Oleg Butković, ministar koji je ubio promet
Foto: FaH/Index
PROŠLA su samo tri dana otkako je ministar prometa Oleg Butković u maniri tužitelja, suca i egzekutora proglasio kako Cammeo u Splitu djeluje izvan zakona, a Uber čini to isto na području cijele države. I to kratko vrijeme bilo je dovoljno da, nakon višetjednog maltretiranja Cammea koje uključuje uklanjanje 14 njihovih vozila iz prometa i oko milijun kuna teških kazni, taj autoprijevoznik prestane s radom u drugom najvećem hrvatskom gradu.
>> Cammeo odlazi iz Splita, vozači istog dana dobili prvu plaću i otkaz
>> Splićani o odlasku Cammea: Baldasar je skandalozan, zatire konkurenciju na štetu građana
Da se Cammeo neće najbolje provesti u Splitu, bilo je jasno od samog početka. Na Cammeo su prvo nasrnuli oni koji nude istu uslugu kao i Cammeo, ali po znatno višim cijenama - splitski taksisti "stare garde", iste one koju u Zagrebu posprdno zovu "šahistima" jer se po cijele dane zabavljaju šahom a onda u dvije-tri vožnje zarade dnevnicu za koju netko krvavo radi osam sati dnevno, pa i više.
Butković i Baldasar služe se mafijaškim metodama
Odmah potom se nasilnim taksistima koji su fizički onemogućavali rad Cammeovcima pridružio i splitski gradonačelnik Ivo Baldasar, čime je savršeno jasno pokazao da mu nije stalo do dobrobiti svojih sugrađana, nego do interesa skupine koja misli da ima bogom dano pravo obavljati taksi usluge po Splitu. Samo oni i nitko drugi - jer u situaciji tržišne konkurencije kakvu stvaraju Uber i Cammeo ne bi nikad mogli toliko zarađivati na svojim sugrađanima i turistima.
Potpuno neovisno o izlikama koje Butković i Baldasar koriste za obračun s konkurencijom “staroj gardi” taksista, stvar je vrlo jednostavna: Cammeo je došao u Split ponuditi uslugu jeftinijeg auto prijevoza od one koju su već nudili splitski taksisti. U zemlji u kojoj je tržišna sloboda kao jedan od dva glavna temelja gospodarstva upisana u najvažniji pravni dokument, Ustav RH, ovakav obračun s Cammeom ima karakteristike mafijaških metoda. “Krasna vam je ova taksi služba, bila bi šteta da ju netko razbije”, indirektno poručuju Butković i Baldasar u ime splitskih taksista, a Cammeov gazda Minovski danas je očito zaključio da se nema previše smisla bosti s rogatima.
Tko je kriv za nejasne zakone, Cammeo ili oni koji zakone donose?
Hoće li se i kada dogoditi ta famozna liberalizacija tržišta koja bi trebala staviti u istu ravninu sve one koji obavljaju usluge auto prijevoza putnika? Ako Cammeo i Uber koriste nedorečenost zakona kako bi konkurirali taksistima i to na korist građana, onda je problem u državi čiji zakoni su dvosmisleni i nejasni. Zakoni se, valjda to znaju i Butković i Baldasar, mogu u Saboru donositi po hitnoj proceduri, a ni Cammeo ni Uber nisu baš takva novotarija na hrvatskom tržištu da se vladajući nisu stigli pripremiti na njih.
U priči oko gaženja Cammea uz već spomenutu tržišnu (ne)slobodu postoji još jedan aspekt priče - onaj sigurnosni. Stvar je jednostavna - ukoliko prosječna vožnja taksijem stoji 200-injak kuna, taksijem će se voziti samo oni najimućniji. Ukoliko se taj iznos spusti na 50-ak kuna, nije nerazumno pretpostaviti da će se taksijem voziti puno više ljudi nego u prvom slučaju. Tu ne treba zaboraviti sve one koji će radije pijani sjesti u vlastiti automobil negoli platiti 200 kuna za taksi, ali bi u slučaju jeftinijeg taksija ipak odlučili ne voziti sami nego dati tih pišljivih 50 kuna za taksi i biti mirni ostatak večeri. Ukratko - jeftiniji taksiji znače puno manje prometnih nesreća koje uzrokuju pijani vozači, je li ta "sitnica" uopće pala napamet Butkoviću i Baldasaru?
Butković nije samo beskoristan, on aktivno radi na štetu građana
I tako na kraju imamo situaciju da ministar prometa Oleg Butković, čovjek koji bi se trebao brinuti za što učinkovitije i sigurnije funkcioniranje prometa, radi sve što je u njegovoj moći da (taksi) promet u drugom najvećem hrvatskom gradu bude u rukama jedne privilegirane skupine, a na štetu građana Splita.
*Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije Index.hr portala
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati