Reakcija ZAMP-a: Jagger i Richards žele da njihova autorska prava u Hrvatskoj štiti HDS ZAMP
Foto: JPL / Index
KAO što se moglo i očekivati, HDS ZAMP je reagirao i na četvrti dio teksta Od ZAMP-a do ACTA-e, a njihovo reagiranje prenosimo u cijelosti.
Prema želji Micka Jaggera i Keith Richardsa njihova autorska prava ostvaruju se u sustavu koji u RH predstavlja HDS ZAMP
Uobičajeno je da izvođači i bendovi svoje izvođačke honorare za nastupe ugovaraju direktno s organizatorom koncerta dok se istovremeno o autorskim pravima odnosno honorarima skladatelja, tekstopisaca, aranžera – koji se također naplaćuju od organizatora koncerta - brine autorska organizacija (u RH HDS ZAMP). Razlog takvom modelu ostvarivanja autorskih prava leži u činjenici da najčešće sami izvođači i članovi benda nisu istovremeno i jedini autori svih djela koje izvode.
Mick Jagger i Keith Richards nisu jedini autori pjesama Stonesa
Dakle, osim što su Mick Jagger i Keith Richards članovi britanskog društva PRS, pa prema toj
njihovoj želji, njihova autorska prava u RH ostvaruje HDS ZAMP, oni nisu i jedini autori pjesama Stonesa. Primjerice, autori velikog hita „Anybody Seen My Baby“ su uz njih dvojicu i Lang Kathryn Dawn te Mink Benjamin, nadalje u pjesmi „Thief in the Night“ autor je i Pierre de Beauport, pjesmu „Like a Rolling Stone“ napisao je Bob Dylan, a pjesmu „Little Queenie“ Chuck Berry itd. Sve navedene pjesme izvedene su na zagrebačkom koncertu The Rolling Stonesa, a sve navedne autore, kao i Micka Jaggera i Keith Richardsa, u RH zastupa i štiti HDS ZAMP. Dakle, kao što piše u našem tekstu, koji gosp. Obradović citira i nepotrebno tumači što smo mi zapravo htjeli reći, organizator tog koncerta oštetio je skladatelje, tekstopisce i aranžere koje štitimo.
HDS ZAMP sav novac od koncerata inozemnih izvođača uplaćuje inozemnim autorima putem svjetske mreže društava za zaštitu prava
HDS ZAMP novac naplaćen od koncerata stranih izvođača uplaćuje upravo onim autorima čija
su djela na koncertu izvođena. Svi podaci utvrđuju se putem svjetske baze podataka CIS-Net i
svjetske mreže društava za zaštitu autorskih prava CISAC, a čiji je HDS uvaženi član.
Pjesma "Iza devet sela" legitimni je cover (obrada) pjesme Super Trouper, a novac od izvedbi isplaćuje se autorima u Švedsku
Pjesma "Iza devet sela" Marka Perkovića Thompsona legitimni je cover (obrada) pjesme „Super
Trouper“ od Abbe. Gospodin Perković Thompson nije autor navedene pjesme već su autori Ulvaeus Bjoern K, Andersson Benny Goran Bror te izdavač Union Songs Musikfoerlag AB (zastupnik za RH Aquarius music publishing). Upravo je s Aquarius music publishingom potpisan sporazum o obradi navedenog djela Abbe.
HDS ZAMP na opisani način vodi evidenciju o pjesmi „Iza devet sela“ (kartica u prilogu). Dakle, novac od svake izvedbe pjesme „Iza devet sela“ isplaćuje se originalnim autorima u Švedsku.
Evo dakle, ponovo i na ovim primjerima dokazuje se sva nestručnost, neznanje, površnost i nepoznavanje materije o kojoj govori, gospodina Obradovića. Očito površim pregledom sadržaja naših stranica, gosp. Obradović je krenuo u analizu onoga što smo mi zapravo željeli reći i onoga što mi zapravo radimo, bez da nam se ikada ijednim pitanjem izravno obratio?! Da je barem sadržaj na našim stranicama dobro proučio, na više mjesta bi vidio da HDS ZAMP u zemlji štiti hrvatske i inozemne autore na jednak način, pronašao bi pravila prikupljanja i raspodjele honorara za sve oblike korištenja – pa tako i za koncerte, sam bi pronašao puno toga što bi demantiralo njegove stavove.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati