Istražitelji u šoku: Pronašli 400-600 dijelova žrtava iz Airbusa, niti jedno tijelo nije u komadu
Foto: Hina, Getty images
POLICIJSKI istražitelji objavili su da su sinoć u pilotovom stanu došli do "važnog otkrića" koje bi moglo rasvijetlili cijelu tragediju. Nisu željeli otkriti detalje, ali su potvrdili da se ne radi o oproštajnom pismu.
Do sada su istražitelji na mjestu nesreće pronašli između 400 i 600 dijelova ostataka ljudskih tijela, prenosi agencija Associated Press izjave francuske policije, čiji su izvori rekli i da niti jedno tijelo nije pronađeno u jednom komadu.
Identitet će im se utvrditi na temelju DNA analize uz pomoć predmeta koje su pripadale žrtvama, poput četkica za zube, a koje su donijeli članovi obitelji poginulih. To će uvelike pomoći da se što prije otkrije čija su tijela pronađena.
Istražitelji bili u stanu ubojice
Njemački mediji navode da je 28-godišnji Andreas Lubitz, netom prije nego je srušio Airbus u Alpe i ubio 149 putnika i članova posade, prekinuo vezu s djevojkom. "Imao je ozbiljnu krizu u vezi i moguće je da je ova tragedija rezultat njegovog prekida", navodi Bild
Lubitzov stan u Duesseldorfu, koji je navodno dijelio s djevojkom, istražitelji su sinoć pretraživali četiri sata. Također, pregledana je i obiteljska kuća pilotovih roditelja u Montabauru. Iz nje je izneseno nekoliko velikih plavih vreća s dokazima i kompjuter.
Otac mu je bankar, a mama mu je orguljašica u lokalnoj protestanskoj crkvi. Lubitza susjedi opisuju kao "mirnog, pristojnog, dobrog dečka, prilično rezerviranog prema nepoznatima.
Andreas je imao nadimak "Tomato Andi", referirajući se na njegov prijašnji posao stjuarda. Kopilot je naime gotovo godinu dana u Lufthansi radio kao kabinsko osoblje prije nego je započeo letačku obuku.
Bolovao od depresije 2009.
Šef Lufthanse Carsten Spohr ispričao je da je Lubitz obuku započeo 2008. godine, ali ju je prije njezinoga kraja prekinuo na nekoliko mjeseci. Njegovi prijatelji su rekli njemačkim novinarima da je Lubitz 2009. uzeo pauzu od šest mjeseci jer je bolovao od depresije. Objasnili su da je imao sindrom izgaranja na poslu, poznatiji kao "bournout sindrom".
Spohr je rekao da prekid službe nije ništa neuobičajeno. "Ne znam zašto je prekinuo obuku na nekoliko mjeseci, no nakon toga je ponovno položio sva potrebna ispitivanja i testove. Procijenjeno je kako je 100 posto u stanju letjeti", kazao je.
Tužiteljstvo u Duesseldorfu otvorilo je paralelnu istragu onoj koja se vodi u Francuskoj. U priopćenju, tužiteljstvo kaže da se pretraživanja vrše u Duesseldorfu i na nekim drugim mjestima kako bi se pronašli "osobni elementi koji mogu rasvijetliti činjenice".
Preslušavši zapise iz "crne kutije", francuski tužitelji ustvrdili su da nesumnjivo vjeruju kako je Lubitz upravljao zrakoplovom i odveo ga u smrtonosno spuštanje, ali nisu ponudili objašnjenje glede njegovih mogućih motiva.
Lubitz je djelovao "iz razloga koje sad ne možemo dokučiti, ali sve vodi prema tome da je namjerno uništio letjelicu", rekao je francuski tužitelj Brice Robin.
"Namjerno je dopustio gubitak visine zrakoplova, a nije imao razloga za to. Nije imao razloga... spriječiti povratak glavnog pilota u kabinu. Nije imao razloga odbiti odgovoriti kontroli leta, koja ga je upozoravala na gubitak visine", rekao je Robin.
"Putnici do samog kraja nisu znali što ih čeka"
Kapetan Patrick Sondenheimer, koji je bio izašao iz kokpita, vjerojatno kako bi otišao na WC, u posljednjim je minutama leta nastojao ući nazad. Nakon što je neuspješno kucao i preklinjao kopilota da mu otvori, pokušao je vrata od kokpita razvaliti sjekirom, piše Bild.
Glasnogovornik Germanwingsa nije želio potvrditi tu informaciju, ali je rekao da je u zrakoplovu bila sjekira kao dio "uobičajene opreme Airbusa A320".
"Pilot izvana prvo je lagano kucao na vrata, ali nije bilo odgovora. Zatim je vrata udario snažnije, opet bez odgovora," izjavio je jučer francuski tužitelj i objasnio da se na snimci crne kutije čuje kako na kraju pokušava nasilno razbiti vrata. Nejasno je gdje je u to vrijeme bilo drugo osoblje aviona jer se nikog od njih na snimci ne čuje.
Ipak, unatoč drami koja se odvijala ispred pilotske kabine, Robin je rekao kako putnici nisu bili svjesni što ih čeka sve do samog kraja.
"Vriskovi se čuju pri samom kraju. Treba znati da je smrt bila trenutačna... letjelica se doslovno raspala u komadiće", objasnio je. Zrakoplov se zabio u Alpe pri brzini od 700 kilometara na sat.
Njemački i francuski dužnosnici rekli su kako nema indicija da je zrakoplovna nesreća posljedica terorističkog čina. Pomoć francuskim istražiteljima ponudio je i FBI, iako ni Amerikanci zasad ne vide poveznicu s terorizmom.
Odsad u kokpitu obavezno uvijek dvije osobe
Stravičan potez kopilota potaknuo je Kanadu i nekoliko pojedinačnih zračnih kompanija da u četvrtak donesu odluku po kojoj će u pilotskoj kabini uvijek morati biti dvije osobe.
Britanska zrakoplovna tvrtka EasyJet i kanadska Air Transat prve su objavile tu odluku a potom je kanadska ministrica prometa objavila u Ottawi da će tako morati letjeti sve kanadske kompanije.
Isto pravilo uvode i norveški Norwegian Air Shuttle i islandski Icelandair.
I druge europske kompanije razmišljaju o takvom potezu po kojem bi u pilotskoj kabini kada izađe pilot ili kopilot došli domaćica ili domaćin zrakoplova. Međutim, zasad se čeka kraj istrage u Francuskoj.
Potraga otežana zbog vremenskih uvjeta
Potraga za tijelima poginulih putnika nastavlja se i danas, no otežana je nepovoljnim vremenskim uvjetima i snažnim vjetrom.
Dio tijela još je jučer spušten niz planinu, a održane su i prve mise za mrtve.
U izvidnji se danas nalazi manje spasilačkih timova i helikoptera.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati