PREDSTAVNICI sportaša i zakupaca sa zagrebačkog Jaruna medijima su poslali priopćenje u kojemu kažu da se nelogičnom regulacijom prometa i betonizacijom Jaruna uništava lokacija za zabavu i rekreaciju.
Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti.
"Tko je izradio rješenje za Jarun?
Usprkos pokušajima konstruktivnog sugeriranja gradskim vlastima od strane sportskih subjekata i zakupaca koji djeluju na prostoru ŠRC isti su neugodno iznenađeni samovoljom vladajućih koji užurbano provode betonizaciju Jaruna i okolnih površina u okruženju.
Sportaši i zakupci postavljaju pitanje kome i zašto se time pogoduje i koji su krajnji ciljevi ovakvog jednostranog i nedemokratskog djelovanja. Ističu kako do danas nisu dobili odgovore na pitanja poput traženog imenovanja institucije koja je izdala građevinsku dozvolu za radove na Jarunu, kada je zatražena dozvola za iste, tko je izradio projektno rješenje i kojom studijom je ista potkrijepljena?
Zanima ih tko je odobrio rušenje stabala i uklanjanje zelenih površina i kojom odlukom i rješenjem su te iste zelene površine pretvorene u parking zone.
Temeljem jučerašnje najave čelništva Grada Zagreba nastavno na obnovu prometnice Aleje Matije Ljubeka na zagrebačkom jezeru Jarun i najavljene nove prometne regulacije, očitovanje po predmetnom pitanju medijima su uputili predstavnici poslovnih i sportskih subjekata koji rade i djeluju na prostoru ŠRC Jarun.
Protiv širenja biciklističke staze i uvođenja gradskog prijevoza
Sportski klubovi koji djeluju na Jarunu zajedno sa zakupcima izražavaju neslaganje sa priloženim planom gradskih vlasti poput širenja biciklističke staze te uvođenja gradskog prijevoza, ZET-ovog autobusa vikendom. Prema tvrdnjama predstavnika inicijative, trofejnog veslačkog trenera i izbornika Srećka Šuka, Grad je radove iskoristio za, prema njihovom mišljenju nametanje prometnog rješenja koje bi sportašima, privrednicima i ponajprije posjetiteljima Jaruna trebalo donijeti velike probleme uvođenjem nelogičnih postupaka koji ugrožavaju održivost i svakodnevni rad navedenih subjekata.
Kako navodi Šuk, svi subjekti su početkom veljače zaprimili službene dopise kako će radovi na prometnici oko jarunskog jezera trajati od 14 veljače do 1. travnja i kako se radovi izvode zbog nanošenja novog sloja asfalta na postojeći kolnik. Iz gradskog ureda uz obavijest zaprimaju i anketu putem koje svi korisnici, dakle sportski klubovi i zakupci trebaju dati svoj stav o regulaciji prometa na ŠRC Jarun. Rezultati ankete poslane na Grad pokazali su da 95% subjekata traži i želi vraćanje dvosmjerne regulacije prometa.
Šuk: Ukidaju 80 posto parkirnih mjesta
'Krajem veljače svi sportski savezi, klubovi i zakupci su pozvani na sastanak gdje je prezentiran novi izgled prometnice iz kojeg se dalo zaključiti kako nije riječ o presvlačenju prometnice asfaltom već o ozbiljnom građevinskom zahvatu koji obuhvaća devastaciju zelenih površina, rušenje stabala, te ukidanje 80% postojećih parkirnih mjesta. Iz Grada su naveli kako se kao kompenzacija priprema izgradnja novih parkinga izvan ŠRC koji su poprilično udaljeni od lokacije.
Bitno je naglasiti kako je prema planu za izgradnju novih parkirnih mjesta predviđena prenamjena zelenih površina i samim time dodatna betonizacija jedne od najvitalnijih gradskih lokacija za sport i rekreaciju.
Nakon spoznaje o stvarnim namjerama gradske vlasti, sportski subjekti zajedno sa zakupcima zajednički izražavamo svoje neslaganje sa priloženim planom na što dobivamo povratnu informaciju kako je krajnji cilj kompletno ukidanje prometa na cijeloj prometnici. Usprkos pokušajima konstruktivnog sugeriranja i sudjelovanja u kreiranju najboljeg rješenja za sve dionike, uključujući i građane grada Zagreba, od 1. travnja radovi se značajno ubrzavaju, ruši se drveće, zelene površine se asfaltiraju, izmještaju se kontejneri i rasvjetni stupovi te se iscrtava prometnica.
Usprkos samovolji gradske vlasti i neprihvaćanju objektivnih razloga sportskih subjekata i zakupaca, posebno se ističu pitanja koja izlaze iz okvira demokratskog aspekta djelovanja i provođenja aktivnosti od interesa svekolike javnosti. Postavlja se pitanje kome i zašto se time pogoduje i koji su krajnji ciljevi ovakvog jednostranog i nedemokratskog djelovanja.
Ponajprije zato što su ostala neodgovorena pitanja poput imenovanja institucije koja je izdala građevinsku dozvolu za radove koji se provode. Grad do danas nije odgovorio kada je zatražena dozvola, tko je izradio projektno rješenje i kojom studijom je ista potkrijepljena? Javnosti nisu iznesene informacije od općeg interesa o tome tko je odobrio rušenje stabala i uklanjanje zelenih površina i kojom odlukom i rješenjem su te iste zelene površine pretvorene u parking zone', ističe Srećko Šuk.
Žalili smo se još za vrijeme Bandića
Također do danas, a iz inicijative su istu tražili još za mandata Milana Bandića, nije odgovoreno je li i od strane koga izrađen elaborat o sigurnosti sudionika u prometu na ŠRC Jarun.
Podsjetimo se, isti subjekti su i ranije ukazivali na nelogičnosti i nepravilnosti regulacije prometa otkako je bivši gradonačelnik Milan Bandić 2018. godine samovoljno bez provođenja demokratski predviđenih metoda ukinuo dvosmjerni promet na prometnici oko jezera. Posljedica takve odluke i nove regulacije je nepotrebno kruženje vozilima punim krugom oko jezera čime se naglašeno povećava emisija CO2 na prostoru rekreacijskog centra. U posljednjih nekoliko godina od tada, sportski klubovi i savezi bilježe značajan pad broja članova zbog otežanih uvjeta djelovanja, dok je trenerima i serviserima otežan dolazak na posao. Posljedično su klubovima povećani financijski izdaci za preko 300%.
Šuk za kraj naglašava kako je time ugrožen sigurnosni aspekt prometne cirkulacije jezerom jer je vozilima hitne pomoći, policije i vatrogasaca produljen put dolaska do unesrećenih. U nekoliko navrata kada su u pitanju bile iznimno žurne intervencije, umalo je došlo do dodatnih nesreća zbog vožnje u kontra smjeru zbog čega su bili ugroženi ostali sudionici u prometu.
'Ukoliko čelništvo Grada nastavi s provođenjem namjere o zabrani prometovanja jezerom, postavlja se pitanje što će biti sa sportašima i klubovima koji tamo djeluju. Koliko je nepotrebnih odluka i pogodovanja minornim interesima potrebno da se uništi jedan od najsvetijih promotora Hrvatske u svijetu – sport? Došlo je vrijeme da se tome kaže dosta. Sportaši zaslužuju sve moguće benefite, a ovakve odluke ih uništavaju. Vrijeme je da politika i političari prestanu koristiti sportske uspjehe za naslikavanje i osobnu promociju i počnu djelovati da tim istim sportašima omoguće sve potrebno kako bi ostvarili željene i očekivane uspjehe. Sportaši i ostali subjekti s Jaruna traže da takav pristup počnu pokazivati primjerom udovoljavanja traženih uvjeta na primjeru ŠRC Jarun', smatra jedan od najtrofejnijih domaćih trenera."