Dobar imidž Hrvatske - primjer uspješnog brandinga države
HRVATSKA je u samo nekoliko godina u očima međunarodne javnosti od ratom razorene zemlje postala turistički raj koji mami svojim prekrasnim plažama i pitoresknim gradićima, mišljenje je uglednog nizozemskog stručnjaka za međunarodne odnose, Petera van Hama.
Nizozemac je, naime, nedavno gostovao u Bugarskoj na okruglom stolu kojeg je organizirala bugarska vlada. Glavna tema bila je - imidž Bugarske u svijetu, a nizozemski je stručnjak, inače stariji suradnik na Institutu za međunarodne odnose i autor knjige "Europske integracije i post-moderni uvjeti", ustvrdio kako je Hrvatska sjajan primjer za uspješan branding države.
U članku objavljenom u časopisu "Foreign Affairs", van Ham je dao nekoliko primjera kako zemlje poput Singapura i Irske mogu izgraditi vlastiti imidž agresivnom kampanjom, u kojima su geografske i političke značajke tih zemalja trivijalne u odnosu na emotivni odaziv koji takve kampanje pobuđuju kod konzumenata širom svijeta.
Tako je prva asocijacija na Singapur prekrasno nasmiješeno lice stjuardese koja putnicima u avionu nudi osvježavajuća pića, dok je Irska predstavljena kao vjetrovit, zeleni otok prepun djece crvene kose s pjegicama na licu. Branding države, pojašnjava van Ham, zapravo predstavlja sliku koju vanjski svijet ima o nekoj određenoj zemlji.
Kao primjer uspješnog brandinga zemlje puno bliže Bugarskoj van Ham je istaknuo upravo Hrvatsku. Nakon ratova na Balkanu 90-ih godina, ratom rastrgana Hrvatska u svijetu je imala izuzetno negativan imidž, tvrdi van Ham, pa dodaje kako su hrvatske vlasti umjesto ispravljanja takve slike odlučile na agresivnu marketinšku kampanju usmjerenu na promociju turizma.
Takva se strategija Hrvatskoj isplatila na više načina, tvrdi Nizozemac. Kao prvo, Hrvatsku se danas promatra kao zemlju prekrasnih plaža i pitoresknih gradića - savršeno mjesto za odmor. I drugo, upravo zbog imidža prekrasne zemlje, u Hrvatsku dolazi sve više investitora i turista, koji ostavljaju novac prijeko potreban hrvatskom gospodarstvu.
Tako je Hrvatska u kratko vrijeme u očima svijeta od zemlje s negativnim imidžem postala zemlja atraktivna turistima, ali i poslovnim ljudima, zaključio je van Ham.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati