Frajer je "avion": Splićanin Kozlica brani naslov u finalu Red Bull Paper Wingsa
BRŽE, dalje, više, ali sa stilom, parafrazirali su kultnu parolu sljedbenici Red Bull Paper Wings revolucije. I upravo je u tom tonu započelo drugo po redu svjetsko prvenstvo u bacanju papirnatih aviona. Mozartov grad ovog vikenda postao je domom čak 253 natjecatelja iz 83 zemlje, a za one koji ne znaju, radi se o nevjerojatno zanimljivom, uzbudljivom i na neki način bizarnom natjecanju, koje se organizacijski može mjeriti sa svjetskim priredbama priznatih sportova.
Teško je riječima dočarati koliko je napeto može nadmetanje u bacanju papirnatih aviončića, discipline koje pamtimo još samo iz djetinjstva, a za koju malo ljudi zna kako datira još od prije tisuću godina, kada su Kinezi otrovom namočene aviončiće koristili u ratnim pohodima.
Pripadnici Red Bull generacije nastavljaju tradiciju. U Salzburgu su i tri hrvatska predstavnika: Zagrepčanin Boris Ivkić, te dva Splićanina, Jovica Kozlica te Josip Medić.
Od svih sudionika, Kozlica je jedini koji se natječe u dvije discipline, a u Salzburgu brani i naslov svjetskog prvaka iz 2006. godine. Na putu ga prati i djevojka Mira Kuzmić, koja nam je objasnila što se čovjeku mora dogoditi da se odluči prijaviti na državno prvenstvo Red Bull Paper Wingsa.
"Njega zaista svašta zanima. Zapravo, jedina normalna stvar koja ga zanima sam zapravo ja."
Koja je moto cijele priče Papir Wingsa? Kreativni duh i sportske ambicije.
Osim vrhunske zabave, razmjene kontakata među studentima cijelog svijeta i uživanja u vrhunskom tretmanu organizatora, te svim posebnostima Salzburga, nabrijana atmosfera traži i što bolji rezultat. Natječe se u tri discipline; duljina preleta, trajanje leta i akrobacije. Natjecatelji avion izrađuju uoči natjecanja, isključivo sa službenim papirom A4 formata. Svako rezanje, klamanje ili lijepljenje krila zabranjeno je. Pista je duga 100 metara, a svjetski rekord u duljini preleta datira još iz '88. godine i iznosi 63,19 metara, što premašuje duljinu prvih letova braće Wright.
Dakako da su avioni za tu disciplinu drugačije izrađeni od onih za što duže trajanje leta. Duži su i težište im je usmjereno na sredinu. Pravila su jednostavna: od dva pokušaja uvijek se mjeri bolji, a avion ne smije izletjeti izvan piste da bi rezultat bio priznat. Posebnu je dimenziju događaj dobio domaćinstvom Hagara 7, malog čuda moderne arhitekture koji je baza Red Bullovoj avio -eskadrili. Praznik rada bio je rezerviran za kvalifikacije u duljini preleta, a Hrvatsku su predstavljali Kozlica i Ivkić.
Među 76 natjecatelja iz 71 zemalja Kozlica apsolutno je opravdao pozivnicu po statusu branitelja svjetskog naslova. Već prvim je kvalifikacijskim letom od 40 metara i 14 cm osigurao nastup u superfinalu. Zanimljivo, Kozlica je bacao avion s kojim je prije tri godine osvojio svjetsku titulu. Drugi let njegovog A4 papirnatog zrakoplova bio je još bolji (oko 50 m) ali nedovoljno precizan, s obzirom da je završio u outu. Na kraju, Kozlica je u Top 10 ušao sa 6. rezultatom.
Ovogodišnji prvak Hrvatske Boris Ivkić nije mu se uspio pridružiti, prvi mu je avion nakon dobrih 40 metara sletio izvan piste, dok je u drugome nenamjerno prestupio. Najduži let eliminacija izveo je Amerikanac Mike Opland – rijetko viđenih 59,45 metara. Sutra Kozlicu čeka još jedan izazov, vještina trajanja leta, u tome se pokazao najboljim u domovini, a vidjet ćemo kako se njegovi modeli drže u austrijskom zračnom prostoru.
U svakom slučaju, čeka nas uzbudljiv vikend, u kojem ćemo osim Kozlice, gledati i Medića koji će svojim akrobacijskim vještinama pokušati osvojiti žiri.
Foto i tekst: D.R./Red Bull/Hangar7.com
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati