Tekst i foto: Miljenko Nikolić
POPULARNI Hondin SUV model se već udomaćio u svom četvrtom izdanju predstavljenom prije nešto više od godinu dana, a sada po uzoru na kompaktni Civic obogaćuje ponudu odličnim dizelskim motorom.
Već sama činjenica da se novi motor može dobiti isključivo u kombinaciji s prednjim pogonom jasno govori kako se radi o ulaznom modelu namijenjenom manje zahtjevnim korisnicima. Naravno, njima je štedljivost prva premisa pri odabiru novog automobila. Tako bi se barem moglo zaključiti pogledom na suhoparne brojeve s tehničkog opisa modela, no praksa pokazuje da Honda i njen CR-V nude kudikamo više.
Već sam pogled na brojčane vrijednosti zapremine motora ne ulijevaju povjerenje – 1.6-litreni dizelaš u okruženju kompaktnog SUVa ne zvuči optimistično. Isto vrijedi i za maksimalnu snagu od 120 KS. No, već podatak kako je maksimalni dostupni okretni moment čak 300 Nm, a mjenjač potpuno novi, ručni, sa šest stupnjeva prijenosa budi nadu kako će i ovdje biti poznate Hondine dinamike, makar u tragovima. Na sreću, mi smo već ovu kombinaciju iskusili na Civicu, gdje se ova kombinacija pokazala odličnom.
I doista, CR-V je vrlo agilan, gotovo pa u redu ponajboljih pripadnika reda urbanih crossovera. Nimalo čudno sa obzirom da je ugradnja novog pogona donijela minus od čak 116 kg u odnosu na snažnijeg dizelaša, a što je pak omogućilo daljnju optimizaciju postroja vozila. Preinakama na kruće podešenom ovjesu CR-V je dobio na okretnosti i dinamici. Ako se zadržimo na asfaltu dobio je čak i puno više no što je inicijalno izgubio odbacivanjem jedne pogonske osovine. U konačnici ubrzanje do stotke u 11,2 sekunde i najveća brzina od 182 km/h su podaci koji bi trebali zadovoljiti većinu vozača.
Osim sasvim solidnih voznih osobina iznenađenje je i vrlo niska potrošnja goriva. Službeni podaci govore o tek 4,5 l/100 km, a praksa kako CR-V u svakodnevnom korištenju teško može uzeti više od 7 litara. Odlično za vozilo koje dimenzijama i ponudom prostora staje uz bok obiteljskim monovolumenima pružajući istovremeno osjećaj vrlo solidne konstrukcije spremne da podnese i vanasfaltnu torturu.
Premda su kočnice dijelom smanjene sigurnost nije narušena. CR-V i dalje ima vrlo predvidiv zaustavni put, a isto bi se moglo reći i u pogledu električnog serva. Nešto više pažnje potrebno je tek pri startanju vozila kada se bilo kakav agresivniji nastup kažnjava proklizavanjem pogonskih kotača i aktiviranjem elektronske logistike. Također, visoke putne brzine za sobom nose i nešto izraženiju buku.
>> Baza automobila: Honda CR-V
Testni primjerak, izvedba sa ulaznim paketom opreme i baznim dizelskim motorom, ima cijenu od 219.840 kn, dok se bolje opremljene izvedbe Elegance i Lifestyle nude po cijeni od 234.900, odnosno 257.990 kn. Osnovni model trebao bi zadovoljiti apetite većine obožavatelja SUV vozila, a posebno one kojima 4WD pogon nije na ljestvici prioriteta već su to dinamika na asfaltnoj podlozi i niska potrošnja. Dakako, uz tradicionalne vrijednosti Hondinog SUV-a poput prostrane i vrlo prilagodljive kabine i visoke kvalitete izrade.
Honda CR-V |
|
Važnija serijska oprema (razina Comfort): |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Bočni zračni jastuci | |
Bočne zračne zavjese | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dodatna oprema [kn] |
|
Metalik boja |
|
|
|
Cijena testiranog vozila |
|
Cijena bazne izvedbe (2.0 Comfort 2WD) | |