VLADA je u četvrtak odobrila Croatia Airlinesu 100 milijuna kuna iz proračunske zalihe, u sklopu osiguranja preduvjeta za dokapitalizaciju kroz stabilizaciju poslovanja domaćega avioprijevoznika.
Cjelokupna uplata Vlade CA iznosi 250 milijuna kuna
Riječ je o provedbi prošlotjedne vladine odluke, odnosno uplati prvoga dijela predujma u korist nacionalnog zračnog prijevoznika od 250 milijuna kuna za stabilizaciju poslovanja prije dokapitalizacije. Isplata je predviđena u dva obroka - najmanje 100 milijuna kuna u 2019. godini i na to se odnosi današnja odluka, a preostali iznos do 250 milijuna kuna u 2020. godini.
Plenković očekuje konsolidaciju kompanije
Premijer Andrej Plenković rekao je kako očekuje konsolidaciju kompanije, kako bi bila spremna za nove iskorake, "vodeći računa o novim partnerstvima koja su nužna".
Sukladno projekciji novčanog toka za iduća 24 mjeseca, koja je bila podloga za prošlotjednu vladinu odluku, utvrđen je nedostatak financijskih sredstava Croatia Airlinesa za popravak i generalni remont preostala dva motora zrakoplova u procijenjenom iznosu od 71 milijuna kuna, plaćanje dospjelog duga prema domaćim dobavljačima od 68 milijuna kuna, ostale neophodne investicije u sljedećih 12 mjeseci u iznosu od 60 milijuna kuna i plaćanje kreditnih obveza u ukupnom iznosu od 26,3 milijuna kuna.
U vladi dodaju da treba osigurati i određena sredstva za izvanredne popravke, jer se prosječno jednom godišnje pojave izvanredni popravci motora, što su dodatni troškovi od oko četiri milijuna dolara po motoru.
Domaće zrakoplovno tržište u velikoj mjeri ovisi o CA
U vladi smatraju da su u slučaju nedostatka potrebnog kapitala za nesmetano financiranje redovnog poslovanja Croatia Airlinesa, neizbježne iznimno negativne posljedice za hrvatsko gospodarstvo, posebno turizam, pri čemu očekivane negativne ekonomske posljedice kumulativno višestruko nadmašuju planirani iznos kapitalne injekcije i buduće dokapitalizacije.
To se, kažu u vladi, posebno odnosi na poremećaje na domaćem zrakoplovnom tržištu koje u velikoj mjeri ovisi o Croatia Airlinesu, kao i povezivanje hrvatskih gradova s ključnim europskim gradovima, što je od nacionalnog interesa te dodatno od ključne važnosti za vrijeme hrvatskog predsjedanja Vijećem Europske unije u prvoj polovini 2020. godine.