Crnogorska vlada: Ne pregovaramo s Grcima dok ne završimo s Hrvatima
Tekst: I. Ćimić
Foto: vlada.hr
IZ UREDA Ministarstva prometa, pomorstva i telekomunikacija Crne Gore potvrđeno nam je da danas neće biti najavljenog sastanka s grčko-izraelskim konzorcijem Aktor-HCH koji su bili drugoplasirani na natječaju za izgradnju autoceste Bar - Boljare u Crnoj Gori.
> Fijasko stoljeća: Samo čudo još može spasiti Juru Radića
> Đukanović potvrdio pisanje Indexa: Aktivno pregovaramo s drugoplasiranim Grcima
"Komisija za sprovođenje tenderskog postupka i pregovaranja sastat će se u utorak 2. ožujka kada bi se trebala donijeti odluka o jamstvima hrvatskog konzorcija. Ovisno o toj odluci odlučit će se i o daljnjim pregovorima s drugoplasiranim na natječaju za izgradnju autoceste Bar- Boljare", rečeno nam je jutros iz kabineta ministra Andrije Lompara.
Nakon što je informacija izašla na Indexu ministar prometa, pomorstva i telekomunikacija Mladen Lompar opovrgnuo je za crnogorske medije informaciju kako je za danas bio zakazan sastanak s predstavnicima grčkog-izraleskog konzorcija.
"Nije bilo odаđanja susreta, jer sastanak nije ni bio zakazan za danas. Neće biti razgovora s predstavnicima Aktor Concessions dok se ne završe pregovori i odluči o ponudi prvorangiranog ponuđača hrvatskog konzorcijuma koji predstavljaju Institut građevinarstva Hrvatske, Konstruktor i Tehnika", rekao je ministar Lompar za Portal Analitika.
No na službenim stranicama vlade Crne Gore i dalje stoji najava za sastanak 26. veljače, a da se aktivno pregovara s grčko-izraelskim konzorcijem prije nekoliko dana potvrdio je i sam premijer Milo Đukanović. Isto tako već prije crnogorska vlada nije htjela službeno priznati da i dalje pregovara s drugoplasiranim na natječaju.
Tko ide, tko ne ide?
Podsjetimo kako je jučer HTV javio da hrvatski konzorcij IGH - Konstruktor - Tehnika ima jamstva jedne europske komercijalne banke, no da bi se posao stoljeća finalizirao, potrebna su i dodatna jamstva svjetskih financijskih institucija. Jučer popodne to je u svojoj izjavi za Radio Antena M potvrdio i crnogorski predsjednik komisije za natječaj Zoran Radonjić.
Ta informacija za sada nije potvrđena ni od strane Konstruktora koji od početka veljače ne daju izjave za medije, a ni od čelnika Tehnike i IGH koji su pod istragom HANFE. Isto tako nije potvrđeno da čelnici Konstruktora u sjedištu Europske investicijske banke razgovaraju o mogućnosti izdavanja bankovnih jamstava, no službeno je potvrđeno kako su ih do sada odbili UniCredito, Erste i Zagrebačka banka. Te banka objavile su tu informaciju u svojim službenim priopćenjima.
Isto tako zanimljivo je napomenuti kako su već prije EIB i EBRD opovrgnuli da sudjeluju u projektu.
Konzorcij osigurao pola svote, čeka se premijerka Kosor?
Portal SEEbiz javlja kako je hrvatski konzorcij uspio prikupiti polovinu potrebnih jamstava za autocestu Bar-Boljare.
Čelnik Konstruktora Željko Žderić još je na čekanju u Europskoj investicijskoj banci za drugu polovinu jamstva. SEEbiz piše da je sada na potezu hrvatska Vlada koja bi na određeni način trebala jamčiti EIB-u za posao u Crnoj Gori. U tihu diplomaciju uključena je i crnogorska vlada jer ni Đukanoviću nikako ne odgovara da posao preuzme drugo rangirani. Razlog je, piše portal, jednostavan - cijena je više od milijardu eura veća od one koju je ponudio hrvatski konzorcij.
Osim EIB-a, hrvatski je konzorcij u "čekaonici" kod još jedne velike banke koja ima operacije u regiji. Dobro upućeni kažu kako će, dobije li Konstruktor jamstvo, to zapravo biti zasluga premijerke Kosor koja treba iznaći model po kojem će država biti neka vrsta jamca u cijelom poslu, piše SEEbiz.
Istraga i dalje traje
S druge pak strane čelnici IGH i Tehnike obavijestili su jučer ujutro Zagrebačku burzu da nemaju jamstva te da u "bilo kojem smislu ne mogu garantirati da će predmetni posao biti zaključen ili pak raskinut". Nad obje tvrtke i dalje traje istraga HANFE zbog priopćenja od 9. veljače u kojem je stajalo da su predali valjana bankovna jamstva nakon čega je počeo rast dionice od gotovo 14 posto.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati