OPREZ "Ovo je presedan", evo kako odsad biciklisti moraju voziti Gajevom
Foto: Sindikat biciklista
IZ SINDIKATA BICIKLISTA poslali su priopćenje u kojemu upozoravaju kako se po novome prometuje Gajevom ulicom. Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti.
"Jučer je otvorena i puštena u promet rekonstruirana Gajeva ulica. Ono što je novitet koji prati trend u europskim gradovima, i nije se očekivalo, jest jedan biciklistički presedan za Zagreb. Naime, po prvi puta u Gradu uvedena je nova prometna regulacija koja, uz preporuku vožnje ne brže od 30 kilometara na sat, dopušta da kolničku traku potpuno ravnopravno dijele motorna vozila i bicikli!
Osim toga, za bicikliste je na križanjima označen odvojen zaustavni prostor na semaforu, koji ih stavlja u prednost ispred automobila i omogućuje vidljiv, brži i siguran prolazak kroz raskrižje.
Iz Sindikata biciklista poručuju: "Ovo zaista nismo očekivali, tim više što smo znali da nije u planu prilikom rekonstrukcije Gajeve ulice. Umjesto povučene bijele crte posred istočnog nogostupa, čime bi se opet oduzeo prostor pješacima i protiv čega se borimo već pet godina, biciklistima je omogućeno ravnopravno kretanje zajedno s automobilima.
Kada se svi naviknu na ovu novu i, za sada, jedinstvenu situaciju u Zagrebu, promet Gajevom bi trebao biti sasvim ugodan i siguran za bicikliste. Iako se neke stvari trebaju doraditi, poput zaustavne crte za automobile ispred prostora gdje biciklisti čekaju semafor, jako smo zadovoljni s vrlo pozitivnim pomakom! Nadamo se da će se ova praksa proširiti uskoro na ostatak Donjeg grada, a onda i na cijeli Zagreb"!
Iz Sindikata biciklista napominju kako je ovakva izgradnja biciklističkog prometa moguća i zakonski dopuštena zahvaljujući Pravilniku o biciklističkoj infrastrukturi, koji je stupio na snagu u proljeće ove godine, a gradovi imaju dvije godine za prilagodbu.
"Nakon što smo bili aktivno uključeni u izradu Pravilnika, drago nam je što postoji i realizacija Pravilnika na terenu i to kroz dva nova prometna rješenja koja su uvedena na Gajevoj ulici:
Uvođenje zaustavne površine za bicikliste koja se izvodi u semaforiziranim raskrižjima i služi boljoj vidljivosti biciklista i isticanju prednosti biciklista u raskrižju (eng. bike box). Ovdje motorna vozila moraju stati ISPRED označene površine za bicikliste.
Uvođenju oznake za zajedničko prometovanje biciklista i motornih vozila na kolniku s pravom prednosti biciklista (eng. sharrow). Ova oznaka vozačima motornih vozila daje na znanje da biciklist može zauzeti kolničku traku i da je u prednosti. Uz sami sharrow stoji i znak preporučene brzine od 30km/h."
Čini se da u Zagrebu ipak ima mjesta i za biciklističku infrastrukturu. Ono što sada slijedi je edukacija svih sudionika u prometu kako se kretati u ovim novim prometnim situacijama, a u Sindikatu biciklista su najavili kako će, nadaju se uz pomoć policije, raditi upravo na tome."
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati