Umro je Lee Iacocca, otac Mustanga i spasitelj Chryslera

Foto: EPA

LEE Iacocca bio je ključna osoba u stvaranju Ford Mustanga i Chrysler kombija, a umro je u 94. godini. Iza sebe je ostavio dvije kćeri i osmero unučadi, javlja CNN

Kako je Lido postao Lee

Rođen je kao Lido Anthony Iacocca u Allentownu, u Pennsylvaniji, 15. listopada 1924. godine u obitelji talijanskih migranata. U svojoj je autobiografiji Iacocca objasnio zašto se koristio imenom Lee. Naime, u pedesetim godinama prošlog stoljeća putovao je po istočnoj obali SAD-a podučavajući Fordove zaposlenike prodaji kamiona te je napisao: "Kao dio tog posla morao sam obavljati brojne međugradske pozive. U to vrijeme nije bilo izravnog biranja tako da se uvijek moralo sve prolaziti preko operatera. Kada bi oni tražili moje ime, ja bih rekao Iacocca. Naravno da nisu imali pojma kako bi ga napisali pa ono obično nije bilo ispravno zapisano. Onda bi pitali za moje ime i kad bih im rekao Lido, oni bi se nasmijali. Konačno sam sebi rekao: 'Kome je to potrebno?' i počeo sam sebe nazivati Lee." 

Glavna figura u kompaniji Ford Motor

Za života je vodio dvije velike američke automobilske tvrtke. U Fordu je počeo raditi nakon Drugog svjetskog rata i bio je glavna figura u njegovu razvoju. Godine 1970. postao je i predsjednik tvrtke, ali ga je osam godina kasnije zbog neslaganja i sukoba otpustio Henry Ford ml. 

I na čelu Chryslera

Nakon otkaza angažirao ga je Chrysler, kompanija koju je doslovno spasio od propasti. Osigurao joj je saveznu financijsku pomoć, a pomoću učinkovitijih i konkurentnijih proizvoda, kao što su tzv. K automobili koji su uključivali Dodge Aries i Plymouth Reliant, kompanija je ponovno postala profitabilna nakon čega je postao predsjednik Chryslera. U tom razdoblju su azijski i europski automobili počeli zauzimati značajan udio u američkom automobilskom tržištu. 

Reklamni slogan

Američki potrošači možda ga se najbolje sjećaju iz Chryslerovih reklama u kojima je rekao: "Ako možete pronaći bolji automobil, kupite ga." Godine 1992. otišao je u mirovinu iz Chryslera, no tijekom 1995. došlo je do međusobnih optužbi između Iacocce i Chryslera, a sve je završilo 1996. kada su riješili svoje nesuglasice.

Obje korporacije, Ford i Chrysler, izrazile su žaljenje povodom njegove smrti. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.