li sve pošiljke stići na vrijeme. 

"Prošlog tjedna u prosjeku smo svaki dan zaprimili oko 100.000 paketa. Većina pošiljaka već je dostavljena na adresama i paketomatima diljem Hrvatske, a svi paketi koji stignu u sortirnicu već isti dan prevoze se prema adresama primatelja u cijeloj Hrvatskoj. Korisnici svakako mogu očekivati da će im sve što su naručili biti uručeno u propisanom roku."

Zanimalo nas je imaju li dovoljan broj radnika te koliko je djelatnika u posljednjih godinu dana dalo otkaz. 

"Oko 3000 radnika obavlja poslove vezane uz dostavu različitih pošiljki. Tvrtku je u posljednjih godinu dana napustilo 1206 radnika, a istovremeno je zaposleno 1139 radnika. Trenutačno je u postupku zapošljavanja još 180 novih radnika.

S rastom prometa rastu i potrebe za dodatnom radnom snagom. Tako smo prošle godine uručili 15 milijuna paketa, a prema projekcijama ove ćemo godine uručiti milijun više paketa. U skladu s tim radnike na operativnim radnim mjestima trenutačno tražimo u 15 županija", kazali su iz Hrvatske pošte.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.