Gradonačelnik Rijeke: Stanje na tržnicama ne može ostati kakvo jest
NA POSLOVANJE riječkih gradskih tržnica znatno su utjecali smanjena kupovna moć, otvaranje više trgovačkih centara i promjene u načinu života, uz pandemiju covida-19 i uvođenje mjera, pa su u riječkoj Gradskoj upravi predstavljena moguća rješenja za probleme i revitalizaciju gradskih tržnica.
Iz riječke Gradske uprave u petak su priopćili da su na sastanak s gradonačelnikom Markom Filipovićem bili pozvani gradski vijećnici, predsjednici radnih tijela Gradskog vijeća, Obrtničke komore Rijeka, TZ Grada Rijeke, Županijske komore Rijeka, Udruženja obrtnika Rijeka i predstavnici mjesnih odbora.
Riječki gradonačelnik: Gradu je stalo da se djelatnost tržnice revitalizira
"Gradu Rijeci iznimno je stalo da se djelatnost tržnice revitalizira, to je važno za građane i za tržnicu kao dio turističke ponude", kazao je Filipović i dodao da su u bližem i širem okruženju uočeni slični problemi te da Udruga hrvatskih tržnica ukazuje da se isti problem pojavljuje u cijeloj Hrvatskoj.
Ocijenio je da su gospodarske prilike i pad kupovne moći usmjerili kupce u trgovačke centre, da je nedostatan broj lokalnih nositelja OPG-ova i malih proizvođača te da su i povećanje cijene energenata, odlazak u mirovinu, nemogućnost pronalaska radnika prodavača na tržnicama utjecali na zatvaranje obrta, OPG-ova i trgovačkih društava.
Slobodna prodajna mjesta na riječkoj tržnici
Filipović je dodao da nositeljima OPG-ova nije isplativ dolazak iz okolnih županija pa proizvode plasiraju putem drugih kanala te da je trenutno na Centralnoj tržnici svega 10 posto zakupaca koji nisu registrirani na području Primorsko-goranske županije.
Na tržnicama je više slobodnih prodajnih mjesta jer su ugovorni zakupci uvidjeli veću isplativost dnevnog gotovinskog zakupa koji im, osim veće isplativosti, omogućuje i fleksibilnost, tj. nedolazak za loša vremena, manjka asortimana ili slabijih tržnih dana, a to, smatra, stvara nezadovoljstvo ponudom.
Rješenja za revitalizaciju
Direktor Rijeka plusa Željko Smojver naglasio je kako su ponuđena rješenja usmjerena na revitalizaciju tržnica olakšavanjem kontinuiteta poslovanja postojećim zakupcima i širom ponudom na zatvorenim dijelovima tržnica.
Cilj je veća prepoznatljivost stvaranjem prepoznatljivog branda, primjerice "Riječke košarice" koja promovira paletu hrvatskih proizvoda, te "door to door" dostavu, koja uključuje i dostavu za hotele, hostele, škole, rekao je.
Smojver je rekao da je vizija i cilj poticanje svijesti o prehrani kao kulturi, lijeku i užitku, što bi se postiglo unapređenjem prepoznatljivosti tržnice - pripremom platforme za prodaju proizvoda više dodane vrijednosti uz degustacije, ponudom lokalnih proizvoda OPG-ova, posebnim tematsko-gastronomskim uslugama, edukacijama, radionicama, školama kuhanja, privlačenjem zakupaca ulaganjem u marketing, prilagođavanjem radnog vremena.
Smatra da su potencijalna rješenja za paviljone na tržnici Brajda i Centralnoj tržnici pretvaranje u višenamjenski prostor za prodaju proizvoda dodane vrijednosti s mogućnošću degustacije.
Neka od rješenja su i davanje većeg objedinjenog prostora u zakup, koji će zakupnik moći dati u podzakup, organiziranje domjenaka, druženja, mala knjižnica, ponuda marende, a predviđa se i da se proizvodi prodaju po sniženoj cijeni ili dostavljaju pučkoj kuhinji.
"Stanje na riječkim tržnicama ne može ostati kakvo jest, moraju ostati srce i trbuh grada"
Iz Gradske uprave navode da je većina sudionika pohvalila predviđena rješenja te je predloženo da se razmotri opravdanost nastavka djelatnosti tržnice Brajda s obzirom na smanjen interes, a da se prostor prenamijeni za kulturne ustanove. Spomenuti su i problemi stanara, parkiranja i prometovanja oko Centralne tržnice.
Gradonačelnik Filipović je zaključio da stanje na tržnicama ne može ostati kakvo jest te da moraju ostati srce i trbuh grada, mjesto kupovine i susreta, privlačno i za turiste.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati