NAKON što smo jučer (četvrtak) u večernjim satima objavili priču o pacijentici Lini Budak, 15 do 1 u noći mailom joj se obratio prof. dr. sc. Stjepko Pleština, zamjenik ravnatelja Kliničkog bolničkog centra Zagreb.
>> Donosimo intervju sa Zagrepčankom. Liječnici joj sedam mjeseci nisu rekli da ima rak
"Ja, da se radi o meni, ne bih čekao 7 mjeseci "
Naime, Budak je prije tjedan dana zatražila termin za kemoterapiju, a u mailu joj Pleština, između ostalog odgovara: "Navodite da ste izgubili povjerenje u hrvatsko zdravstvo - ako je doista tako, onda je možda razumno liječiti se negdje drugdje. No, ne na teret HZZO-a."
Isto tako, Pleština se referira na događaje prema kojima Budak sedam mjeseci nisu predani nalazi da boluje od raka s riječima: "Ja, da se o meni radi, sigurno ne bih čekao da mi netko dostavi nalaz biopsije mog tumora 7 mjeseci, a potom tražio spas u Njemačkoj." Pleština u odgovoru Budak kaže i da joj ne može garantirati početak liječenja do kraja ovog mjeseca.
No, krenimo redom.
Budak uputila mail Pleštini 10. veljače
Lini Budak, zagrebačkoj odvjetnici, zbog propusta u liječenju ozbiljno je narušeno zdravlje i ugrožen život. Budak boluje od karcinoma dojke, a ključan nalaz koji ukazuje na tešku malignu bolest bio joj je uskraćen punih sedam mjeseci.
Najmanje toliko kasnilo je liječenje ove bolesti, za koju je ključno vrijeme reakcije, odnosno što raniji početak liječenja. Zbog izgubljenog vremena te činjenice da nije dobila nikakvu terapiju, kao i toga da joj nije propisano liječenje, Budak se odlučila na operativni zahvat u Njemačkoj.
Ondje joj je odmah propisana terapija te je hitno odrađen operativni zahvat odstranjivanja dojke, odnosno mastektomija. Po povratku u Hrvatsku zatražila je hitan nastavak liječenja te termin za kemoterapiju. Jedan od njenih mailova upućen je Pleštini, i to 10. veljače, a u njemu traži početak liječenja do najkasnije kraja ovog mjeseca.
Ljut jer odgovara van radnog vremena
Pleština joj odgovara danas u ponoć i 45, nakon intervjua koji je Budak dala portalu Index.hr. Iz sadržaja maila jasno je kako se zamjenik ravnatelja Rebra referira i na intervju.
Mail započinje ljutito jer odgovara izvan svog radnog vremena pa zatim da sugerira da Budak sigurno ne bi takav mail poslala njegovim kolegama u Njemačkoj.
"Divim se kirurgu na sat i dvadeset minuta razgovora, ja bih mu dao otkaz da radi kod mene. Ili bi to debelo naplatio da sam privatnik (po odvjetničkoj tarifi)", stoji u mailu.
Naime, Budak je otkrila kako je prije zahvata u Njemačkoj, gdje joj je odstranjena dojka, upoznala i razgovarala s kirurgom sat i dvadeset minuta.
Ja ne bih čekao 7 mjeseci, a onda tražio spas u Njemačkoj
Pleština se zatim referira i na činjenicu da Budak nije dobila ključan nalaz, i to sedam mjeseci.
"Ne želim komentirati Vaše iskustvo dijagnostike i liječenja u Klinici za tumore KBC-a Sestre milosrdnice niti je to moja odgovornost. No, ja, da se o meni radi, sigurno ne bih čekao da mi netko dostavi nalaz biopsije mog tumora 7 mjeseci, a potom tražio spas u Njemačkoj", stoji u odgovoru Pleštine.
Zamjenik ravnatelja kaže da je za njega svejedno razgovara li s odvjetnicom, kuharicom ili čistačicom.
Ne mogu vam garantirati početak liječenja
"Vaš zahtjev da Vam ja osiguram termin početka liječenja do kraja mjeseca, i to po njemačkoj recepturi (uz prethodnu ugradnju porta!), nije izvediv, to Vam ne mogu garantirati. Ako se želite nastaviti liječiti u KBC-u Zagreb, to je Vaše pravo. Nama čast", odgovara Pleština na molbu o nastavku liječenja u Hrvatskoj.
Pleština zatim educira o načinu predbilježbe u poliklinici tako da se prioritetni termin kod visoko profiliranog i educiranog užeg specijalista može dobiti predbilježbom putem svog obiteljskog liječnika ili e-mailom osobno.
"U prvom slobodnom terminu. Kako god, ali ne putem maila predstojnika, ja ne predbilježavam", stoji u odgovoru Pleštine.
Pleština na kraju moli pacijenticu da njegov mail shvati dobronamjernim, a ne svađalačkim.
"Želim pomoći"
"Želim pomoći. Bez partnerstva, razumijevanja i osobito povjerenja između bolesnika i liječnika, nema dobrih rezultata. Navodite da ste izgubili povjerenje u hrvatsko zdravstvo - ako je doista tako, onda je možda razumno liječiti se negdje drugdje. No, ne na teret HZZO-a", stoji na kraju.
Zatražili smo komentar zamjenika ravnatelja Pleštine na sadržaj maila, no nismo ga dobili. Nije nam se javljala ni osoba zadužena za medije u KBC-u Rebro, a zahtjev za komentarom maila zatražili smo još jutros.
U nastavku donosimo mail u cijelosti: