Project 3 Mobility, tvrtka Mate Rimca zadužena za robotaksije, javio se priopćenjem.
U njemu navode da su s izraelskom firmom Mobileye, za koju ističu da je globalni lider u rješenjima za autonomnu vožnju, dogovorili da će Rimčevi robotaksiji koristiti "naprednu Mobileye tehnologiju za autonomna vozila - Mobileye Drive". Usput se sada i službeno za lansiranje usluge robotaksija spominje 2026. godina (nedavno se ta godina spominjala kao krajnji rok, što je ostavljalo mogućnost da sve ipak krene 2025. kako se najavljivalo), no tvrdi se i da će se prva testiranja tehnologije na zagrebačkim ulicama provesti ove godine.
>> Registar afera: Afera Robotaxi
"Project 3 Mobility razvija uslugu čiji je cilj značajno poboljšati prijevoz u urbanim područjima i revolucionirati mobilnost u gradovima. Lansiranje usluge planirano je 2026. godine u Zagrebu, a prve faze testiranja Mobileyeve tehnologije na ulicama hrvatskog glavnog grada počinju ove godine. U prvoj fazi fokus će biti na mapiranju zagrebačkih ulica, za što će P3 koristiti posebno opremljena testna vozila. Nakon mapiranja, fokus će biti na testiranju Mobileyeva rješenja autonomnog sustava u svrhu kalibriranja njihove tehnologije za ovo okruženje. Kroz navedene faze koristit će se različita testna vozila koja neće izgledati kao autonomna vozila koja P3 razvija, a u njima će se nalaziti i sigurnosni vozači", stoji u priopćenju.
Vozila će koristiti postojeći sustav Mobileye Drive
Dodaje se da Project 3 Mobility "iz temelja razvija vlastito autonomno električno vozilo ključno za implementaciju novog ekosustava urbane mobilnosti" te da dio razvoja pretpostavlja i razvoj potpuno nove platforme vozila optimizirane za autonomnu vožnju. Ističe se da će tehnologija tvrtke Mobileye biti u potpunosti integrirana u P3 vozilo, koje će koristiti Mobileye Drive sustav za autonomnu vožnju.
"Naš cilj je poboljšati način na koji se ljudi kreću u gradovima. Suradnja s tvrtkom Mobileye je temelj za postizanje te vizije. Mobileye se pokazao kao sjajan partner koji ima pravo iskustvo, pravu tehnologiju i pravi tim. Ponosni smo što je Mobileye prepoznao vrijednost našeg projekta i što ćemo zajedno ostvariti našu viziju urbane autonomne mobilnosti. Vjerujemo kako ćemo realizacijom našeg projekta ostvariti brojne pogodnosti za Zagreb, kao i mnoge druge gradove koji će pružati našu uslugu", izjavio je Marko Pejković, suosnivač i glavni izvršni direktor Project 3 Mobilityja.
Iz Rimčeve tvrtke dodaju da proteklih dvadeset godina Mobileye razvija napredna rješenja koristeći snagu umjetne inteligencije i računalnog vida kako bi poboljšao sigurnost u prometu.
"Više od 170 milijuna vozila diljem svijeta danas ima integriranu Mobileye tehnologiju. Velike prednosti Mobileye Drive sustava su što se može implementirati na mnogim geografskim lokacijama, na različitim vrstama prometnica, što može voziti u različitim vremenskim uvjetima i prilagoditi se lokalnim stilovima vožnje. Mobileye Drive tehnologija za autonomnu vožnju koristi kombinaciju redundantne kamere i lidar-radar senzora, REM™ kartografiju koja se temelji na masovnom prikupljanju podataka, a sve to pokreće EyeQ™ sustav na čipu koji Mobileyeu omogućava praćenje dinamike prometa te pružanje usluge autonomne vožnje prilagođene određenoj usluzi", navodi se u priopćenju.
Što je Rimac obećao u dokumentu na temelju kojeg je dobio 180 milijuna eura
Inače, Rimčeva firma je još u Nacionalnom planu oporavka i otpornosti iz 2021. godine, na temelju kojeg je dobila gotovo 180 milijuna eura europskog (dakle i našeg) novca za projekt robotaksija, navela: "Za sam autonomni sustav vožnje, odnosno umjetnu inteligenciju koja upravlja vozilima putem senzora i kamera odabrali smo tvrtku koja je među 3 vodeće u svijetu u tom području te na taj osigurali maksimalnu sigurnost u prometu u trenutku izlaska flote vozila na ulice". Dodali su kako su uvjerenja da "samostalan razvoj sličnog sustava nije potreban budući da bi iziskivao dugogodišnji razvojni proces i višestruke razvojne troškove od cijene ovog projekta."
Nije jasno jesu li već tada ciljali na tvrtku Mobileye jer se ime tvrtke u Planu oporavka i otpornosti ne spominje, no jasno je da projekt jako kasni i uz činjenicu da Rimčeva firma tehnologiju umjetne inteligencije koja upravlja robotaksijima uzima od druge firme i ne razvija je samostalno. Podsjetimo da je terminal za robotaksije trebao biti gotov još 2022. godine, a da je krajnji rok pokretanja komercijalne usluge bila 2025. godina.
Isto tako nije jasno kako točno Rimac planira dosegnuti petu razinu autonomije robotaksija, koju je obećao u Planu oporavka i otpornosti, kada je najviša razina koja je dosad testirana s Mobileyevim sustavom četvrta razina.
Na projektu Rimčevih robotaksija ništa se nije radilo već dvije godine
>> Index otkriva: Na robotaksijima se dvije godine nije radilo ništa, nema ni prototipa
Podsjetimo, Index je nedavno pisao o tome da se na projektu Rimčevih robotaksija nije radilo ništa dvije godine te da nema ni prototipa robotaksija.
Robotaksije razvija firma iz Rimac Grupe pod imenom Project 3 Mobility (P3M). Njihovo sjedište je u Zagrebu, a imaju i centar za istraživanje u Velikoj Britaniji. Na službenim stranicama P3M-a sada stoji da planiraju izvesti robotaksije na ulice Zagreba 2026., a potom iduće godine i u Veliku Britaniju i Njemačku. Rimac Grupa planira da P3M ostane baziran u Hrvatskoj, gdje će se proizvoditi i izvoziti deseci tisuća vozila godišnje.