Umjesto Pelješkog mosta - podvodni tunel?
Tekst: I.M.
Foto: Ilustracija
KNJIŽEVNIK, filmski redatelj i profesor novinarstva, dr. sc. Stijepo Mijović Kočan, koji je često u javnosti iznosio svoje stavove oko izgradnje Pelješkog mosta i povezivanja hrvatskog teritorija, u svom javnom obraćanju Vladi je poručio kako se izgradnja mosta mora obustaviti, a kao alternativu ponovno predlaže - izgradnju podvodnog tunela!
"Kao neovisnom hrvatskom intelektualcu, koji se u više navrata već obraćao javnosti u novinama i na TV-u glede Prevlake, Jadranko-jonske magistrale i Pelješkoga mosta, čiju sam gradnju prvi javno predlagao (još 1992. godine), u trenutku kada hrvatska Vlada u nevoljama koje su snašle državu i sve nas u njoj izgradnju toga mosta samo odgađa, a ne i ukida, i savjest i rodoljubna dužnost nalažu mi upozoriti vlast i javnost da se taj most mora obustaviti graditi. Naime, ako Republika Hrvatska ikada sagradi taj most, morat će ga o vlastitom trošku i srušiti, jer susjedna država Bosna i Hercegovina mora imati slobodan pristup Neumu, a bilo kakav, pa i tzv. viseći most, tome je prepreka i BiH ima pravo tražiti i sigurno će joj se - prema međunarodnim konvencijama - odobriti uklanjanje prepreke pristupa njihovoj luci. Sve drugo mogu biti samo floskule i obmane IGH-a Hrvatske i onih u vlasti povezanih s njihovom stvari da tim mostom opljačkaju Hrvatsku državu i zavade je sa susjednom, a ne da joj pomognu", navodi Mijović Kočan.
"Srećom, postoji način povezivanja hrvatskoga kopna Klek-Pelješac, osim podmorskim tunelom i spojnikom kojeg je zamislila hrvatska pamet, u koju se inače često zaklinjemo. To novo i domaće rješenje je tehnološki izvedivo, moguće ostvarivo i u hrvatskim brodogradilištima, ako ostanu hrvatska i ako ostanu brodogradilišta, a prema riječima njegova izumitelja i autora Ive Rudenjaka, pomorskoga kapetana, sedam puta jeftinije od sadašnjega prijedloga cijene mosta, sve i kad bi bio moguć. Laički, riječ je o čeličnoj cijevi obloženoj betonom i položenoj na morsko dno, kroz koju bi se odvijao promet, a Malostonski kanal dovoljno je dubok da bi takav spojnik omogućavao pristup Neumu i brodova s najdubljim gazom te susjedna država ne bi imala nikakva razloga niti osnove to osporavati. Potpuno stručno obrazloženje i idejni nacrti nalaze se u knjizi Ive Rudenjaka `Prometnice Jadrana` izdanoj 2007. godine. Rudenjak, izniman dubrovački izumitelj, svojim epohalnim projektom Jadranski spojnici nudi puno povezivanje i potpun preobražaj hrvatskih otoka, međutim pojedinci u hrvatskoj vlasti povezani s njihovom stvari u Institutu građevinarstva Hrvatske sve to zanemaruju, a pristup medijima mu je praktično posve zapriječen", dodaje Kočan.
"Jedan spojnik Rudenjak je predvidio i između hrvatskog i crnogorskog dijela bokokotorske obale, Kobila-Rose (iako je Kobila u CG, to ne mijenja smisao dobre namjere), što bi bilo od iznimnog značaja za turizam i dobrosusjedstvo dviju država, Crne Gore i Hrvatske, međutim Jadransko-jonsku magistralu njihova stvar je već prije Dubrovnika usmjerila u Republiku Srpsku u kojoj (za uzvrat) IGH gradi ceste. Ima li itko u Hrvatskoj (i u Crnoj Gori, kojoj je tako cestovni `put na zapad` jedino preko RS) volje i snage preispitati zašto je njihova stvar važnija od opstanka i napretka naroda i države? I, kad smo već tamo, nije istina da `privremeni režim` s Crnom Gorom na Prevlaci `Hrvatskoj odgovara` - lokalno hrvatsko stanovništvo je, skupa sa mnom, njime iznimno nezadovoljno te taj `privremeni režim`, sklopljen s danas nepostojećom državom, ni u kojemu slučaju niti smije niti može biti ikakav orijentir u budućim presudama oko granice na moru. To je doista tek privremena pod pritiskom sklepana politička brljotina, ništa drugo!", navodi Mijović Kočan i za kraj dodaje: "U svemu tome niti imam niti mogu imati ikakav osobni interes, samo svijest i savjest".
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati