Zbog greške u komunikaciji 1996. dva aviona su se sudarila u letu. 350 ljudi poginulo

FOTO: Wikipedia, Youtube

Nesreća kod Charkhi Dadrija, koja se dogodila 12. studenoga 1996. godine, jedna je od najsmrtonosnijih zrakoplovnih nesreća u povijesti. Događaj se odvio u zračnom prostoru iznad sela Charkhi Dadri, blizu New Delhija u Indiji, gdje su se sudarila dva zrakoplova: Boeing 747 saudijske aviokompanije Saudi Arabian Airlines, koji je letio na ruti iz New Delhija prema Džedi, i Ilyushin Il-76 kazahstanske aviokompanije Kazakhstan Airlines, koji se približavao New Delhiju.

U sudaru je poginulo svih 349 putnika i članova posade, čime je ova nesreća ušla u povijest kao treća najsmrtonosnija zrakoplovna nesreća do tog vremena i najveća nesreća uzrokovana kolizijom u zraku.

Zašto je došlo do kolizije?

Istraga je pokazala da je nesreću uzrokovao niz faktora, među kojima su ključni bili komunikacijski problemi i pogreška pilota kazahstanskog zrakoplova. Kazakhstanski let bio je na visini nižoj od propisane kada je došlo do kolizije, dok je Boeing 747 saudijske aviokompanije bio na ispravnoj visini u fazi polijetanja.

Kontrolori leta iz New Delhija prethodno su dali jasne instrukcije kazahstanskom letu da održi određenu visinu, no došlo je do nesporazuma jer piloti nisu razumjeli upute zbog slabog poznavanja engleskog jezika i ograničenih iskustava s međunarodnim zrakoplovnim standardima.

Nesreća je istaknula ozbiljne izazove u međunarodnoj avijaciji vezane za komunikaciju i sigurnosne protokole. Naime, u zrakoplovstvu engleski je standardni jezik komunikacije, ali ograničeno poznavanje jezika kod kazahstanskih pilota bilo je ključno u njihovom nesnalaženju u komunikaciji s kontrolom leta.

Istraga je također otkrila da su piloti Kazakhstan Airlinesa bili pod stresom zbog gustog zračnog prometa u blizini glavne indijske zračne luke i nedostatka modernih instrumenata na letjelici, što je dodatno otežalo održavanje precizne visine.

Titl

Uvedene nove mjere sigurnosti

Posljedice ove nesreće bile su dalekosežne. Indijska vlada i međunarodne zrakoplovne organizacije odmah su reagirale uvođenjem dodatnih mjera sigurnosti, uključujući obaveznu uporabu sustava za upozorenje na sudar u zraku za sve zrakoplove koji operiraju u indijskom zračnom prostoru. TCAS, sustav koji upozorava pilote o prisutnosti drugih zrakoplova u blizini i pomaže u izbjegavanju kolizije, postao je obvezan u brojnim državama nakon ove tragedije, što je značajno poboljšalo sigurnost u zračnom prometu.

Nesreća je potakla mnoge rasprave o sigurnosti zrakoplovnog prometa, a isto tako je napunila naslovnice crnih kronika u baš svakim novinama na svijetu. O nesreći bi se uvijek pričalo na njenu obljetnicu, ali nešto manje nakon 2001. godine kada se avion American Airlinesa srušio u Queensu zbog tehničkih neispravnosti. Poginulo je svih 260 putnika. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.