Irski niskotarifni zračni prijevoznik Ryanair objavio je da planira obustaviti poslovanje u tri njemačke zračne luke u ljeto iduće godine zbog visokih poreza i naknada.
Prema novim planovima, irski diskontni prijevoznik od idućeg ljeta više neće poslovati u zračnim lukama u Dortmundu, Dresdenu i Leipzigu.
Letove iz Hamburga planiraju smanjiti za 60 posto, a one u njemačkoj prijestolnici Berlinu za petinu, u skladu s najavama iz kolovoza.
"U ljeto 2025. Njemačka će zbog visokih i sve većih nameta izgubiti 1.8 milijuna sjedišta u Ryanairovim zrakoplovima"
Ukupno će tako u potpunosti obustaviti letove na 22 rute, uz 12 posto manje letova od ljeta iduće godine nego u istom ovogodišnjem razdoblju.
"U ljeto 2025. Njemačka će zbog visokih i sve većih nameta izgubiti 1.8 milijuna sjedišta u Ryanairovim zrakoplovima", naglasila je tvrtka, što znači i 12 posto manje putnika nego lani.
Kako se navodi u priopćenju, zrakoplovni prijevoznik donio je takvu odluku donio zato što njemačka vlada ne smanjuje poreze na zračni promet, naknade za sigurnost i kontrolu zračnog prometa, što po njihovim riječima koči oporavak i rast.
I Lufthansa i Condor se žale na znatno veće namete
Na znatno veće namete požalili su se nedavno i Lufthansa i Condor, navodeći kako im je to otežalo poziciju u odnosu na konkurenciju.
U posljednje četiri godine troškovi kontrole zračnog prometa, sigurnosnih provjera i naknada udvostručeni su i danas iznose sedam milijardi eura godišnje, rekao je čelnik Condora Peter Gerber na poslovnom skupu u frankfurtskoj zračnoj luci početkom rujna.
"Njemačke zračne luke sve više izbjegavaju međunarodni prijevoznici"
"Međunarodni prijevoznici sve više izbjegavaju njemačke zračne luke, što dovodi do gubitka veza za svijetom", upozorio je čelnik Condora.
Njemačka je dosegnula tek 82 posto prometa iz pretpandemijske 2019. godine dok ju je većina drugih europskih zemalja premašila.
Čelnik kadrovskog odjela u Lufthansi Michael Niggemann usprotivio se i vladinoj uredbi o održivim zrakoplovnim gorivima (SAF). Sustav će registrirati samo polaske iz EU-a pa će čvorišta izvan Europe biti u prednosti, objasnio je.
Od 2025. zračni prijevoznici koji lete iz EU-a morat će u prosjeku koristiti dva posto održivog goriva, a do sredine stoljeća njegov udio trebao bi porasti za 70 posto.