17. RUJNA u Zagrebu održava se radionica s nazivom "Inovacije i Customer experience". Radi se o cjelodnevnoj radionici na kojoj će vas predavači pokušati naučiti kako se gradi inovativna korporativna kultura usmjerena na klijente i kako primijeniti stečeno znanje u svojoj organizaciji. Radionicu će voditi dvije hrvatske stručnjakinje, obje sa zavidnim karijerama iza sebe: jedna je i dalje sa zagrebačkom adresom, a druga s norveškom adresom. To su dvije bivše kolegice koje su se odlučile povezati nakon mnogo godina te organizirati radionicu koja spaja ono u čemu je svaka od njih stručna: Barbara je ekspert za inovacije, a Vedrana za customer experience.
Na radionici će biti govora i o tome kako druge tvrtke rade na inovacijama i s kojim se greškama susreću, kako razgovarati i predstaviti se klijentu.
Radionica je namijenjena članovima management teama, CRM i Customer experience voditeljima i stručnjacima, voditeljima razvoja proizvoda, korporativnim poduzetnicima, inovativnim timovima, direktorima inovacija, voditeljima inkubatora i akceleratora, rukovoditeljima korporativnih poduhvata, strategija i razvoja poslovanja, stručnjacima za istraživanje i razvoj te razvoj proizvoda, voditeljima ljudskih resursa i organizacijskih transformacija...
O čemu se radi?
"Riječ je o cjelodnevnoj radionici gdje je cilj spojiti Inovacije i Customer experience u jednu cjelinu, jednu radionicu koja će pružiti sudionicima priliku da se upoznaju sa trendovima i najboljim praksama iz ove dvije teme. Cilj nam je objediniti te dvije problematike pod jednim krovom jer su ove dvije teme po svojoj prirodi komplementarne. Poboljšanje customer experienca jesu inovacije", kazala nam je Barbara pojašnjavajući kako se inovacije definiraju kao izum koji je moguće komercijalizirati tj. unovčiti.
"A što nisu inovacije? Pa ako krenemo od definicije, dakle sve što je izum, a ne može ostvariti komercijalnu vrijednost nije inovacija. Npr. poboljšanje radne okoline nije inovacija, ali definitivno pridonosi većoj inovativnoj sposobnosti tvrtke", dodaje Barbara.
"Customer experience postao je strateški imperativ današnjeg poslovanja. Stavljanje klijenta u centar poslovanja pomaže kompanijama da osvijeste svoje nedostatke I nađu način da poboljšaju svoje rezultate. A nedostatke je naravno najbolje ispraviti – inovacijama! Ponuditi klijentima inovativno iskustvo, nešto je sto se teško može kopirati. Imamo vrlo ambiciozan plan za radionicu. Jako joj se veselimo, nadamo se odličnim diskusijama i razmjeni mišljenja. Zbilja se veselimo ovom izazovu! Postoji naravno I malo treme, jer uistinu želimo našim klijentima prenijeti naše znanje na način da ga mogu odmah početi koristiti u svojim organizacijama", kaže Vedrana.
Tko su predavačice?
Vedrana Tonković iskusni je ekspert na području Customer Experience-a. Iza sebe ima bogatu leadership karijeru u hrvatskim međunarodnim tvrtkama na pozicijama Direktorice Market managementa, CRM managera i produkt managera . Uspješno je vodila i realizirala brojne projekte na temu CX-a i razvila široko znanje na strateškim pozicijama CRM-a, Customer experience-a i marketinga . Vedrana je svoje iskustvo u proteklih 19 godina izgradila u vrlo kompetitivnim industrijama telekomunikacija i osiguranja.
Barbara je osnivač je i direktor VINCO konzultantske kompanije koja je i organizator radionice. Nakon što je u Zagrebu završila Ekonomski fakultet te stekla radno iskustvo u velikim telekomunikacijskim tvrtkama u Zagrebu, odlučila je karijeru nastaviti u Norveškoj. Nakon dva završena magisterija od kojih je jedan CEMS, koji je od strane Financial Timesa proglašen drugim u Europi, Barbara je radila preko deset godina na komercijalizaciji istraživanja, poticanju inovacija i poduzetništva. Danas vodi svoju tvrtku Vinco Innovation, a ove je godine izabrana kao jedna od 20 talenata u program „Bergen Opportunity“, namijenjen talentiranim osobama s imigrantskim porijeklom. Inače, Barbara će u listopadu biti gost predavača na TEDxBergen-u. Pored toga ima i svoj kolegij na poznatoj norveškoj visokoj poslovnoj školi BI, gdje predaje na norveškom.
U prošlom razgovoru, koji smo vodili dok je bila u Zagrebu, Barbara Salopek nam je ispričala i razliku između poslovanja u Hrvatskoj i Norveškoj.
"Prije svega, potrebna je raznolikost. Dokazano je da ljudi različitih rasa, vjeroispovijesti, kulture, zajedničkim radom bolje dolaze do nekih inovacija nego grupa istih ljudi, iste vjeroispovijesti i kulture.
Norveška ima 800 tisuća imigranata, a Hrvatska samo 30 tisuća. Ljudi različitih pozadina zajedno, kako sam rekla, stvaraju bolje inovacije, i to je jedan od razloga što je Norveška daleko uspješnija od Hrvatske.
Za budući razvoj Hrvatske izuzetno je bitno da ljudi shvate važnost raznolikosti te da je počnu prihvaćati u dalekoj većoj mjeri nego što je to danas.
Kao drugo, za bolju inovativnost je važno proučavanje, stalno učenje. Hrvatska je pri dnu ljestvice u EU-u kad se gleda doživotno učenje. Norveška je pri vrhu. Jednako tako je potrebno stalno ispitivanje, postavljanje pitanja, treba biti razvijena sposobnost za eksperimentiranje, ostvarivanje novih kontakata s ljudima.
Hrvatskoj vlada kultura da ljudi smatraju kako doživotno učenje nije bitno, nemaju pozitivan stav prema tome, tu se jako razlikuju od Norvežana. Između ostalog, tu je i indeks moći. Hrvatska ima visok indeks moći koji znači razgranatu i kompliciranu visoku hijerarhiju, razina moći se stalno ističe, dok je u Norveškoj suprotno.
Visoki indeks moći znači da su ljudi naučeni da im se kaže što moraju raditi, dakle ne očekuju da moraju sami misliti, ispitivati, eksperimentirati. A upravo im je to velika prepreka u stvaranju inovacija.
Da zaključim, za inovacije nije bitna metoda nego kultura koja dozvoljava pogreške, kultura koja je otvorena za raznolikost i nove stvari. Smatram da je svaki pojedinac odgovoran za stvaranje kulture koja će poticati inovativnost", rekla nam je Barbara Salopek.