RIJEČANKA Lada Sacchi posljednje dvije i pol godine liječi se na Klinici za tumore u Zagrebu. Boluje od raka dojke, a metastaze su se pojavile u abdomenu. Prije dva tjedna bila je na pregledu u Klinici za tumore, gdje su joj rekli da mora napraviti CT abdomena, toraksa i zdjelice do 6. lipnja 2018. jer joj je 7. lipnja zakazan konzilij.
Međutim, termin koji je dobila u KBC Sestre milosrdnice, u koju spada Klinika za tumore, bit će u prosincu 2018.
Budući da nije mogla čekati prosinac jer joj je nalaz potreban u što kraćem roku, bila je primorana otići u privatnu kliniku i pretragu platila oko 1800 kuna. Lada Sacchi odlučila je ispričati Indexu svoju priču kako bi upozorila javnost na situaciju u kojem se zdravstvo nalazi, kao i niz nelogičnosti.
"Već se 2,5 godine liječim u Institutu za tumore. Tamo gotovo nijednom nisam uspjela napraviti CT ni ultrazvuk. Prije dva tjedna sam ponovno bila na Institutu i rekli su mi da moram napraviti CT toraksa, abdomena i zdjelice, ali da im CT ne radi i kazali su mi da odem u neku drugu zdravstvenu ustanovu napraviti tu pretragu.
Onda sam otišla na stranice HZZO-a koji ima objavljene liste čekanja po bolnicama i za tu pretragu za koju sam naručena, pisalo je da je najkraće vrijeme čekanja u Vinogradskoj (KBC Sestre milosrdnice).
Potom sam se javila toj bolnici, a oni su mi dali termin u prosincu 2018. iako sam im naglasila da sam onkološki pacijent i da mi je pretraga potrebna najkasnije do 6. lipnja.
Budući da nisam mogla čekati do prosinca, otišla sam kod privatnika i pretragu platila 1500 kuna plus još 250 kuna za kontrast. Srećom sam si mogla priuštiti privatnu pretragu, no što je sa svima koji to ne mogu, a nemaju vremena u toj bolesti čekati mjesecima", pita se Lada Sacchi.
"Čemu liste HZZO-a kad su krive"
"Najviše u svemu me smeta što se na listama HZZO-a vidi da je u Vinogradskoj najkraće čekanje, čime se pacijent zatim vodi, a onda ispadne drugačija priča. Čemu onda te liste kad su krive?" dodaje ona.
Kod privatnika je kaže pretragu napravila ujutro i već je u 13 sati imala nalaz. Nevjerojatno joj je da Klinika za tumore ima CT koji ne radi, kako su joj sami rekli, a riječ je o Klinici gdje se liječe samo onkološki pacijenti.
Kontaktirali smo KBC Sestre milosrdnice i pitali ih imaju li onkološki pacijenti prednost kod naručivanja na pretrage te zašto je Lada Sacchi naručena tek u prosincu.
KBC Sestre milosrdnice: Sređujemo joj prioritetni termin
Iz ureda ravnatelja dobili smo odgovor u kojem kažu da "onkološki bolesnici zbog medicinske indikacije imaju prednost kod naručivanja na radiološku pretragu". Također su naveli i kako će Lada Sacchi dobiti raniji termin te da su trenutno u postupku rješavanja prioritetnog termina za pacijenticu.
"Realan termin za CT u našoj bolnici je u prosincu ove godine, a s obzirom na to da je pacijentica iz Klinike za tumore ona će dobiti termin tamo i to prioritetni, neće čekati prosinac.
Ona je iz centralnog naručivanja dobila odgovor kad su redovni termini za taj pregled i došlo je do nesporazuma u komunikaciji. Naime, nakon što je pregledana njena medicinska dokumentacija, odlučeno je da će dobiti prioritetni termin", stoji u odgovoru ureda ravnatelja.
Neslužbeno pak doznajemo da im nedostaje radiologa jer da njihovi radiolozi po aparatu obrađuju daleko više pacijenata nego što je predviđeno smjernicama i rade prekovremeno, no da zbog nedostatka radiologa pacijenti uz to moraju i čekati nalaze jer ih je premalo da bi sve stigli na vrijeme.
HZZO: Moguće je da neki podaci s lista nisu realni
Poslali smo upit i HZZO-u zašto im na listama čekanja stoji informacija da se u Vinogradskoj na CT čeka 3 dana, ako je u stvarnosti čekanje 7 mjeseci, a evo njihovog odgovora.
"Web tražilica, kojom želimo postići transparentni sustav, koristi isključivo podatke koje je zaprimio centralni sustav eListi čekanja i eNaručivanja od bolničkih informacijskih sustava.
Vidljiv je datum i vrijeme kada su zaprimljeni zadnji podaci za pojedini postupak i ustanovu – "Vrijeme ažuriranja liste". Ti podaci su isključivo u nadležnosti pojedine zdravstvene ustanove te Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) zaprimljene podatke ne mijenja, već iste samo prikazuje putem navedene tražilice. Moguće je da zbog nekih od postavki unutar bolničkog informacijskog sustava podaci ne budu realni, ali napominjemo to je isključivo u nadležnosti pojedine zdravstvene ustanove", stoji u odgovoru HZZO-a.
Ako imate slična iskustva javite nam se na desk@index.hr.