POGIBIJA irskog vozača relija Craiga Brrena prilikom treninga i testiranja staze u Zagorju uoči WRC Croatia Rallyja pogodila je ne samo hrvatski nego i svjetski automobilizam, a posebno one koji se bave tim zahtjevnim autosportom.
Craig Breen, 33-godišnji Irac, izletio je sa svojim automobilom kod Lobora. Prema izvješću policije, spletom nesretnih okolnosti, prednjim dijelom vozila udario je u stup i na mjestu poginuo.
O tome što može krenuti po zlu u utrkama, posebno kada je riječ o iskusnim vozačima, a Irac je bio u samom vrhu reli scene, i uz automobile koji su više nego sigurni i za najteže nesreće i izlijetanja sa staze, HRT je razgovarao s Ivicom Nosićem, veteranom hrvatskog sportskog automobilizma i jednim od ponajboljih domaćih vozača.
"Moja prva reakcija je bila da je nemoguće da je poginuo nakon izlijetanja, to mora biti neki splet okolnosti. S obzirom na to kako su danas dizajnirani auti i koliko se ulaže u sigurnost vozača, to je praktički nemoguće", rekao je Nosić.
"Dovoljna je ne sekunda, nego tisućinka da se dogodi tragedija"
Smrtnih slučajeva bilo je na natjecanjima, ali ovo je jedinstveni slučaj da se dogodilo na treningu, odnosno na isprobavanju staze.
Ono što se neslužbeno doznaje je da su vozači, a među njima i Breen, htjeli testirati stazu kod Lobora, koja je prilično opasna, s lošim asfaltom, posebno kad pada kiša. To nije ništa neuobičajeno, izazovi relija su upravo opasne staze, zavoji, zaleđene podloge...
"Sastavni dio relija je upravo to. Oni su svi htjeli testirati taj dio, da bi se što bolje pripremili i upoznali stazu. No, dovoljna je ne sekunda, nego tisućinka da se dogodi tragedija", govori Nosić.
"Naša organizacija i sigurnost na stazi su po najstrožim kriterijima FIA-e zadovoljavajući. Davorin Štetner (predsjednik Hrvatskog auto i karting saveza) i Daniel Šaškin (predsjednik Organizacijskog odbora WRC Croatia Rallyja) puno ulažu u to i mislim da neće biti nekih posljedica, a sigurno je da će fokus biti na tome, kao što će vjerojatno ova tragedija utjecati i na gledatelje", dodao je.