Ručno zapisivanje novih informacija pomaže mozgu da pamti stvari učinkovitije nego kad tipkate na uređaju, pokazalo je novo istraživanje, koje je u suprotnosti s uobičajenim povezivanjem digitalizacije s napretkom. "Pokazujemo da su kod pisanja rukom obrasci povezivanja mozga daleko složeniji nego kod pisanja na tipkovnici", rekla je koautorica studije Audrey van der Meer s Norveškog sveučilišta za znanost i tehnologiju.
"Poznato je da je takva opsežna aktivnost povezivanja u mozgu ključna za formiranje pamćenja i kodiranje novih informacija te je stoga korisna za učenje", objasnila je Van der Meer nakon testiranja na 36 učenika.
Olovka i papir, kao i školske ploče za pisanje kredom, sve se više zamjenjuju ekranima u školama i na sveučilištima diljem svijeta, što je pogrešan smjer i moglo bi negativno utjecati na učenje, navodi se u studiji. Znanstvenici, koji su objavili studiju u časopisu Frontiers in Psychology, pozivaju da djeca "budu izložena aktivnostima pisanja rukom u školi kako bi [...] mozgu pružila optimalne uvjete za učenje".
Zaključci su objavljeni nakon trenda vraćanja pisanja rukom u nekim školama u SAD-u i trebali bi, rekli su znanstvenici, dovesti do barem djelomičnog vraćanja pisanja rukom u onim školama u kojima je to smanjeno.