Raspad sistema u HŽ-u: Nemaju za plaće pa ukidaju prometovanje na određenim dionicama!
Tekst: I. Ćimić
Foto: Mišo Lišanin, Goran Mehkek (Cropix)
BOŽIDAR KALMETA, ministar mora prometa i infrastruktura, započeo je s obustavom prometa na dijelu željezničkih pruga, i to zbog dotrajalosti pruga i ugrožavanja sigurnosti putnika. Takvu odluku može donijeti jedino Hrvatski sabor, no Kalmetino ministarstvo dosjetilo se problemu pa je počelo donositi rješenje o privremenim obustavama prometa s tendencijom trajnog zatvaranja.
Privremeno zatvaranja s tendencijom trajnog
Ne postoje nikakvi rokovi za prekid zabrane prometovanja. Nema datuma kada će se dionice početi sanirati, a kamoli kada će se završiti i ponovno pustiti u promet. To potvrđuje potpisani dokument o ukidanju tri dionice, kojega i objavljujemo.
Sve navedene pruge koristile su se za promet putnika i robe. Prema našim informacijama neće se stati samo na ovim dionicama već će se krenuti u daljnja rezanja.
U Ministarstvu prometa potvrdili su nam da je zaista donesena takva odluka i to zbog vrlo lošeg stanja na pruzi. Štoviše, kako nam je potvrđeno, nije osiguran novac za sanaciju pruga koje se "privremeno zatvaraju", no zato su i dalje sigurne plaće za oko sedamsto "Barba Lukinih" različitih šefova s prosječnom neto plaćom od deset tisuća kuna te za oko 220 sindikalnih povjerenika.
"Sanirat ćemo kad stignu bolja vremena"
Kalmeta je, kako smo istražili, tako počeo stezati remen u Hrvatskim željeznicama na način da je počeo ukidati promet na određenim dionicama što je izravni udar na putnike!
"Istina je da jedino Sabor smije i može donositi odluke o ukidanju željezničkih pruga, no u slučajevima koje ste nabrojali radi se tek o privremenoj obustavi prometa", objasnila nam je glasnogovornica Ministarstva Marina Halužan dodajući kako se putnici na spomenutim dionicama prevoze autobusima te da zapravo neće ni osjetiti prekid linije. Isto tako bode u oči činjenica kako u ovim slučajevima nema odluka povjerenstava o stanju na pruzi što je uobičajeno već se stekao dojam da se sve radilo ishitreno i na brzinu. Kada smo upitali Kalmetin ured zašto kod odluke o privremenoj obustavi nema i datuma kada će se pruga ponovno otvoriti kao i to da nema datuma kada će i hoće li početi sanacija dobili smo vrlo neodređen odgovor.
"Moramo biti svjesni vremena u kojemu živimo. Recesija je i novca nema. Kada bude osiguran novac, tada će i krenuti sanacija. Nažalost, kada će to biti, ne mogu vam odgovoriti", glasio je odgovorio glasnogovornice Halužan. Isto tako dobili smo i neodređen odgovor na pitanje može li se Kalmetin nedavni komentar kako je stanje na željeznicama "kritično, ali da se može voziti", s ovom odlukom tumačiti na način da je stanje sada - alarmantno.
Sustavno izbjegavanje suočavanja s problemima
"Nemojte generalizirati. To su izolirani slučajevi", rekli su nam iz Kalmetina ureda.
Prema neslužbenim informacijama, navodna strategija ministra Kalmeta je da se u Hrvatskoj sustavno radi na zatvaranju niza pružnih dionica jer su - nerentabilne. Primjerice, prema javno dostupnom dokumentu odnosno Nacionalnom programu željezničke infrastrukture sve pruge na području Virovitičko-podravske županije proglašene su nerentabilnima.
Procjena je da bi se nakon petogodišnjeg plana sve mogle zatvoriti, a ministar Kalmeta pritisnut velikim minusima u HŽ-u dosjetio se izbjegavanjem sanacija pruga i "privremenim zatvaranjima" jednostavno ukinuti te dionice i to bez političke bure i neugodnih pitanja u Saboru. Svrha HŽ -a tako je postala isplata plaća, a ne osiguravanje prijevoza putnika.
Bolje pješke nego glava u torbi
Kalmeta u već dva mandata nije uspio riješiti ogromne minuse, korupciju i rastuću birokraciju no sada bi, kako se čini, zbog toga ceh trebali platiti - putnici. Nadamo se tek s plaćenom autobusnom kartom ili gotovinom taxi vozaču, a ne vlastitim životima.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati