PRONAĐENA su tijela još dvojice pomoraca s broda Bourbon Rhode i izvučena na francusku mornaričku fregatu Ventose, objavila je oko podneva brodarska tvrtka Bourbon.
Potragu vode francuske vlasti uz američku potporu. Operacija potrage i spašavanja dio je posebnih mjera koje će se dodatno intenzivirati sljedećih dana, navodi tvrtka Bourbon.
Od početka operacija 26. rujna mobilizirano je 10 plovila u području.
Dnevna preletanja izvodi helikopter Falcon 50 francuske mornarice uz potporu helikoptera C 130 Hercules američke obalne straže.
Mornarička fregata je zajedno s helikopterom Panther ključni dio sustava i koordinacijske mreže u gotovo 40 područja potrage.
"Operacije potrage i spašavanja odvijaju se šesti dan zaredom, a pomorska mobilizacija je bez presedana. Želim izraziti zahvalnost svim timovima te volonterima", rekao je direktor Bourbona Gael Bodenes.
Oko 8 sati ujutro Maritime bulletin, koji je i dosad intenzivno pratio ovaj slučaj, objavio je da je pronađeno drugo tijelo, nakon onoga pronađenog jučer. Tijelo je, prema informacijama koje su objavili, izvukla posada tankera koji se priključio potrazi, a potom je prebačeno na brod francuske mornarice.
Prvo tijelo je iz Atlantika izvučeno jučer, a kako se doznaje, ono ne pripada 39-godišnjem hrvatskom kapetanu.
Ministar: Kapetan Miškić nije među dvoje koji su pronađeni mrtvi
Za sada se još uvijek ništa ne zna o sudbini Dina Miškića, hrvatskog pomorca i kapetana broda Bourbon Rhode koji je u četvrtak potonuo u teritorijalnim vodama Martiniquea, izjavio je ministar vanjskih poslova Gordan Grlić-Radman, izrazivši optimizam glede ishoda operacije potrage i spašavanja.
Danas su pronađena tijela još dvojice pomoraca s broda Bourbon Rhode koja su izvučena na francusku mornaričku fregatu Ventose, objavila je danas brodarska tvrtka Bourbon, no ministar ističe da se ne radi o našem pomorcu.
"O kapetanu Miškiću još ne znamo ništa, naš kolega je u stalnom kontaktu s kriznim stožerom. Nije se potvrdio identitet našeg pomorca", kazao je Grlić-Radman, dodajući da je optimist i vjeruje u pozitivan ishod.
"Mi smo optimisti i vjerujemo da ćemo ga pronaći živoga", kazao je ministar u Bruxellesu nakon sastanka Vijeća za vanjske poslove.
Također je kazao da
Obitelj hrvatskog kapetana ne gubi nadu
Obitelj hrvatskog kapetana čeka vijesti s drugog kraja svijeta.
"Mati mu kaže: Nemoj plakati. Molim te, okreni ton, malo se nasmij. Živ je on! Srce materino kaže da je on živ", rekao je za Novu TV Mario Miškić, otac nestalog kapetana.
Ne gube nadu i vjeruju da će se njihov kapetan vratiti kući.
Desetero nestalih pomoraca traže sve raspoložive snage francuskih i američkih vlasti. Mjesto havarije četvrti dan pretražuje se i iz zraka.
Kum kapetana: "Kompanija nije popravila gdje je curilo"
Joško Mrvica, kum i najbolji prijatelj kapetana Dine Miškića, također je kapetan broda, a za Morski.hr ispričao je što zna o havariji.
"Prije dva dana došao sam u Sydney, kad sam saznao od njegove žene da ne zna ništa o mužu ni što se događa. Rekao je da su imali oduvijek problema s tim brodom jer je brod bio 12 godina u Nigeriji. Nakon toliko godina Nigerije išli su na Las Palmas gdje je bilo dokovanje i popravak broda te je brod trebao ući u novi čarter 3. listopada", ispričao je Mrvica.
"Na dokovanju nisu popravili gdje je upravo curilo more, a firma je forsirala moga kuma da mora stići u Georgetown 3. listopada. Prvo, brod nije imao dovoljno goriva za izbjegavanje tog uragana koji je bio ogroman. Jedina šansa je bila da ide punom brzinom i da tako dođe na vrijeme u Georgetown, što bi značilo da je morao ići ispred uragana, ali u međuvremenu, zbog curenja mora u strojarnicu, stao je jedan motor te više nije bilo mjesta za povratak. To vam je profesionalna informacija i naš svakidašnji problem zbog cijene nafte", opisao je Mrvica te dodao: "Firma je oduvijek bila škrta i nije popravljala brod, ustvari u firmi rade francuski laici koji nemaju pojma ni o čemu pa je zbog toga jako puno pomoraca dalo otkaz i prešlo u drugu firmu."
Na otvorenom moru ih zatekao razorni uragan
Temeljno pitanje koje se postavlja nakon havarije broda šibenskog kapetana jest je li 60-metarski tegljač trebao biti na otvorenom moru kad se znalo da stiže razorni uragan Lorenzo.
Bourbon Rhode je plovio s Kanarskih otoka prema Gvajani. Na pola puta potopili su ga valovi visoki i do 20 metara.
"Sam dizajn broda tegljača je prilično robustan, prova i veliko nadgrađe, dok je krma broda prilično niska i, evo, neka izvješća govore da je upravo preko krme brod počeo zaprimati vodu", kaže za Novu TV Romano Perić, predstavnik Sindikata pomoraca Hrvatske.
Ovo nije prvi brod ove francuske kompanije koji je potonuo. 2007. more je blizu obale u Škotskoj progutalo Bourbon Dolphin, a život je izgubilo osam norveških pomoraca.