PREDSTAVA Mamić glumi, kao i njegovi odvjetnici koji su režirali Sanadera
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Screenshot: Index
STJERAN u kut nezgodnim svjedokom, izveo je performans. Njegovi odvjetnici koji su farsu s drugim najpoznatijim klijentom snimali, u ovoj su glumili.
Luka Modrić, stiješnjen sucem s jedne i Tatom u optuženičkoj klupi s druge strane, vidljivo se prestravio i iskaz koji je ranije dao USKOK-u promijenio u ono izrečeno na sudu, čime je od inkriminiranja Zdravka Mamića za uzimanje 52 milijuna kuna iz Dinama, prešao put do svjedočenja u njegovu korist.
Mamić nije imao vremena slaviti pobjedu koju mu je izvojevao Modrić
Ali Mamić nije imao vremena slaviti pobjedu koju je jučer za njega izvojevao Modrić jer ga je u sudnici čekao prilično jači igrač koji je k tome došao u pratnji oca, koji je svjedočio prvi. Saša Lovren je krenuo obećavajuće, prebacujući odgovornost na majku njegova sina i nije imao veze s potpuno usranim Lukom Modrićem na istom mjestu, ali s drugim ciljem dan ranije.
Dejan Lovren, nakon što se Luka Modrić "vratio Tati", ključni je svjedok za Zdravka Mamića, ali i onaj koji ga neusporedivo više može kompromitirati svojim svjedočenjem.
Ovdje ćemo podsjetiti na Lovrenovu ulogu u optužnici i suđenju protiv Mamića.
Nakon što se Modrić vratio Tati, Lovren postaje ključni svjedok
Lovrenov iskaz koji je dao istražiteljima USKOK-a ključan je dokaz u postupku protiv Zdravka Mamića i ortaka, optuženih da su iz Dinama izvukli 116 milijuna kuna, a državu oštetili za 12,2 milijuna utajenog poreza. Posebno nakon što je iskaz Luke Modrića na sudu bio tako, što bi optuženik rekao, "divan" po Mamića.
Branič je tijekom istrage rekao da je novac od transfera dijelio na pola sa Zdravkom Mamićem, temeljem aneksa ugovora. Problem je u tome što je navedeni aneks antedatiran, odnosno na njemu je lažiran datum. Lovren je USKOK-u potvrdio da je aneks ugovora sa Zdravkom Mamićem potpisao nakon transfera u Lyon 2010. a ne 9. siječnja 2007., kako je navedeno na dokumentu. To je potvrdilo i grafološko vještačenje kojim je utvrđeno da je Lovrenov aneks ugovora iz rujna 2009.
Zašto Lovren ne može reći da se ne sjeća datuma potpisivanja?
Zato Lovren ne bi mogao poput Modrića (koji je rekao da se ne sjeća datuma potpisivanja aneksa, ali da zna da to nije bilo kada je prešao u Tottenham) tvrditi da aneks nije potpisao kada više nije bio igrač Dinama, odnosno kada je već otišao u Lyon, a što se dogodilo u siječnju 2010. Jer na to bi iz USKOK-a samo izvadili vještačenje koje dokazuje suprotno.
Aneks je ključan i za prebacivanje novca s Dinamova na Lovrenov račun, što je izvršeno u ožujku 2011. Tada je Zoran Mamić bio dužan 24 milijuna kuna Dinamu. Nakon što Mamić srednji nije vratio pozajmicu, Mamić stariji je u ime Dinama u banci podnio zahtjev za kredit od 4,4 milijuna eura koji je odobren, a klub je dobio novac. Kako bi se prikrila stvarna namjena kredita, sačinjen je aneks ugovora o profesionalnom igranju koji je potpisao Damir Vrbanović. USKOK tvrdi da je tako Dejan Lovren dobio pravo na isplatu 50 posto budućeg transfera.
