Zbog Linića i Porezne Hrvatska ostala bez višemilijunskog projekta
Foto: Facebook
HRVOJE PRPIĆ prije otprilike godinu dana zbog Linićevog je terora najavio preseljenje tvrtke van Hrvatske. "Evo to je to, prestajem s radom u Hrvatskoj. Ovo što imam ovdje to ću polako rasprodati i svaka nova firma koju ću otvarati, otvorit ću je vani. Svakog investitora ću savjetovati da ne ulaže u Hrvatsku, a sve to ću zahvaliti g. Liniću“, napisao je Prpić na svom Facebook profilu. Podsjetimo, njegovu tvrtku Trillenium posjetila je porezna inspekcija i nakon što mjesec dana nisu uspjeli pronaći nikakvu nepravilnost, odlučili su račune njihovog dizajnera proglasiti neispravnima, zato jer na njima nije bio naveden JMBG.
> Hrvoje Prpić, osnivač HG Spota: Zbog Linićevog terora selim posao van Hrvatske!
> Vodič za spašavanje tvrtke od terora porezne: Kako otvoriti firmu u Engleskoj
ASOS Prpiću otvorio put prema tržištu od 30 milijuna eura
"Ukoliko sve bude u redu s Trilleniumom, očekujemo ulaganje od dva milijuna eura i vjerujte mi da ću učiniti sve da niti jedna kuna ne dođe na ovo tržište. Ako će i biti programera iz ove male, korumpirane državice morat će se preseliti u neku drugu jer ja ovdje više ne radim", rekao je tada Prpić.
A to se sada i događa. Njegova tvrtka počinje suradnju s najvećom fashion online trgovinom na svijetu - daleko od Hrvatske, a Prpić nam kaže kako im ASOS otvara put prema tržištu vrijednom oko 30 milijuna eura!
"Napokon mogu progovoriti i o ovome. Dakle, nakon 28 mjeseci upornog rada i pregovaranja i ne znam koliko putovanja u London mogu napokon reći - Uspjeli smo! Potpisali smo ugovor s najvećom svjetskom online trgovinom odjeće ASOS. ASOS ne samo što je naš prvi (a jedno vrijeme će biti i jedini) kupac nego je i naš prvi investitor. Londonske prostorije Trilleniuma će biti unutar prostora ASOS-a, ogromne zgrade u sjevernom Londonu. Slijedi nam još jako puno rada, nemojte biti nestrpljivi, radi se ipak o ogromnom projektu za kojeg se nadamo da će promijeniti način na koji se kupuje internetom.", napisao je Prpić na svom Facebook profilu, a za Index je otkrio kako je sve započelo.
Početak u rujnu 2012.
Ispričao nam je kako je sve počelo u rujnu 2012. godine kada je TOP10 hrvatskih projekata, po izboru Britanske trgovačke komore sudjelovalo u Google Campusu u Londonu. "Bilo je tamo vrlo zanimljivih projekata od kojih su neki danas vrlo uspješni, bili su tamo i Rimac i Sabol, rekao bih "hrvatska krema. Tamo smo upoznali dvojicu agenata koji se bave spajanjem tvrtki i kojima je naša priča bila zanimljiva", priča nam Prpić.
Prvotna ideja agenata bila je da Prpićev Trillenium krene prema Harrodsu i Selfridgesu. "Tu ideju razrađivali smo par mjesecu kada su nam agenti došli s prijedlogom - zanima li nas ASOS. Nisam prvo bio siguran tko su oni, ali kada sam provjerio, ostao sam šokiran. Tada je ta tvrtka vrijedila oko 6 milijardi funti, imali su 240 milijuna unique posjetitelja godišnje, bilo su to stravične brojke. ASOS nam je bio vrh vrhova", prepričava nam Prpić.
"Mislili smo da su odustali,ali..."
Zbog priče s ASOS-om morali su promijeniti cijeli koncept projekta, ali odlučili su da suradnja s jednom takvom tvrtkom mora biti na prvom mjestu. "U pregovore smo krenuli u veljači 2013. I u nekim trenucima smo mislili da ništa od toga, jer su razmaci između sastanak bilo po 4-5 mjeseci. A krajem 2013. mislili smo - sve je gotovo, ništa od toga", prisjeća se Prpić.
Naime, iz ASOS-a su im rekli da odustaju, a Prpić i kolege odmah su pomislili da nešto nije u redu. "No, on su tvrdili da trenutno nemaju vremena, da su u prevelikoj gužvi. I zaista, već početkom 2014. su se javili, osigurali su poseban odjela samo za takve "napredne" projekte koji nisu direktno vezani za trenutno trgovanje. Čuo sam da je naš projekt izabran od nekoliko tisuća njih, izabrano je još nekoliko projekata, ali mi smo prvi u koje je ASOS investirao", govori Prpić.
Za 10 godina kupci preko interneta imat će kopiju samog sebe u obliku avatara
Naravno, pitali smo ga i o kolikoj se to investiciji radi, no Prpić kaže kako ne može o tome govoriti, ali da novac od ASOS-a i nije primaran. "Sam njihov pristup vrijedi nam 30 milijuna eura, jer to je otprilike vrijednost tržišta koje nam otvaraju", kaže Prpić.
Što će točno Prpić raditi za ASOS također ne može otkriti jer se prvo kreće u ispitivanje tržišta kako bi vidjeli kakav oblik 3d platforme kupci preko interneta uopće žele, ali otkriva nam što mu je cilj: "Naš krajnji cilj kroz 10 godina je da kupci imaju kopiju samog sebe u obliku avatara i da mogu isprobati odjeću u cat walku."
Prpić kaže i kako očekuju suradnju s Facebookom i Googleom, a vjerojatno i Microsoftom jer će njihov projekt biti kompatibilan i s Oculus Riftom te Googleovim naočalama, ali i Microsoftovim HoloLensom.
Neizostavno je bilo pitanje - hoće li koja kuna doći u Hrvatsku i ostaje li i dalje pri svom stavu od prije godine dana. "Pa, duže vremena neće.", kazao nam je Prpić koji je otkrio i kako će i Hrvati koji će raditi i rade na projektu preseliti u London.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati