Foto: Press
ŽELITE prekrasne linije kupea? Iznimne performanse? Veću cijenu i porezni razred? Molimo, slijedite nas...
Ne treba vam dugo vremena za upravljačem Wraitha da shvatite kako to nije običan automobil. Pogled preko dugog poklopca motora i način na koji se prednji kraj podiže tijekom ubrzavanja podsjeća na glisere. Unutrašnjost, mješavina analognog i digitalnog, opremljena je najboljim drvom i kožom koje možete naći u svjetskim šumama i pašnjacima, i odiše nevjerojatno staromodnim luksuzom. Vozeći ovaj Rolls-Royceov model prilaznim trakom autoceste imat ćete osjećaj da klizite uz ostale automobile, kao da ste u nekom Art Deco svemirskom brodu.
Istina, Rolls-Royce i dalje ostavlja dojam automobila koji bi izabrale propale TV zvijezde, no BMW je obavio dobar posao udahnjujući nov život kipu Duh ekstaze koji se nalazi na poklopcu Rolls-Roycea. Model Wraith ima V12 s dva turbopunjača koji razvija 632 KS, no motor je tako snažan i nenametljiv kao kad biste za batlera i osobnog pomoćnika imali jednog od onih golemih specijalaca iz Lučkog.
Naravno, Mercedes-Benz je pokušao uhvatiti malo te čarolije svojim modelom Maybach, koji je dopremljen brodom Queen Elizabeth 2 do New Yorka, a potom Concordeom vraćen u Europu, predstavljenim netom prije no što je RR predstavio svoj model Phantom 2003. Međutim, Maybach se nije uspio nametnuti i sve se ponovno sručilo na leđa S-klase, serije koja je danas opremljena svime i svačime, od stražnjih sjedala koja se mogu posve spustiti, udobnim ležajevima, prednjim svjetlima sa Swarovski kristalima, ugrađenim raspršivačem parfema i mnogim drugim stvarima koje bi trebale privući one dubljeg džepa.
Ako je Rolls automobil po cijeni od oko 280.000 €, a Mercedes tehnokrat po cijeni od 165.600 € (u Hrvatskoj 1.851.249 kn), tad je Jaguar F-Type Coupe V6S s cijenom od oko 75.000 € (u Hrvatskoj 1.058.384 kn) jeftin. Jaguar nije ovdje zato što uspoređujemo slične automobile - naš izbor, bez obzira na to koliko se katkad doima nasumičnim, ipak nije tako loš - nego zato što je nedvojbeno najljepši automobil ove godine. Usto, taj je automobil ušao na tržište na kojem se godišnje u svijetu proda oko 70.000 primjeraka pa čak i ako bude veliki uspjeh, to neće mnogo značiti za Jaguarov prihod. No to i nije njegov smisao jer je F-Type zapravo novi E-type, automobil koji proganja Jaguar još od njegova predstavljanja 1975...
TopGear Hrvatska na kioscima od 12.09., i dalje na 150 stranica za 15 kuna.