Lovrenov iskaz odredit će ne samo sudbinu braće Mamić, nego i njegovu
Lovren je potpisao Zapisnik o raskidu ugovora kojim je potvrdio da nema nikakvih potraživanja prema Dinamu, ali ipak mu je po nalogu Zdravka Mamića isplaćeno gotovo 25,89 milijuna kuna na ime navodnih potraživanja iz njegova transfera u Lyon. Lovren je nakon toga, po naputku Zdravka Mamića, 25,89 milijuna kuna uplatio na račun njegova brata Zorana, a on je pak 24 milijuna kuna proslijedio na račun Dinama. Tako je vratio dug klubu, a ostatak novca, oko dva milijuna kuna, prema nalazima USKOK-a, podijelio je s bratom Zdravkom i nećakom Marijem.
USKOK tvrdi kako je ovim "financijskim inženjeringom" Dinamo oštećen za 36 milijuna kuna, a državni proračun za više od 12 milijuna kuna. Lovren je pritom, nakon Modrićeve pomoći Mamićima, postao ključan svjedok, a njegov iskaz odredit će ne samo sudbinu braće Mamić, nego i njegovu. Jer Modrić i Lovren dali su iskaze USKOK-u koji na temelju toga odlučuje hoće li ostati svjedoci koje se neće kazneno goniti ili mogu postati i optuženici.
Modrić se potpunom promjenom iskaza kocka. Točnije, s njim se kocka Mamić. Jer sada i slavnom nogometašu prijeti kazneni progon, odnosno USKOK-ova optužnica. Modrić je spasio Mamića, ali je uvaljao sebe.
Modrić je spasio Mamića, ali je uvaljao sebe, Lovren ne bi bio tako požrtvovan
I dok je Mamić riješio Modrića (koji ga je pred USKOK-om teretio), Lovrena i njegova oca nije uspio. Njima je ipak od igranja ruleta s njihovom slobodom kao ulogom i Mamićevom rukom na ramenu kao podrškom, draže igranje na sigurno.
Drugim riječima; odavno se znalo da će Modrić na sudu promijeniti iskaz i spašavati Mamića, ali jednako je bilo poznato da Lovren to neće učiniti. Pa su uslijedile reakcije na takvo držanje nesavitljivog stopera i njegova oca. Mislite li da je Ante Čačić slučajno pred Euro otpisao Liverpoolova braniča koji igra u životnoj formi? Ovo je, dakako, retoričko pitanje.
Mamić preuzimanjem sudnice prekinuo suđenje i dobio tri mjeseca, tijekom kojih se Lovren stigne urazumiti
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Drugu protumjeru vidjeli smo jutros na sudu. Mamić je tamo napravio igrokaz kako bi uz pomoć suca koji je dopustio da mu optuženik preuzme sudnicu, prekinuo svjedočenje oca Saše koji je u istrazi izjavio da 2007. nije bilo ugovora o obeštećenju između Mamića i njegova sina Dejana. Njegovo pak svjedočenje Mamić je svojim "temperamentnim" iskazom odgodio te tako dobio na vremenu i to tri mjeseca, tijekom kojih se Lovren stigne "urazumiti".
Izvlačenjem standardnog jokera "Zdravkovo ludilo", izigravanjem žrtve i pravednog očajnika stjeranog u kut te dramatičnim urlanjem, Mamić je otkazao punomoć svojim odvjetnicima i rekao da će se sam braniti. Nije to ništa posebno inventivno, osim Dinamova "bivšeg" izvršnog predsjednika radio je to i onaj počasni, Milan Bandić i eno ga još uvijek na slobodi i u gradonačelničkoj fotelji.
U Mamićevu ludilu itekako ima sistema
Najskuplji branitelji u državi zapanjeno su i u nevjerici gledali što im radi najluđi branjenik, nakon čega su se i oni njega i cijele Obitelji "odrekli".
Ovakav Mamićev potez mnogi će pripisati psihozi, pucanju pod pritiskom, opijatima, paranoji i čemu sve ne. Ali ne zaboravimo da u Mamićevu ludilu itekako ima sistema.
Ne zaboravimo ni njegove zabezeknute odvjetnike koji su zaprepašteno gledali što njihov branjenik radi i kako im se obraća kao Zorislavu Srebriću i pokojnom Vlatku Markoviću na izbornoj skupštini HNS-a.
Isti glumački ansambl već smo gledali, ali na setu u Remetincu
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Ovakav glumački ansambl već smo gledali, ali na drugom setu, kao što podsjećamo u linku na kraju teksta: krajem 2015., povodom Mamićeva puštanja iz pritvora, na svečanost ispred Remetinca dovezao se Dinamov luksuzni autobus pun članova "radne zajednice" koji su došli proslaviti izlazak Voljenog vođe iz uzništva.
Autobus kluba braće Mamić neusporedivo je luksuzniji od onog kojim putnike u kultnom filmu "Ko to tamo peva" prevoze Krstić i sin, ali oba prometala i putnici u njima savršena su alegorija o vječno nakaradnim društvima na ovim prostorima.
Dušan Kovačević i Slobodan Šijan već desetljećima nas do suza nasmijavaju scenama koje smo tisuću puta vidjeli i dijalozima koje odavno znamo napamet, a njihov film je remek-djelo ruganja s malograđanštinom, primitivizmom, glupošću, kukavičlukom, licemjerjem te prije svega ovdašnjim moćnicima i onima koji im vire iz guzica i autobusa, bez obzira na režim i eru.
Jadranka Sloković i Čedo Prodanović u koprodukciji s "pravosudnim" sustavom snimaju i glume u novim klasicima: što su bili "Maratonci" i "Ko to tamo peva?'", to su sada Sanader i Mamić
Trideset godina kasnije, Jadranka Sloković i Čedo Prodanović isporučuju nam jednako vrijedne komade, samo što se djela nastala u suradnji dvojca kojeg tvore najskuplja odvjetnica i najskuplji odvjetnik u novonastaloj "državi", uz koprodukciju njenog "pravosudnog" sustava, sada ne zovu Maratonci i Ko to tamo peva, nego Sanader i Mamić.
Osokoljeni vojskom fanova-naturščika, oni u aktualnim pritvorsko-jamčevinastim-sudničkim tragikomedijama apsurda snimljenima na lokacijama Remetinca i osječkog Županijskog suda, isporučuju role za sva vremena. Uostalom, ne bi sineast kalibra Rajka Grlića, koji se sjeća kako su putnici iz busa Krstićevih poharali pulske arene, posudio kameru Jadranki Sloković da ovjekovječi kako se junaku Facebooka i njenom klijentu Ivi Sanaderu, također po izlasku iz zatvora, klanjaju likovi jednaki onima iz busa Mamićevih.
Jadranka Sloković i Čedo Prodanović sada su se, braneći njihova drugog najpoznatijeg klijenta, u ovoj farsi s pozicije iza kamere, prebacili na onu ispred.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sanadera su režirali, kod Mamića glume
Ali koliko god njihove impresivne zaokružene i botoksirane pojave i role začuđenih odvjetnika bile upečatljive, zasjenio ih je glavni glumac, koji poput Marlona Branda ili Roberta De Nira suvereno vlada ekranom i u dva kadra se od psihotičnog manijaka koji urla, preobražava u krotkog dobrotvora koji tužnim glasom priča o teškom djetinjstvu malog prognanika.
I to vas toliko zabavi, da zaboravite kako je taj isti Mamić u ovom istom hrvatskom filmu, optužen da je Hrvatsku oštetio za više milijuna nego Sanader.
Negativce iz ovih hrvatskih filmova svi vole: smiju im se, lajkaju ih, šeraju, citiraju, zovu Ćaćom i Tatom
Ako vam se čini da ste sve to već negdje vidjeli, jebeno ste u pravu. Samo što zbog svega navedenog nitko negativce iz ovih filmova ne podnosi. Upravo suprotno, svi im se smiju, lajkaju ih, citiraju, šeraju, zovu ih Ćaćom i Tatom:
Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati