Natječaj za Zračnu luku Zagreb nije bio toliko pošten?
NAKON pobjede Instituta građevinarstva Hrvatske na međunarodnom natječaju za idejno rješenje novog putničkog terminala Zračne luke Zagreb pojavile su se prve sumnje u korektnost natječaja.
Pobjednički trio u sastavu Jure Radića, Branka Kincla i Velimira Neidhardta bio je ugodno iznenađen i zahvalan menadžmentu Plesa što je domaćim arhitektima dao priliku natjecati se na svjetskoj razini, piše Business.hr. No, glavni oponent Jure Radića, profesor na splitskom Građevinskom fakultetu Jure Radnić sumnja u poštenje tog natječaja s obzirom da se žiri sastojao od "sumnjivih" pojedinaca.
Radnić: Priče o anonimnom natječaju su za malu djecu
U prilog tome, Jure Radnić izjavio je za Business.hr: "Priče o anonimnom natječaju su za malu djecu", a svoje argumente potvrđuje odabirom predsjednika žirija, Jerka Rošina koji je saborski zastupnik HDZ i blizak prijatelj premijera Ive Sanadera. Veza se nastavlja još dublje, Sanader je, kako smatra Radnić, uz Miomira Žužula usko povezan s IGH-om iz poslovnih interesa. Drugi je problem, kako navodi Radnić, također član žirija, arhitekt Saša Begović za kojeg tvrdi:
"On je radio na projektiranju splitske Rive, dvorane Lora, mosta Bundek, odnosno, svih projekata u koje je uključen IGH". Pobjednici natječaja, Radić, Kincl i Neidhardt ističu kako je njihova pobjeda potpuno regularna te pritom najavljuju druge ponude za građevine u svijetu: "Ovo ćemo shvatiti kao uspjeh ako nešto slično ostvarimo i u svijetu".
Zračna luka Zagreb poskupjela za 80 milijuna eura
Jure Radić objasnio je nemogućnost namještanja natječaja jer je isti bio anoniman i najprije je poslan u Munchen na šifriranje gdje je napravljeno izvješće o svakoj pristigloj ponudi. Ostaje upitna cijena terminala koja se prije natječaja kretala oko 212 milijuna eura, dok će nakon prihvaćanja projekta IGH-a ta cijena biti znatno viša, 280 do 300 milijuna eura.
Cijena je promjenjiva stavka, smatra Radić, te napominje kako je ona formirana po cijeni kvadratnog metra u inozemstvu te da u konačnici može biti viša, ali i niža od najavljene. Ukupno 67.700 četvornih metara nove Zračne luke Zagreb stajat će okvirno 290 milijuna eura, no u tu je cijenu, prema tvrdnjama Radića uključeno sve što je predviđeno idejnim projektom. Prednost rješenja IGH-a i visoke cijene izvedbe je niska cijena održavanja.
IGH zadužen za projekte vrijedne 25 milijardi kuna!
Ostali projekti Instituta građevinarstva Hrvatske uključuju Pelješki most, nizinsku prugu od Rijeke do Botova te autocestu od Ploča do Dubrovnika čija je ukupna vrijednost veća od 25 milijardi kuna. Postoji mali problem kašnjenja nizinske pruge, no aneksom je ugovor dovršetka produljen za šest mjeseci.
Također, kasni i preseljenje kompletnog TŽV Gredelj pogona na novu lokaciju u Vukomercu, čiji se točan razlog još uvijek ne zna. Investitori ta dva slučaja, HŽ i Gredelj, smatraju kako je glavni nedostatak IGH-a nedovoljan broj stručnjaka, no to je Radić spremno opovrgnuo za Business.hr izjavivši: "Imamo dovoljno kapaciteta za sve tako velike poslove", no pritom nije naveo moguće razloge kašnjenja.
V.M.
Foto: Lider Press
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati