ZA TELEKOME koji posluju u Hrvatskoj uskoro stižu nova pravila za nedvosmisleno ugovaranje i raskid ugovora, a o toj temi su u emisiji HRT-a Potrošački kod razgovarali Marina Ljubić Karanović, zamjenica rukovoditelja Odjela pravnih poslova HAKOM-a, i Đuro Lubura, sudski vještak za telekomunikacije.
Prema novom zakonu o elektroničkim komunikacijama, potrošačima će telekomi morati pružiti informativni sažetak za lakšu usporedbu ponuda, no on nema pravni značaj, nego je informativnog karaktera. Novim pravilima na kraj bi se trebalo stati i penalizaciji za nevraćenu opremu, prenosi HRT.
Većina slučajeva završi nekakvim dogovorom
Potrošači tržišnom regulatoru HAKOM-u podnose prigovore, najčešće zbog nejasnih i netransparentnih obveza ugovorenih s teleoperatorima.
Primjerice, često se u ponudi može naći uređaj za jednu kunu - što je primamljivo, upozoravaju u potrošačkim udrugama, ali treba detaljno pročitati koje su ugovorne obveze korisnika vezane uz takvu kupnju. Svaki potrošač treba pažljivo pročitati ugovor, cijene i što za određenu cijenu dobiju ili ne dobiju.
Većina slučajeva, piše HRT, završi HAKOM-ovom obustavom postupka jer se operater i korisnik u konačnici uspiju dogovoriti.
Manje nejasnoća pri sklapanju ugovora trebalo bi biti kada stupi na snagu novi zakon o elektroničkim komunikacijama. Primjerice, zakonom bi se trebalo stati na kraj penalizaciji zbog opreme koja nije vraćena. Teleoperatori će potrošačima morati pružiti informativni sažetak za lakšu usporedbu ponuda svojih usluga.