Kako je Ana Karamarko od aktivistice za činčile postala ekspert za naftu
Foto: Index, Facebook
"ČINČILE su zakon", "Platite kavu stihom", "Oživi me", "Hrvatska kuća srca" - samo su neke od vidljivih kampanja koje je radila tvrtka Drimia u vlasništvu Ane Karamarko. Naime, "mala boutique agencija", kako je svojedobno Karamarko opisala svoju tvrtku, većinom se bavi zabavnim promocijama, frizerskim salonima te borbom za prava životinja pa je danas potpuno nejasno kako je mogla dobiti ozbiljan ugovor o praćenju energetskog tržišta vrijedan pola milijuna kuna, a da glavna referenca nije njezin suprug, šef HDZ-a Tomislav Karamarko.
Frizerski salon i fotografije pasa
Podsjetimo, Josip Petrović, lobist mađarskog MOL-a i dobar prijatelj aktulnog potpredsjednika Vlade Tomislava Karamarka, preko svoje tvrtke Peritus gotovo pune dvije godine plaćao je usluge savjetovanja tvrtki Drimia. Za usluge savjetovanja i medijskih analiza na energetskom tržištu plaćao je 2500 eura mjesečno, a ugovor je trajao do siječnja prošle godine.
Na službenim stranicama tvrtke Drimia nemoguće je vidjeti reference ove tvrtke. Iako bi im lista bivših klijenata i odrađenih "kampanja" trebala biti glavni "prodajni alat", čini se da je to tajna. Službena stranica Drimie nema ni jednog linka, objavljen je jedino telefonski broj i e-mail, što je vrlo čudno za takvu PR i marketinšku tvrtku.
Drimia isto tako nije članica ni jednog cehovskog udruženja pa se ni ondje ne mogu provjeriti reference tvrtke, a jedina aktivnost tvrtke vidljiva je na službenoj Facebook stranici gdje dominiraju fotografije frizerskog salona i slike pasa.
Nelogičnosti obrane Karamarko
Štoviše, Ana Karamarko jučer je priznala da je ugovor s Petrovićem bio jedini takav koji se tiče energetskog sektora, što opet postavlja pitanje motiva lobista MOL-a.
No, naravno to nije jedina izjava Ane Karamarko koja izaziva sumnje. Naime, braneći se optužbi oko ugovora rekla je da je ugovor prekinut kada je postalo jasno da će Karamarko ući u Vladu. No prema ugovoru on je ionako trajao do siječnja prošle godine, a Vlada je formirana 11 mjeseci kasnije.
Ugovor isto naglašava kako je riječ o vrijednosti ugovora od 60 tisuća eura,a Ana Karamarko jučer je tvrdila da je riječ o iznosu s PDV-om, no u ugovoru stoji drugačije.
Isto tako supruga šefa HDZ-a tvrdi i kako njeni poslovi s Petrovićem nisu imali veze s MOL-om što je malo teško povjerovati jer 85 posto prihoda Petrovićeve tvrtke dolazi iz MOL-a.
Samo je san stvarnost
Ana Karamarko završila je Filozofski fakultet u Zagrebu, a nakon toga radila je u grupaciji EPH gdje je bila direktorica marketinga. Posao Ane Karamarko, tada Šarić, svodio se uglavnom na prodaju oglasnog prostora u tiskovinama u vlasništvu EPH. Početak veze s Tomislavom Karamarkom se preklapa s datumom odlaska iz EPH te odlukom za odlazak u poduzetničke vode.
Tvrtka Drimia sa sloganom "Samo je san stvarnost" pokrenuta je 2012. godine upravo kada je i Karamarko postao šef HDZ-a. Te početne godine imali su prihode u visini od 1,7 milijuna kuna i samo jednu zaposlenu osobu. Riječ je o prilično nevjerojatnom poslovnom rezultatu. Dvije godine kasnije osnovat će Opium iza kojeg se krije običan frizerski salon, da bi na kraju otvorila i salon za kućne ljubimce.
Bogata supruga šefa HDZ-a
Samozatajna "mala boutique agencija" godinama je poslovala s negativnim poslovnim rezultatom. Tako je u 2013. godini gubitak iznosio 567 tisuća kuna, a sljedeće godine 141 tisuću kuna, no svejedno je Ana Karamarko ispala puno bogatija nego njen suprug Tomislav.
Ana Karamarko prijavila je primanja preko RPO ugovora teška 401.600 kn godišnje u neto iznosu. Primitak od kapitala iznosi godišnje 324.000 kuna, a tu je i primitak od 30 tisuća kuna. Ana Karamarko ima i dva stana i to jedan od 40,5 kvadrata, procijenjen na 832 tisuća kuna te stan od 140 četvornih metara procijenjen na 2,7 milijuna kuna. Supruga Karamarka ima i kreditne obveze i to 268.009,73 eura s ratom od 1594,63 eura mjesečno iz 2009., te drugi iz 2011. godine na 73.424,57 eura s mjesečnom ratom od 583,61 euro te onaj iz 2013. godine od 56.603,46 kuna s ratom od 923,12 kuna.
No, vratimo se na početak Drimie. Naime, prihod za prvu godinu sa samo jednim zaposlenikom iznosio je nevjerojatnih 1,7 milijuna kuna.
Usporedbe s Mačekom
Koliko je to senzacionalan uspjeh svjedoče i podaci konkurencije. Primjerice tvrtka Manjgura Krešimira Macana, osnovana je 1997. godine a imali su te godine 2,7 milijuna kuna prihoda s osam puta više ljudi. Hauska i Partner 5,7 milijuna kuna s 12 zaposlenika, kao i Madison Consulting, a jedan od lidera u toj branši Millenium promocija imala je 9,2 milijuna kuna.
Tako sjajan start za jednu agenciju nije viđen još od vremena Ratka Mačeka, bivšeg glasnogovornika Vlade kada je njegova tvrtka MPR u prvoj godini imala prihod 7,9 milijuna kuna. Mačekov Promotor bavio se savjetovanjima pa je u prvoj godini imao prihod od 2,3 milijuna kuna.
Drimia je registrirana za istraživanje tržišta i ispitivanje javnoga mnijenja, a do njihovih referenci može se doći jedino preko google alata.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati