Ovo su najveće gluposti iz doktorata Vice Mihanovića
I DOK na osječkom sveučilištu pokušavaju formirati povjerenstvo koje bi znanstveno procijenilo doktorsku disertaciju Vice Mihanovića, HDZ-ova gradonačelničkog kandidata u Splitu - a prema onome što čujemo, teško je naći ljude voljne trošiti vrijeme na ovaj znanstveni dragulj - mi je nastavljamo analizirati. U ovome nastavku dokazujemo da citati iz disertacije, koje smo dosad objavljivali, nisu posljedica naše namjere da iz sjajnog konteksta izvučemo sitnije greške, nego očite činjenice da je Mihanovićevu disertaciju prije nas vidjelo malo očiju.
> Ekskluzivno: HDZ-ov kandidat za gradonačelnika Splita je plagirao doktorat
Prepisuje i nesuvisao je
Disertacija pod nazivom "Ekonomski učinci pomorskog prometa i transporta u funkciji gospodarskog razvoja" obranjena je na osječkom Ekonomskom fakultetu 28. veljače 2018. godine. Index je od polovice ožujka objavio niz tekstova o Mihanovićevu radu u kojima dokazujemo da je sporan po barem dva kriterija: prvi - prepisuje tuđe rečenice bez označavanja citiranoga teksta i navođenja izvora; drugi - tekst je krajnje neuredan, ponegdje nerazumljiv, očito nelektoriran, čak i neredigiran. Rečenica: "Teorijska paradigma rasta trajnog propusnosti izazvala je operativna, društvena i ekološka zabrinutost, s obzirom na rizik od prekomjernog kapaciteta i disekonomija razmjera", koju smo popularizirali u prvome tekstu, postala je pravi mali hit na društvenim mrežama, no bilo bi sjajno da je samo ona problematična.
Loše napisanih rečenica kod Mihanovića ne manjka. Podsjećamo, nakon našeg prvoga teksta fakultetsko vijeće osječkog Ekonomskog fakulteta jednoglasno je usvojilo odluku o pokretanju postupka provjere pravovaljanosti Mihanovićeva doktorskoga statusa, a Senat Sveučilišta imenovao je peteročlano povjerenstvo koje se nakon dan-dva raspalo, pa sada traga za novih pet profesora zainteresiranih za znanstvenu valorizaciju rada HDZ-ove uzdanice. Osim Mihanovića, za konačni izgled njegova rada najzaslužniji su njegova mentorica Ivana Barković te članovi povjerenstva pred kojim je obranio disertaciju. U njemu su bili predsjednik Joško Dvornik, profesor na splitskom Pomorskom fakultetu, te članovi Željko Turkalj i Mane Medić, profesori s Ekonomskog fakulteta u Osijeku.
Neredigirana ljepota Mihanovićevih rečenica
U ostatku teksta prepuštamo vas neredigiranoj ljepoti Mihanovićevih rečenica s oznakom stranica doktorata na kojima smo ih pronašli. Izdvojili smo loše napisane, kao i one s upadljivim tipfelerima kojih ne bi bilo da je ovo itko pažljivo pročitao. Odabrali smo ih nasumično, mnoge slične smo zaobišli jer ima ih i previše, više nego što je dopušteno i u zanatski korektnom novinarskom tekstu, a kamoli u znanstvenom radu.
Da vas motiviramo na čitanje, očekuju vas ljepotice poput: "Posljedica je bilo, tzv. što je napuhivanja mjehura cijena imovine te prekomjernog broja naručenih brodova." Ili jedna kojom možete ubiti omraženog lektora: "Danas veika prijetnja ili tihi onečiščivači jesu ustvari balastne vode i morski invazivni organizmi koji se njima prenose." Skrivena je ljepotica negdje pri dnu teksta, u njoj potencijalni prvi čovjek Splita spominje "raščlanjivanje analize" i tako sugerira da mu nije baš sasvim jasno značenje riječi "raščlanjivanje" i "analiza".
Kako bilo, čovjek je najavio sudski progon Indexa. Mi najavljujemo citate iz njegove disertacije:
"Upravo je promet uopćeno kao i pomorski promet i transport, konkretnije ono što potiče globalizaciju i njezine procesa." (str. 1)
"Naime, od povijesnih vremena sve do danas pomorski promet predstavlja katalizatora ekonomskog razvoja i prosperiteta europskih zemalja." (str. 1)
"Veliki problem ujednačenog razvoja luke može nastati ukoliko izgradnje lučke infrastrukture i suprastrukture adekvatno ne prati zastupljenost i potrebu pomorskog prometa koji se odvija u toj istoj luci." (str. 11)
Rečenice bez deklinacije
"Očekivani doprinos ekonomskoj znanosti u teorijskom smislu proizlazi iz razvijanja znanstvenih spoznaja i misli o utjecaju pomorskom prometu i transportu na održivi razvoj gospodarstva, a posebice na održivi razvoj otoka." (str. 12)
"Raspravlja se o gospodarskom rastu županije i kako on doprinosi razvoj pomorskog gospodarstva s obzirom da postoji uzročno-posljedična veza između njih, gospodarskir rast osigurava razvoj pomorskog gospodarstva i vice versa. Također se detaljn prikazuje kretanje ponude i potražnje pomorskih usluga. Sedmo poglavlje se bavi empirijskim istraživanjem o ekonomskim učincima prometa i trasnporta na gospodarski razvoj grada Splita." (str. 13-14)
"Djelatnost spašavanja i tegljenja broda je specifična i država se u uslužno-prometnom karakteru (Mencer i Frančišković, 1999: 433)." (str. 15)
"Plavi rast označava dugoročnu strategiju za potporu održivom rastu morskog i pomorskog sektora, a koji uključuje akvakulturu, ribarstvo, plave biotehnologije te morskih i pomorskih usluga." (str. 15)
Prevelike greške i za domaću zadaću
"O tome svjedoče i empirijski znanstveni radovi koji izučavaju dinamičke i stohastičke probleme u pomorskom transportu, odnosno vezanim pomorskim djelatnosti." (str. 17)
"Velika količina financijskih sredstava koja su potrebna za provedbu takvih ulaganja stvorila je novi pritisak na lučke kapetanije i nametnula nova javnoprivatna partnerstvo. Ovakva dinamika često dovede to reformskih procesa u upravljanju i administriranju luka, kao i na uvođenje inovativnih procedura financiranja vezanih uz dugoročnog planiranja." (str. 23)
"U stvari, lučke vlasti su prisiljene pronaći rješenja ekspanziju i restrukturiranje luka kako bi kako bi očuvali svoje odnose s najistaknutijim dionicima." (str. 24.)
"U svom radu Izolirana država (eng. Isolated State), prvi se ozbiljnije bavio povezivanjem udaljenosti s troškovima transporta te konstatirao zakonitost opadajuće ekonomsku rentu (vrijednost zemlje) kada je zemlja udaljenija od svog tržišta (Heaver, 2006. u Cullinane i Tally, 2006: 12-13)." (str. 24)
Pijane rečenice
"O pojmu konkurentnosti se često raspravlja u literaturi vezanu uz ekonomiku luke (Notteboom i Winkelmans, 2001; Tongzon i Heng, 2005) kao komparativni koncept koji se bavi sposobnošću pružanja vrijednosti (roba, usluga, hibridnih ponuda), na određenom tržištu u boljim uvjetima od konkurenata (Porter, 1980; Grant, 1991)." (str. 24.)
"U takvom kontekstu, pokretači natjecanja postali su složeniji i nisu samo vezani uz samostalna čimbenika kao što su - rukovanje produktivnošću, infrastrukturna oprema, nautička dostupnost i slično (Notteboom, 2008)." (str. 25)
"Postizanje tih ciljeva rezultat je procesa kontinuirane modernizacije struktura, profesionalizacije osoblja i svijesti o najsuvremenijim temama na međunarodnoj razini, kao što su zaštita okoliša, sigurnost i sigurnost." (str. 25.)
"Nadalje, promet omogućuje povezivanje različitih društava kao i povezivanje različitih društvenih skupima tako da njegovo značenje prelazi samo tehničke odnosno ekonomske granice." (str. 26)
Ubrzati put gigantskog plovila
"Unatoč gospodarskoj krizi (2008. - 2009.), glavni brodovlasnici odlučili su ubrzati put gigantskog plovila, što je u posljednjih pet godina izazvalo ogromno ubrzanje." (str. 30)
"Brodogradnja (eng. Shippbuilding) industrija je koja proizvodi jedan od najkompleksnijih proizvoda - brod. Radi se o kombinaciji znanosti - jer osigurava brodu tražena svojstva kao što su brzina, čvrstoća, nepotopivost, stabilitet, upravljivost i slično kako bi se mogao oduprijeti često teškim uvjetima pri plovidbi i umjetnosti." (str. 31.)
Mihanović o značaju nacionalng gospodrstva
"Iz tako definiranog pomorskog gospodrstva proizlazi i zaključak kako pomorske djelatnosti doprinose razvijanju strukture nacionalng gospodarstva (pomorskih) zemalja pri čemu se ta razvijenost razlikuje u obalnom i kopnenom dijelu zemlje." (str. 72)
"Kroz svoju stoljetnu povijest koja je prepuna borbi za opstanak, Hrvatska je sačuvala svoj nacionalni identitet upravo zahvaljujući svojoj pozicioniranosti uz obalu Jadrana, kao i činjenici da su joj morski resursi osigurali materijelanu osnovu za egzistenciju stanovništva. Povijesni podatci govore o dugogodišnjoj tradiciji duborvačkog pomorstva na temelju koje se i razvilo hrvatsko pomorstvo." (str. 72) - na 101. stranici Mihanović spominje Duborvnik. Čini se da nije siguran kako se zove grad na jugu.
"Republika se Hrvatska u svojoj novijoj povijesti suočila s nizom zahtjevnih internih i eksterni ekonomskih i političkih događanja." (str. 73)
"U ekonomskom smislu ona znači smanjivanje prepreka za slobodan protok robā, ljudi, kapitala i usluga, a u u kontekstu prometa označava sve jeftiniji i masovnijij prijevoz sirovina i roba širom svijeta." (str. 77)
"Prema službenim statistikama koje se pojavljuju u veći znanstvenostručnih članaka, otprilike 80 % svjetske trgovine po volumenu i 70% po vrijednosti se odvija putem morem; promet vodama u Europskoj uniji čini 90% međunarodne i otprilike 40% domaće trgovine (EU Commission, 2007: 16)." (str. 77-78)
Kako se napuhao mjehur
"Posljedica je bilo, tzv. što je napuhivanja mjehura cijena imovine te prekomjernog broja naručenih brodova (Strategija pomorskog razvitka i integralne pomorske politike Republike Hrvatske, 2014: 6)." (str.78-79)
"Jedno od najtežih godina za međunarodno brodarstvo počelo je 2008. godinom jer ga je zahvatila jedna od najtežih i najdugotrajnijih svjetskih brodarskih kriza koja se negativno odrazila na poslovanje." (str. 79)
"Ulazak Republike Hrvatske u EU otvorile su se mogućnosti za ulaganje u prometni sustav i za postizanje bolje uloge u europskom transportnom prostoru.." (str. 86)
"U tom kontekstu povijesno i pomorsko nasljeđe nije moguće očuvati ako se ne ulažu stalni napori u promoviranju i populariziranju kulturnih dobara pomorksog naslijeđa." (str. 88)
Veika i onečiščivači
"Danas veika prijetnja ili tihi onečiščivači jesu ustvari balastne vode i morski invazivni organizmi koji se njima prenose." (str. 91)
"U novije vrijjeme problematika istraživanja sve više zahtijeva kombinirani pristup." (str. 105)
"Potrebno je kontinuirano pratiti i analizirati vanjski okolinu i promjene koje se u njoj odvijaju – ekonomske, društvene, tehnološke i ekološke, te shodno tome strateški planirati aktivnosti vezane uz razvoj luka i pomorskih djelatnosti općenito... Valja također pratiti razvoj lučki operatera i prijevoznika." (str. 155)
"S druge strane, detaljnim analiziranjem podataka o ostvarenom prometu, te raščlanjivanjem analize s obzirom na strukturu pomorskog prometa, može se napraviti projekcija očekivanog prometa u budućnosti s obzirom na količinu i strukturu." (str. 156)
Aktivnosti poput upravljanje teretom
"Važni je naglasiti kako poslovni sustav pomorskog gospodarstva, koji vuče korijene iz pomorskih operacija i lučkih sustava treba sagledati s više aspekata jer se uz njega vežu različite ekonomske aktivnosti poput upravljanje teretom, logistika, špedicija itd." (str. 162)
"Posebna pozornost se posvećuje specifičnosti pomorskog tržišta te se raspravlja o tržišno strukturi te ponašanju prometnih poduzeća u duhu zakona ponude i potražnje. Specifične karakteristike pomorskog tržišta dodatno su naglašene kroz ekonomiku pomorskog brodarstva, ekonomiku pomorstva i način plaćanja vozarina u pomorskom promet." (str. 163)
Tako je pisao aktualni fakultetski profesor, gradonačelnički kandidat, čovjek čiju je akademsku karijeru osobno pohvalio premijer Andrej Plenković.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati