U sezonama rasprodaja skoro svi izlozi dućana crvene su boje. Ogromni drečavi natpisi "sale", "rasprodaja" mame nas u kupovinu.
Obećavaju nam nevjerojatne popuste našim omiljenih artikala, ali kada malo zagrebemo ispod površine, uviđamo da je to samo još jedan marketinški trik.
Boja igra veliku ulogu u ljudskoj psihi. Kad potencijalni kupac prvi puta uđe u određeni dućan, kroz 90 sekundi stječe prvi dojam. Znanstvenici kažu da čak 62 do 90 % prvog dojma ovisi o bojama. 52% kupaca ne vraća se u dućan ako im se ne sviđa estetika istog.
Profesor koji je radio na ovom istraživanju, Andrew Elliot, otkrio je da ljudi reagiraju brže i snažnije kada vide crvenu boju. Primarni razlog je taj što crvena boja pojačava tjelesne reakcije. Programirana je u našoj psihi kao znak opasnosti. U ovom slučaju, boja znaka nas potiče da kupimo proizvod, dok je još dostupan.