Foto: Aston Martin/Newspress
U PRAVOJ navali sportskih noviteta na Ženevu jedan se model ističe odmjerenošću kojom prihvaća nove tehnologije zadržavajući tradiciju i mentalitet pravog gospodina - to je Aston Martin DB11.
Tako će izgleda i ostati sve do dolaska DBX-a, prvog SUV modela u povijesti Aston Martina. To će biti prvi u nizu kompromisa koje će slavna marka morati napraviti kako bi nastavila širenje i pobjegla sa ruba ponora gdje se nalazi već godinama. A do tada nam ostaje da se divimo novom DB11, prvom konkretnom proizvodu iz tzv. "Second Century" plana ekspanzije kompanije.
Predstavljen kao nasljednik modela DB9 novi Aston Martin plijeni pažnju svojom pojavom, ali i onime što se krije ispod poklopca. U Astonu su vjerojatno smislili najbezbolniji način uvođenja turbo tehnologije, jer vjerojatno nitko razuman neće moći ništa spočitnuti novom 5.2 V12 biturbo motoru. Pogotovo kada ga čuje, a potom se i osvjedoči u potencijal koji nudi najsnažniji DB u povijesti.
Konkretno rečeno, DB11 raspolaže tehnološkim draguljem koji pri 6.500 o/min daje maksimalnih 447 kW/608 KS, uz 700 Nm okretnog momenta raspoloživog već od 1.500 o/min. Da, ovo je ujedno i najbrži DB u povijesti – 100 km/h uhvati za 3,9 sekundi i postiže 322 km/h.
ZF potpisuje osam-stupanjski automatski mjenjač putem kojeg se snaga prenosi na stražnje kotače, a kako bi sve bilo optimalno automobil je uz diferencijal sa ograničenim proklizavanjem dobio i Active Torque Vectoring sustav raspodjele momenta.
Usprkos povećanju dimenzija DB11 zadržava pristojnu kilažu. 1.770 kg raspodijeljeno je u odnosu 51:49 između osovina i postavljeno na 20-inčne kotače s Bridgestone pneumaticima. Posebna pažnja posvećena je aerodinamici, pa tako DB11 premijerno predstavlja tzv. AeroBlade virtualni stražnji spojler koji uključuje usisnike smještene u donjem dijelu C nosača. Sa trkaćeg Vulcana su preuzeti elementi oblika škrga, koji smanjuju uzgonski efekt na prednjoj osovini smanjujući pritisak zraka u okruženju kotača. I da, svi spomenuti elementi decentno su ugrađeni kako ne bi narušili prelijepu siluetu.
DB serija nikad nije bila prostranija. Povećan razmak između osovina u kombinaciji sa nešto modernijim uređenjem prednje armature stvorili su dodatan prostor, ali i ugođaj veće prostornosti. Veći je i prtljažnik, sada iznosi 270 litara.
Međutim, ono bitno je da je implementacija modernih tehnologija u vidu zaslona i ploče sa digitalnim instrumentima prošla bezbolno. Vjerojatno će privikavanje tražiti zakretni mehanizam za upravljanje brojnim kontrolama. Sa popisa opcija izdvojit ćemo uvijek dobrodošli Bang & Olufsen audio sustav, ovaj put snage 1.000 W.
Prve isporuke modela očekuju se u trećem kvartalu, i to po cijeni od 204.900 EUR za njemačko tržište.