Screenshot: YouTube
PREDSJEDNIK Dentsua, najveće japanske reklamne agencije i jedne od najdominantnijih kompanija u zemlji, dao je ostavku zbog smrti mlade novakinje koja se ubila zbog "pretrpanosti poslom", piše FT.
"Usprkos raznim poduzetim mjerama, nismo uspjeli reformirati prekovremeni rad", priznao je Ishii. U listopadu su činovnici ministarstva rada nadzirali urede kompanije te se čini da ih je to nagnalo da provedu površne reforme rada.
Matsuri Takahashi oduzela si je život nakon samo devet mjeseci rada za kompaniju. Prema izjavama sadašnjih i bivših zaposlenika, kultura traži uzastopne dane rada do sitnih noćnih sati, nekoliko tjedana u komadu.
Njena smrt i ostavka Ishiija dio su nacionalne debate oko porasta fenomena "smrti od prekovremenog rada", ili fenomena karoshi. Odvjetnici smatraju da su uobičajeni prekovremeni sati postali minsko polje pritisaka, obaveza, zlostavljanja i nedostatka radnika.
Intervencija japanske vlade
Prije samo dva mjeseca japanska je vlada objavila prijedloge za rješavanje tog problema, a u kojima se navode opći zdravstveni rizici za zaposlenike.
Ova je smrt drugi skandal u Dentsuu u posljednjih nekoliko mjeseci: u rujnu su bili prisiljeni priznati da je odjel digitalnog oglašavanja klijentima previše naplaćivao od 2012. godine.
Gospođica Takahashi radila je u tom odjelu, a mjesec dana prije smrti upisala je 105 prekovremenih sati.
Ministarstvo rada odgovorilo je na zgražanje javnosti oko smrti Takahashi te najavilo pojačanje regulative neslužbenih prekovremenih sati te javno objavljivanje imena kompanija koje redovito iskorištavaju svoje zaposlenike, ili gdje su se dogodila dva ili više slučaja karoshija.
Više od petine japanskih kompanija u listopadu je priznalo da dio osoblja prekovremeno radi više od 80 sati mjesečno – što je i službeno potvrđeno kao štetno za zdravlje.