Paul Bradbury: Stranac koji ima mišljenje o Hrvatskoj privlači negativne komentare čak i kad piše pozitivno
Foto: Vedran Rafael Janić/Facebook
NAKON više od 11 tisuća članaka u kojima je promovirao život i turizam u Dalmaciji, britanski novinar i bloger s adresom na Hvaru, Paul Bradbury, pokreće dosad najambiciozniji projekt.
Radi se o novom portalu Total Croatia News uz pomoć kojeg će promociju Hrvatske podići na još veću razinu jer radi o portalu namijenjenom strancima i Hrvatima u dijaspori.
Stoga, porazgovarali smo s Bradburyjem o TCN-u, a on nam je otkrio što nas sve očekuje.
Što je Total Croatia News i zašto nam je potreban?
TCN je pokušaj da zakrpamo prazninu na hrvatskoj medijskoj sceni. Članica smo EU-a već dvije godine, a osim rada naših kolega s Croatia Weeka koji rade odličan posao i nekih reportaža s Dalje, gotovo da ne postoji online news portal na engleskom jeziku u Hrvatskoj.
Interes za Hrvatskom raste, postoji puno odličnih priča o kojima treba pisati, a ja se radujem izazovu.
Rekli ste nam da će pristup, za razliku od većine domaćih portala, biti nešto drukčiji. O čemu je riječ?
Želimo promovirati pozitivne stvari o Hrvatskoj (što nije uvijek moguće) i posebno naglasiti priče o uspjehu. Bio sam nedavno u korejskoj ambasadi i otkrio da se rade odlične stvari na obje strane, a to je, primjerice, nešto što vrijedi podijeliti sa svijetom.
Iako ćemo pokrivati pojedine političke teme, portal će biti apolitičan, a to bi se moglo pokazati kao pravo osvježenje.
Total projekte vidim kao silu dobra i priliku da promoviramo ono najbolje u Hrvatskoj. Angažirali smo i moje heroje fotografije, Romulića i Stojčića koji su pristali na suradnju pa ćemo svakog dana imati i Fotografiju dana kojima ćemo istraživati svaki kutak ove predivne zemlje. To je odlična promocija. Budući da sam ja i službeno nagori fotograf u državi, to da su Mario i Dražen s nama ogroman je bonus.
Recite nam nešto o ciljanoj publici.
Postoje tri cilja. U prvom redu to su čitatelji iz dijaspore i stranci zainteresirani za priče iz Hrvatske. No, prema filozofiji Totala dat ćemo ljudima i ono što žele. Mnogi Hvarani rekli su mi da uživaju čitati Total Hvar i uživaju o reportažama o životu na otoku. Smatram će to privući i lokalne čitatelje.
I za kraj, fokusirat ćemo se dosta na biznis, a ako reportaže o uspješnim poslovnim potezima privuku strane investitore, tim bolje.
Dakle, nećete samo prenositi vijesti iz Hrvatske već imati i vlastiti materijal?
Postojat će kombinacija, ali naglasak će biti na našem materijalu što je to više moguće. Otvoreno smo za suradnju s nacionalnim i lokalnim medijima, a mi ćemo prekopavati domaće medije i prenositi vijesti. Broj naših priča ovisit će, naravno, o broju novinara koje možemo zaposliti.
Recite nam nešto o ekipi TCN-a-.
Osim ovog debelog engleskog blogera, imat ćemo još dva stalno zaposlena novinar. Jedan je iskusni novinar dobro upoznat s Hrvatskom, a drugi Amerikanac koji živi u Dalmaciji. Kad financije to dopuste, uskoro bismo mogli proširiti ekipu. No, zahvalan sam što već dobivamo pomoć s različitih stana. Andrew MacDowall koji piše za The Guardian, Cliff Rames iz New Yorka, pionir međunarodne promocije hrvatskih vinarija, glavna australsko-zadarska blogerica Sarah-Jane Begona, jedan od najcjenjenijih gurmanskih eksperata u zemlji Zoran Pejović i još nekoliko njih.
U dogovoru smo i s nekoliko nacionalnih medija kako bi ojačali naš brend. Aktivno promičemo suradnju, a ne natjecanje.
Što je, prema vašem iskustvu, najveća razliku između domaćih i stranih medija?
Politika! Nikad nisam živio u zemlji u kojoj se i ravnatelji vrtića postavljaju prema političkoj liniji ili gdje posao ravnatelja turističke zajednice ima više veze s političkom lojalnošću nego strašću prema poslu. Sve se to osjeća i u medijima.
Isto tako, kvaliteta medija trebala bi biti daleko bolja i dok britanski mediji često griješe, tjedan sam se dana smijao napisima domaćih medija koji su pisali da je moja urednica upoznala kraljicu i da je jedina Hrvatica koja je primljena u Buckinghamsku palaču. Nikad nije bila u palači niti je upoznala kraljicu... Nismo uvijek točni, ali trudimo se provjeriti izvore što je više moguće.
Kako ste se pripremali i što očekujete?
Očekujem zlostavljanje. Puno zlostavljanja. Davno sam naučio da stranac koji ima mišljenje o Hrvatskoj privlači negativne komentare čak i kad piše pozitivno. Svaki dan dobivam anonimne uvrede pa čak i prijetnje smrću, a to je i jedan od razloga zašto TCN neće imati mogućnost komentiranja vijesti.
Nekih drugih očekivanja nemam jer nakon 13 godina u ovoj zemlji naučio sam da samo mogu očekivati neočekivano.
Kratkoročni i dugoročni planovi?
Vidjet ćemo, zanimaju me reakcije. Imao sam nedavno produktivan tjedan u Zagrebu gdje sam se susreo s ambasadorima, poduzetnicima, PR-ovcima, predstavnicima medija i tražio ih savjete. Surađivat ćemo sa svim koji žele surađivati s nama.
Dugoročni su planovi da se razgranamo. Planiramo se proširiti i na druge dijelove Hrvatske, a planiramo i projekt u Munchenu. Što je više ljudi uključeno to će proizvod biti bolji.
Krećemo u srpnju, a dotad nas možete provjeriti na službenoj Facebook stranici.
Uglavnom, nadam se da će projekt biti dobro prihvaćen... Ali ovo je Hrvatska.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati