Screenshot HAK
ZBOG početka primjene novog sustava elektroničkog obračunavanja cestarina za teretna vozila u Sloveniji na više graničnih prijelaza nastaju kolone i zastoji pri ulasku tih vozila iz Hrvatske u Sloveniju.
Novi način obračuna
Novi način obračuna cestarine vrijedi od 1. travnja, ali je zbog uskrsnih blagdana na snazi bila zabrana teretnog prometa, pa je u utorak prvi dan njegova testiranja, zbog čega dolazi do teškoća i nastanka kolona.
Umjesto dosadašnjeg sistema s naplatnim kućicama, državna kompanija DARS koja upravlja slovenskim autocestama prešla je na sistem obračuna cestarina u slobodnom prometu bez barijera nazvan DarsGo, pri čemu se cestarina naplaćuje prema prevoženim kilometrima.
Sustav je obvezan za sva vozila mase veće od 3,5 tone, a primjenjuje se i na tunel Karavanke.
Elektronički obračun cestarina u slobodnom prometnom toku odvija se preko ukupno 128 portala smještenih na autocestama. Teretna vozila pri ulasku u Sloveniju trebaju imati poseban uređaj DarsGo koji portali registriraju na ulasku. Elektroničkim praćenjem tako se tako dobiju podaci za obračun cestarine za svako vozilo, ovisno o njegovoj ukupnoj masi.
Cestarina za vozila prvog cestovnog razreda, u koju spadaju teretna vozila s najvećom masom od 3,5 tone iznosi 0,205940 eura po kilometru, a za drugu cestovnu klasu, za vozila iznad 3,5 tone - 0,428356 eura po prijeđenom kilometru.
Vozila koja prolaze kroz tunel Karavanke svrstana su po visini cestarine u tri razreda, a plaćat će tunelarinu od 5,90 eura, 4,69 eura i 9,38 eura, prema masi vozila i broju osovina.