Motorni Oscari (opet) u znaku BMW-a
KAD JE U prošlogodišnjem izboru osvojio pet nagrada pitali smo se mogu li Bavarci bolje. Prema mišljenju 62 novinara iz 30 zemalja koji su činili ovogodišnji žiri, brojne pobjede su odraz BMW-ove dominacije koja će se definitivno nastaviti i u budućnosti. Sve je manje onih koji mogu držati korak.
Toyota, Volkswagen i Honda još su u vrhu, no imaju li snage zasjeniti bavarske strojograditelje teško je reći.
Istina, nakon šest godina vladavine, 3.2-litreni R6 iz modela M3 silazi s trona. No, on ima dostojnog nasljednika - 3.0 twin turbo nije samo pobjednik u svojoj klasi već je osvojio i titulu za motor godine. Preuzevši titulu od BMW-ovog 5.0 V10, koji ju je čvrsto držao posljednje dvije godine, ovaj je motor dokazao kako je BMW i dalje proizvođač najboljih motora na svijetu. No, krenimo redom.
Mali motori u znaku Toyote i VW-a
Kad su u pitanju motori manje zapremnine većih promjena nema. Najveća novost je pobjeda Toyote s motorićem (1.0, 3 cil) iz Ayga, i to u konkurenciji motora do jedne litre zapremnine. Sa 69 kg to je trenutno najlakši motor ovih karakteristika na tržištu, dok se kao veliki plusevi spominju napredna tehnologija (VVT-i i sl), uglađenost i radna karakteristika motora.
Kad su u pitanju motori zapremnine do 1,4 litre pobjednik ostaje isti. To je VW-ov 1.4 TSI motor koji je ove godine još uvjerljivije pobijedio konkurenciju osvojivši gotovo trostruko više bodova od drugoplasirane Honde (1.3 IMA).
Novinari su složni po pitanju ovog motora koji je prema njihovom mišljenju otvorio novu eru malih benzinskih motora. Mnogi su dojma kako VW može i više. Uostalom 2.0 TFSI koji je opet najbolji u klasi do dvije litre svakako je najbolji dokaz za to.
Toyotin hibridni sustav iz Priusa konačno je morao uzmaknuti. U konkurenciji motora do 1.8 litara radnog volumena pobjednik je 1.6 turbo motor kojeg su zajedničkim snagama razvili BMW i PSA koncern, a ugrađuje se u novi Mini Cooper S i Peugeot 207.
BMW-ova tri mušketira
Bavarska dominacija kreće u segmentu motora iznad dvije litre obujma. Prvi na redu je 2.5-litarski redni šest-cilindraš iz modela 325i & Co. Iza njega ostao je prošlogodišnji pobjednik, Subaruov 2.5 turbo boxer motor, kao i Mazdin 2.3 GDI motor iz MPS izvedbi i SUV-a CX-7. Pobjednik iz 2005. godine, Hondin 2.2 i-CTDI morao se zadovoljiti četvrtim mjestom.
Najnagrađivaniji BMW-ov motor u povijesti, 3.2 R6 definitivno je dobio dostojnog nasljednika. To je 3.0 R6 twin-turbo koncepcije, osvajač dvostruke titule i glavna zvijezda ovogodišnjeg izbora. Koliko je BMW ovdje premoćan najbolje govori podatak da su njegovi motori u klasi 2.5-3 litre osvojili drugo (3.0 twin-turbo, dizelski) i treće mjesto (3.0i, benzinski). Što da se još kaže osim bravo za BMW!
I Porsche ima svog pastuha. I to kakvog. 3.6 turbo motor iz modela 911 definitivno je prava stvar, pogotovo kad se uzme u obzir da je ovaj smijenio s trona BMW-ovog dragulja, prije spomenutog 3.2 R6. Najbolji turbo motor koji je ikada pokretao 911-icu tijesno je pobijedio BMW s tek četiri boda prednosti. Naime, BMW-ov motor još uvijek se proizvodi (Z4 M), pa je ostao u konkurenciji.
Na čelu smotre motora zapremnine veće od četiri litre još uvijek stoji bavarski 5.0 V10 motor. Isti je ujedno zadržao tron i u izboru za "Best performance engine". Zanimljivo je da je iza njega ostao Ferrarijev šest-litarski motor, kao i Toyotin hibrid iz modela LS600h (Lexus) - pozitvno iznenađenje za obožavatelje hibrida.
I na kraju smo ostali dužni spomenuti pobjednika u domeni potrošnje goriva. Uopće nismo sumnjali da će najbolji biti (opet) 1.5 hibridni pogon iz Priusa. Inače, ovaj sustav je osvajao nagrade u svim izdanjima izbora, još od 1999. godine. Ukupno je osvojio 12 titula uključujući i onu za motor godine (2004).
Kad se sve zbroji...
Pogledamo li sve rezultate možemo zaključiti samo jedno - turbo je opet u modi. I to s razlogom jer svi pokazatelji upućuju da benzinski motori s prednabijanjem itekako dobro mogu konkurirati većima od sebe, ali i dizelskim motorima čija prednost se polako, ali sigurno topi.
Također, važno je reći kako su hibridi i dalje u vrhu te kako niti jedan hibridni novitet nije razočarao.
Konačni rezultati
Najbolji novitet:
BMW 3.0 Twin-Turbo (335i)
Najbolja potrošnja:
Toyota 1.5 Hybrid Synergy Drive (Prius)
Najbolji sportski motor:
BMW 5.0 V10 (M5, M6)
Do 1.0 l
Toyota 1.0 (Aygo, Yaris, Peugeot 107, Citroën C1)
1-1.4 l
Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (Golf, Touran, Jetta)
1.4 - 1.8 l
BMW-PSA 1.6 Turbo (MINI, Peugeot 207)
1.8 - 2.0 l
Volkswagen 2.0 TFSI (Golf, Audi A3, A6, SEAT Leon, Skoda Octavia)
2.0 - 2.5 l
BMW 2.5 (325, 525, X3, Z4)
2.5 - 3.0 l
BMW 3.0 Twin-Turbo (335i)
3.0 - 4.0 l
Porsche 3.6 Turbo (911)
Preko 4.0 l
BMW 5.0 V10 (M5, M6)
Sveukupni pobjednik (IEOTY 2007)
BMW 3.0 Twin-Turbo (335i)
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati