Foto: Index
DOK mnoge tvrtke u Hrvatskoj grcaju u dugovima i gase se, tvornica stakla Lipik Glas zasigurno nije na staklenim nogama jer već treću godinu za redom bilježi rast proizvodnje i prihoda. Talijanski vlasnici iz dobiti poduzeća ulažu milijune eura u osuvremenjivanje proizvodnje. No, dok potražnja za staklom iz Lipika na svjetskim tržištima raste, ograničavajući faktor rasta i razvoja tvrtke mogao bi biti nedostatak kvalitetnih i školovanih mladih ljudi.
No, Lipik je mala sredina i nije lako naći kvalitetne i školovane mlade ljude te smatram da nam u budućnosti upravo ljudski resursi mogu postati ograničavajući faktor rasta i razvoja“, kaže za Index Danijel Zadjelović koji je već 15 godina na čelu sve uspješnije tvornice stakla iz Lipika.
Prosječna plaća radnika je oko 4.500 kn netto, a uvjeti rada se svakodnevno poboljšavaju s investicijom koja je u tijeku (novi podovi, novi zidovi krovovi, klimatizacija i sl.).
No, na zahtjevnom svjetskom tržištu Lipik Glas ne bi mogao sam preživjeti, tvrdi Zadjelović dodajući kako je siguran da danas poduzeća ne bi niti bilo da ga nije kupila talijanska Isoclima koja je staklu iz Lipika osigurala prodor na svjetska tržišta.
Stakla iz Lipika i na novom Aston Martinu James Bonda
„Preko te talijanske kompanije, koja se preko 40 godina bavi proizvodnjom specijalnih, visokokvalitetnih stakala, ostvareni su prvi kontakti s kupcima, know how i tehnologija je preseljena iz Italije te danas proizvodimo i kaljena i laminirana stakla za sva renomirana vozila. Kupci stakla iz pogona Lipik Glasa su Bentley, Lemborghini, McLaren, Aston Martin, Jaguar, BMW, Audi, Rolls Royce, proizveli smo i stakla za Aston Martin u kojem se vozio James Bond u najnovijem filmu“, kaže Zadjelović ističući kako čak 80 posto prodaje otpada na segment autoindustrije, konkretno niskoserijska vozila do 3.000 setova/godišnje, dok 15 posto prodaje čini željeznička industrija. Bombardier Transportation i Končar u Lipiku kupuju bočna stakla za vlakove, a u pogonima tvornice proizvode i blindirana stakla za vozila i arhitekturu.
Čak 95 posto prihoda dolazi od izvoza, a ove godine kreće i proizvodnja za novi londonski Taxi
„Glavna tržišta su nam Velika Britanija, Italija, Austrija i Njemačka na kojima se prodaja i dalje povećava. U 2015. godini ostvarili smo 11 mil Eura prihoda, a u ovoj godini planiramo ostvariti 12 mil Eura prihoda. To je već treća godina rasta proizvodnje i prihoda koja nam omogućuje da u ovoj godini nastavimo s investicijama u proizvodnju. Tokom 2014. i 2015. kupljena je nova oprema za proizvodnju vrijedna oko 3 mil Eura, a ove godine smo započeli s potrebnim građevinskim radovima na objektima kako bi do kraja godine svu opremu pustili u rad. Na taj način povećat ćemo kapacitete za cca. 30 do 50 posto, smanjiti utrošak energije i podignuti kvalitetu proizvoda. Ukupna investicija, koja je većinom financirana iz dobiti poduzeća proteklih godina, procjenjuje se na cca. 6 mil Eura“, kaže Zadjelović.
Najavljuje i rast prodaje u Francuskoj, a u slijedećoj godini počinje i proizvodnja cjelokupnog seta stakala za novi londonski Taxi koji će se proizvoditi u značajnim količinama, od 4.000 do 7.000 komada godišnje.