Slovenci zatvorili 17 granica za hrvatske kamione. Osvećuju se?

Ilustracija: Ivica Galovic/PIXSELL

HRVATSKIM prijevoznicima od 1. lipnja zabranjeno je prelaziti preko 17 graničnih prijelaza sa Slovenijom.

Moraju ići preko međunarodnih graničnih prijelaza, piše HRT. Riječ je o ograničenjima koje je donijelo slovensko ministarstvo infrastrukture i o zabrani prometa teretnim vozilima čija najveća dopuštena masa premašuje 7,5 tona.

"Problem je u zagušenosti prometa"

"Tako da se dogodilo da Slavonija, Istra, uglavnom čitava Hrvatska ovakva kakva je u obliku kifle, ima veliki problem s kretanjem svojih kamiona i to iziskuje ogromne troškove, jer neki sada moraju raditi i 100 km da bi došli preko granice. Dakle, problem nije ni u slovenskoj ni u hrvatskoj policiji koja to sve regulira, nego je problem u zagušenosti prometa koji je u ovom trenutku jednostavno nemoguć i ono što je stravično u svemu tome da će se to sve više i više gomilati i ja sam sad u Njemačkoj gdje je inače gužva u ovo vrijeme i sad zamislite kada svi ovi kada prijeđu granicu dođu ovdje da će ta gužva u Njemačkoj biti do duboko u noć, ja sad idem alternativnim pravcem za München. Sada je dakle, to prijevoznici znaju ispred Irschenberga, skroz do Münchena je kolona i vozi se, ali jedno 10, 15 na sat", kaže Marijan Banelli, akreditirani lobist za promet u EU.

Banelli tvrdi da je to odgovor na našu zabranu tranzitnog prometa preko jednog graničnog prijelaza koji su Slovenci koristili kao kraći put za Mađarsku.

"Oni su odmah 17 jer su u mogućnosti da nam to naprave. Tko je kriv? Ne bih ulazio u odgovornost, ali mislim da je itekako odgovoran, pogotovo ovim se postavlja veliko pitanje, ovo je velika šteta za hrvatsko gospodarstvo", smatra Banelli.

Iznimka su prijevoznici iz županija koje graniče sa Slovenijom, kao i Ličko-senjska županija.

Butković će tražiti povlašteni status za hrvatske prijevoznike

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković od Slovenije će tražiti povlašteni status za hrvatske prijevoznike.

"Tko će odgovarati zbog jednog nepriličnog poteza koji se trebao i politički riješiti, koji se trebao riješiti i na nivou vlade i ministarstva, a ne dozvoliti da prijevoznici imaju ovakve štete, tko će to nadoknaditi hrvatskom gospodarstvu, to nije samo šteta prijevoznika", pita se Banelli.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.