Što Dinamo želi postići oživljavanjem mrtvih anketa?
Foto: Ronald Goršić/Cropix
U DINAMU se hvale da su najomiljeniji hrvatski klub, da im je broj navijača u uzlaznoj putanji i da im raste popularnost ispred Hajduka. Svoje tvrdnje pokrijepili su "posljednjim rezultatima istraživanja GfK", a sve bi to bilo lijepo i imalo smisla da su uzeli točne podatke. Naime, "posljednji rezultati istraživanja" su rađeni 2008. uoči Europskog prvenstva.
GfK je prije Eura 2008. radio istraživanje kako bi od hrvatskih građana saznao što misle o turniru u Švicarskoj i Austriji. Na kraju je istraživanja ispitanicima postavljeno pitanje za koji klub navijaju, a Dinamo je te podatke uzeo i prezentirao ih kao posljednje istraživanje tržišta. Anketa je u travnju 2008. godine vršena na uzorku od 1000 građana Hrvatske starijih od 15 godina.
U navedenoj anketi 36 posto ispitanika izjasnilo se kao navijači Dinama (2005. ih je bilo 33), dok je 23 posto ispitanika odgovorilo da navija za Hajduk (2005. 24 posto). 27 posto ispitanika je odgovorilo da ne navija niti za jedan klub, pet posto navija za Osijek, četiri posto za Rijeku, a svi ostali klubovi su ispod dva posto.
U Dinamu su stoga izračunali 36 posto od 4,4 milijuna koliko Hrvatska ima stanovnika i zaključili kako za njihov klub navija 1,6 milijuna ljudi u Hrvatskoj, dok Hajduk podupire 1,035 milijuna ljudi.
Na kraju u Dinamu zaključuju: "Rezultat je to dominacije Dinama koji je u tom razdoblju (2005. - 2010.) osvojio pet uzastopnih titula prvaka Hrvatske, tri Kupa Hrvatske te dva Superkupa, napravivši u tih pet godina bodovnu razliku u odnosu na Hajduk od gotovo 100 bodova."
Osim što su uzeli podatke iz 2008., gdje su im navijači?
Mnogi će u čudu gledati ove podatke jer je dovoljno posjetiti Poljud i Maksimir kako bi se shvatilo da u računici nešto ne štima. Primjerice, pretprošle je sezone Hajduk, unatoč bojkotu derbija i zabrani protiv Zadra, gledalo 70 tisuća ljudi, dok je Dinamo gledalo 66 tisuća i 500. Gdje je tih 36 posto navijača Dinama bilo kad su Modri prošle sezone slavili naslov pred 500 gledatelja?
Na kraju se ne možemo oteti dojmu kako je ovo priopćenje Dinama tek nabrzinu sklepan odgovor na medijske natpise o tome kako je Hajduk daleko najpopularniji hrvatski klub na Facebooku s gotovo deset puta više prijatelja od Dinama.

bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati