Do kada će narod biti Inina krava muzara?
POSLJEDNJA Inina korekcija cijene naftnih derivata razočarala je potrošače koji, nažalost, imaju "vezane ruke" i ne razumiju po kojem to pravilniku Ina formira cijene goriva.
Logika je jednostavna i za one koji nemaju pretjerano matematičko znanje - ako cijena nafte na tržištu ima istu cijenu kao i prije šest mjeseci, zašto je tada gorivo bilo oko osam kuna, a sada je blizu devet? Za Index je promjenu cijena naftnih derivata komentirao je i Davor Štern, naftni stručnjak kojeg zanima "tko iz ministarstva gospodarstva prati i kontrolira formiranje cijene goriva" jer smatra kako bi ta osoba trebala biti dostupna za javnost te "tko uopće može objasniti Pravilnik o utvrđivanju cijena naftnih derivata?".
Cijenu goriva diktira psihologija - ne Pravilnik
Otvoreno je pitanje na koji način Ina ruku pod ruku s Vladom manipulira potrošačima jer je u taj slučaj upletena i psihologija: "Kada su cijene na naftnom tržištu rasle, potrošači su bili pripremljeni na poskupljenja, a kada cijene nafte padaju tada se strogo primjenjuje formula za izračunavanje cijene naftnih derivata", izjavio je za Index Ljubo Jurčić.
Stoji činjenica kako u cijeloj priči nastrada uvijek krajnji mali potrošač ili u posljednje vrijeme - dioničar Ine. Manjak povjerenja u Inu nije zaobišao niti tabor Nezavisnih hrvatskih sindikata s Krešimirom Severom na čelu koji je upućen u najmračnije tajne ove države:
"Niti nama nije jasno na koji način funkcionira Ina, moguća je manipulacija cijenom zbog ponude Mola".
Krešimir Sever: Pravilnik pada u vodu
Mišljenje o Pravilniku o utvrđivanju cijena naftnih derivata nije pozitivno niti kod Krešimira Severa koji smatra kako on pada u vodu: "Mi 'vjerujemo' kako Ina formira cijene prema tom pravilniku, no on pada u vodu, jer ako pravilnik vrijedi kada cijene idu gore, trebao bi vrijediti i kada idu dolje".
Naša jedina naftna kompanija, Ina je "fletna kada cijenu treba povisiti, no nije toliko fletna kada ju opravdano treba sniziti", nadodao je Sever.
Prisjetimo li se ožujka kada je cijena nafte bila, tada visokih 100 dolara za barel, Eurosuper 95 bio je jeftiniji 45 lipa nego danas kada je cijena nafte pala na 96 dolara. Pritom je Eurodizel stajao "samo" 8,64 kuna što je za 35 lipa manje nego danas. I slijepac bi primijetio kako računica ne "drži vodu".
"Vrhunski bezobrazluk" Tomislava Dragičevića
Slavko Linić, osoba kojoj je ekonomija "drugo ime", poručio je putem Indexa da "institucije države trebaju narodu objasniti enigmu kako svi primjećuju nepravilnosti, a Ina i Vlada ne?". Rješenja nepravilnih promjena cijene nafte mogu se kriti u "nabavci skuplje nafte", ali i prisilnom umanjivanju vrijednosti Ine.
Linić se u izjavi za Index pritom osvrnuo na "vrhunski bezobrazluk" Tomislava Dragičevića, predsjednika Uprave Ine koji "hvali nisku ponudu Mola, ne štiti interes građana i dioničara nego gleda nekog drugog".
Dioničari Ine ignoriraju ponudu Mola
O ponudi Mola za kupnju dionica Ine po cijeni od 2.800 kuna dioničari su jasno prikazali svoje mišljenje odazivom na takvu ponudu. Prema podacima objavljenim na internetskim stranicama Središnje depozitarne agencije pristiglo je 1.309 ispravno popunjenih KA-POP obrazaca koji se dostavljaju od strane dioničara SDA agenciji.
Pritom treba napomenuti kako se Mol obvezao na kupnju oko tri milijuna dionica Ine iz javne ponude, i ponavljamo, pristiglo ih je samo 1.309 ponuda što ih čini "kratkima" za 2,99 milijuna dionica. Građansko i dioničarsko nezadovoljstvo više je nego očito, pravilnik ostaje neprotumačen, dok je logika ekonomije: "Ako ja kažem da je ovo crveno, onda je tako".
V.M.
Fotomontaža: Index
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati