Todorićeva Hrvatska do Tokija: "Jel´ ovo proizvod? Pa to ne znaš ni što je, ni odakle je!"
"DOMAĆE je domaće. Najpovoljnije je, a znaš porijeklo i kvalitetu", samo je dio najnovije reklame trgovačkog lanca Konzum, a koja se odnedavno vrti na hrvatskim nacionalnim televizijama. U dotičnoj reklami se sugerira hrvatskim potrošačima da kupuju hrvatske proizvode koje će naći u trgovačkom lancu Ivice Todorića. No, prema podacima kojima raspolaže Index.hr od 63 proizvoda iz Konzumova asortimana Kplus i Standard svega ih je 14 iz Hrvatske, dok je ostatak zapravo iz uvoza te se na te proizvode samo lijepe Konzumove etikete.
Listu proizvoda Kplus i Standarda pogledajte OVDJE
U postocima mogli bi reći da je u Konzumovim proizvodima, Hrvatska zastupljena s malo više od dvadeset posto, a najviše začuđuje da se u ostalih 80 posto proizvoda koji su stranog porijekla mogu naći i proizvodi koji se vrlo lako mogu proizvesti u Hrvatskoj poput maslaca, tosta, beskofeinske kave ili primjerice liganja koje se uvoze iz Poljske.
Toaletni papir iz Italije, maslac i sir iz Njemačke te bosanske štrudle
Najviše proizvoda, koji bi, sudeći prema inače agresivnoj marketinškoj kampanji, trebali biti autohtoni hrvatski dolazi iz Italije, i to njih osam. Ovdje naime nije riječ, kako bi mogli pomisliti, o nekim "tradicionalnim" talijanskim proizvodima koji se ne mogu naći u Hrvatskoj već se iz Italije uvozi "manje tradicionalna" šlag pjena, toast kruh, pasirana rajčica i toaletni papir. Prema toj računici i sedam "kobajagi" hrvatskih proizvoda dolazi iz Njemačke kao što su mliječni deserti, maslac i sir. Sa šest proizvoda u hrvatskom Konzumu našli su se i proizvodi iz BiH kao što su rolada s biskvitom, šlag pjena, napolitanke i štrudle.
Todorić prešao Drinu
Naravno, ispunjavajući san hrvatskih desničara, Todorić je prešao i Drinu pa se u Konzumu našlo "zakamuflirano" čak šest uvoznih proizvoda iz Srbije i to većinom čipsa i deterdženta te dečje, pardon dječje hrane. Među ostalim proizvodima iz Kplusa i Standarda našlo se tako i onih iz Velike Britanije, Makedonije, Mađarske, Poljske, Tajvana, Bugarske i Nizozemske.
300 milijuna kuna za subvencije
"Konzum kroz dugogodišnju suradnju s Hrvatskom gospodarskom komorom i dalje nastavlja podupirati proizvodnju i prodaju autohtonih hrvatskih proizvoda. Strateški je od presudne važnosti nastavak povezivanja hrvatskih proizvođača i hrvatske trgovine", rečeno je još prije tri godine kada je prezentirana Agrokorova akcija "Konzumirajmo hrvatsko" u sklopu akcije Hrvatske gospodarske komore "Kupujmo hrvatsko".
Inače za one zaboravne samo podsjetnik kako je tvrtka Agrokor korisnik 300 milijuna kuna državnih subvencija, a među 14 hrvatskih proizvoda od 63 Konzumova našao se hrvatski Cappuccino, slani čips, šampon za kosu i - toaletni papir.
I. Ćimić
Foto: Index
Fotomontaža: Filip Filković
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati