Predsjednički kandidati objavljuju koliko će potrošiti u kampanji i odakle im novac
Foto: Hina
PREDSJEDNIČKI kandidati danas bi trebali objaviti koliko vlastitog novca planiraju potrošiti u kampanji.
To znači da trebaju objaviti okvirni iznos, ali i izvore odakle im novac. Kampanja se može financirati i donacijama koje se mogu uplaćivati do kraja izborne promidžbe do ponoći 26. prosinca. Fizička osoba može donirati najviše 30 000 kuna, a pravna do 200 000 kuna u jednoj godini, no od tih su ograničenja izuzete stranke čiji se kandidati natječu na izborima.
Izborna kampanja počela je u prvim sekundama utorka, a trajat će 18 dana, do 26. prosinca kada počinje izborna šutnja. Na šestim predsjedničkim izborima od neovisnosti koji će se održati 28. prosinca biračima će biti ponuđena četiri kandidata a to su Kolinda Grabar Kitarović (HDZ), Ivo Josipović (SDP), Milan Kujundžić (Savez za Hrvatsku) i Ivan Vilibor Sinčić (Živi zid).
Državno izborno povjerenstvo sada ima šire ovlasti kada je u pitanju nadzor financija. Za razliku od prijašnjih izbora, sada ima mogućnost u realnom vremenu pratiti donacije koje dolaze na račune kandidata, gdje se odlijevaju i na koje troškove.
Osam milijuna kuna iznos je koji svaki kandidat odnosno kandidatkinja može potrošiti na promidžbu. Ne izabere li se predsjednik ili predsjednica u prvom krugu, za dvoje kandidata koji uđu u drugi taj se iznos može povećati do 1,6 milijuna kuna.