Roboti su bolji od ljudi u radu s autističnom djecom

Foto: EPA

ISTRAŽIVAČI na Sveučilištu Ujedinjenih Arapskih Emirata zaključili su da roboti mogu dulje zadržati pozornost djece s autizmom nego ljudski pomagači i učitelji.

Na Koledžu za informacijske tehnologije Sveučilišta u Al Ainu ispitivali su mogućnosti robotike u pomoći autističnoj djeci te uvidjeli da "posvećuju više pažnje robotima" nego ljudima, prenio je bliskoistočni medij The National.

Bolja reakcija na robote nego na ljude

Djeca iz autističnog spektra, naime, bolje reagiraju na jednostavne instrukcije robota nego na objašnjenja ljudi.

Sveučilišni tim koristio je specifičnu vrstu testiranja, upoznavajući djecu s različitim znakovima na zaslonu robota, ​​kao što su lice s malim ušima, lice bez kose, lice s velikim očima, lice s malim nosom i ustima - kako bi promatrali njihove reakcije.

"Ako autističnom djetetu prezentirate nešto složeno, ono to neće prihvatiti i pokušat će izbjeći kontakt očima. To sprječava njihovu sposobnost učenja, tako da smo to pokušali riješiti predstavljanjem robota čije su ponašanje i fizički izgled ograničeniji i jednostavniji od ljudskog", rekao je dr. Fady Al Najjar, asistent na spomenutom sveučilištu.

Pažnja je ključna za učenje

Znanstvenicima je ubrzo postalo jasno da autistična djeca puno više pažnje posvećuju interakciji s robotom nego s ljudima koji ih nešto žele naučiti.

"Naša ideja je djeci predstaviti robota kojim upravlja liječnik kojeg djeca ne vide. Tako liječnik ili učitelj kontrolira količinu informacija koju robot prenosi djeci", pojasnio je asistent.

Pažnja je ključna za učenje, a autistična djeca je teško mogu dulje zadržati. No njihov se stupanj pažnje povećava kad dobivaju jednostavne poruke robota.

Na tom sveučilištu trenutno rade na stvaranju umjetne inteligencije za interakciju između robota i djece kako bi strojevi naučili kakve poruke najviše povećavaju pažnju i potiču reakcije djece.

U Sjedinjenim Državama također eksperimentiraju s učiteljima robotima

Američke škole također su otvorene ideji uvođenja učitelja robota za autističnu djecu nakon što su uvidjele da takva djeca bolje reagiraju na robote nego na ljude. Smatra se da je razlog tome prije svega izgled robota, čije se lice i pokreti ne mijenjaju često kao kod ljudi, a ponašanje im je uvijek isto.

Istraživači na Sveučilištu Sjeverne Karoline već koriste tzv. Bee-Bot robote kako bi imali bolju interakciju s djecom. Učenici rješavanjem problema pokreću robote.

Također, tu je i Sphero robot, bijela kugla koja djecu uči znanstvenim principima kretanja valjanjem kroz labirint. Djeca mogu pojačati trenje robota dodavanjem utega i naučiti, primjerice, kako masa utječe na kretanje tijela.

Utjecaj umjetne inteligencije u obrazovanju sve će više rasti

Prema Svjetskom gospodarskom forumu (WEF), do 2030. godine obrazovanje će biti područje ljudske aktivnosti s najvišim rastom utjecaja umjetne inteligencije (AI).

No unatoč tom predviđanju, stručnjaci za edukaciju osoba s teškoćama naglašavaju da će ljudska interakcija ostati ključna, pogotovo u razvoju djeteta.

"Korištenje robota u edukaciji autistične djece može biti korisno jer pruža stabilno i pozitivno okruženje, koje će pojačati podršku i rutinsko učenje. No sva djeca vole se osjećati cijenjeno, dobro reagiraju na emocionalno stabilna okruženja i žele imati pozitivne odnose s vršnjacima i odraslima. Djeca s autizmom sve to trebaju u većoj mjeri jer često burno reagiraju na iznenadne promjene i neočekivane odgovore drugih", naglasila je Marie Byrne, koordinatorica edukacije djece s teškoćama u Dubaiju.
 
Uvođenje robota u obrazovanje zato ne treba shvatiti kao zamjenu ljudskih učitelja, već više kao nadopunu njihove interakcije s učenicima. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.