U svijetu polovica djece s posebnim potrebama ne ide u školu

Foto: 123rf

NAJMANJE polovica ukupnog broja djece s posebnim potrebama u svijetu ne ide u školu jer je za njihove potrebe u proračunu predviđeno premalo novca, objavile su skupine za prava hendikepiranih osoba u izvješću u ponedjeljak.

Svjetlost za svijet, dobrotvorna organizacija koja podupire istraživanje, poručuje da su hendikepirane osobe okružene stigmom i dezinformacijama, te da je problem i to što nema dovoljno podataka o takvoj djeci.

"Ljudi ih ne vide (djecu s posebnim potrebama) kao ulaganje vrijedno truda", rekla je Nafisa Baboo, savjetnica za inkluzivno obrazovanje u Svjetlosti za svijet.

"Mnogi misle na primjer da nema smisla ulagati u njihovo obrazovanje jer ljudi s posebnim potrebama ne mogu raditi".

Skupine za njihova prava rekle su da su milijarde dolara potencijalnog prihoda iz svjetski najsiromašnijih zemalja izgubljene zbog nedostatka školovanja i zapošljavanja za ljude s posebnim potrebama.

"Hendikepirana djeca stalno su ostavljena na kraju reda, a utjecaj  toga, i pojedinačno i ekonomski, može biti katastrofalan", rekla je Julia McGeown iz organizacije Handicap International.

Izvješće međunarodnog konzorcija za hendikepirane i razvoj navodi da je izdvajanje hendikepirane djece velika zapreka ispunjenju ciljeva održiva razvoja (SGDs) čija je svrha inkluzivno i nepristrano kvalitetno obrazovanje za sve do 2030.

U rujnu, izvješće UNESCO-a ustvrdilo je da obrazovni fond globalno ima premali proračun a vlade odbijaju dati pomoć za obrazovanje.

Novo izvješće poziva vlade da osiguraju sredstva za obrazovanje hendikepirane djece unutar redovnog sustava.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.