Foto: 123rf
NAJMANJE polovica ukupnog broja djece s posebnim potrebama u svijetu ne ide u školu jer je za njihove potrebe u proračunu predviđeno premalo novca, objavile su skupine za prava hendikepiranih osoba u izvješću u ponedjeljak.
"Ljudi ih ne vide (djecu s posebnim potrebama) kao ulaganje vrijedno truda", rekla je Nafisa Baboo, savjetnica za inkluzivno obrazovanje u Svjetlosti za svijet.
"Mnogi misle na primjer da nema smisla ulagati u njihovo obrazovanje jer ljudi s posebnim potrebama ne mogu raditi".
Skupine za njihova prava rekle su da su milijarde dolara potencijalnog prihoda iz svjetski najsiromašnijih zemalja izgubljene zbog nedostatka školovanja i zapošljavanja za ljude s posebnim potrebama.
"Hendikepirana djeca stalno su ostavljena na kraju reda, a utjecaj toga, i pojedinačno i ekonomski, može biti katastrofalan", rekla je Julia McGeown iz organizacije Handicap International.
Izvješće međunarodnog konzorcija za hendikepirane i razvoj navodi da je izdvajanje hendikepirane djece velika zapreka ispunjenju ciljeva održiva razvoja (SGDs) čija je svrha inkluzivno i nepristrano kvalitetno obrazovanje za sve do 2030.
U rujnu, izvješće UNESCO-a ustvrdilo je da obrazovni fond globalno ima premali proračun a vlade odbijaju dati pomoć za obrazovanje.
Novo izvješće poziva vlade da osiguraju sredstva za obrazovanje hendikepirane djece unutar redovnog sustava.